Portal V10  »  Aktualności  »  Debiut kolejnej chińskiej marki na Poznań Motor Show 2025. Bestune nie idzie na kompromisy w kwestii cen

Debiut kolejnej chińskiej marki na Poznań Motor Show 2025. Bestune nie idzie na kompromisy w kwestii cen

2025-04-26 - P. Garczyński     Tagi: Chińskie auta, Ceny, Bestune, Polski rynek
W ten weekend odbywają się dwie duże imprezy motoryzacyjne: targi motoryzacyjne w Poznaniu i w... Szanghaju. Wbrew pozorom ekspozycja na obydwu nie jest aż tak odległa. Na Poznań Motor Show 2025 mogliśmy zobaczyć na własne kolejny debiut na polskim rynku: chińską markę Bestune. Do polski trafiła, tak jak większość, za sprawą importera Asian Automotive Distribution Center.
 
Bestune - co to za marka? 
 
Bestune to marka własna koncernu FAW Group, najstarszego i jednego z najbardziej liczących się państwowych koncernów motoryzacyjnych Chin. Sztandarowym produktem koncernu jest marka Hongqi, która dała poznać się już również na polskim rynku jako producent luksusowych modeli, historycznie wywodzących się z limuzyn dla komunistycznych oficjeli.
 
FAW to jeden z największych producentów samochodów na świecie, który rocznie dostarcza ponad 3 miliony pojazdów i zatrudnia ponad 120 tysięcy osób. Od wielu lat prowadzi również joint-ventures z zachodnimi koncernami.
 
Bestune (czytaj: Bestjun) ma być marką nastawioną na dalsze zwiększanie sprzedaży i globalną ekspansję FAW Group. W tym celu już od 2006 r. produkuje przystępne cenowo modele nastawione na najbardziej konkurencyjne segmenty rynku, głównie SUV-y i liftbacki. Chińczycy duże nadzieje wiążą z elektrycznym mikroautem Pony, które póki co jednak nie zostało wytypowane na podbój Polski. Zamiast tego będą to modele opisywane poniżej.
 
Jaka jest gama modelowa Bestune?
 
Podczas polskiej premiery w Poznaniu zaprezentowano trzy modele, które mają być filarami oferty na naszym rynku. Każdy z nich celuje w nieco innego klienta, ale łączy je jedno: bardzo korzystny stosunek ceny do wyposażenia już w standardzie.
 
Bestune T77 Pro: uniwersalny SUV dla rodziny
 
Pierwszy z nich to T77 Pro - rodzinny SUV o długości 4,5 metra. Nie jest to oryginalny pomysł na polskim rynku: w podobnej lidze grają już Volkswagen Tiguan, Ford Kuga, Kia Sportage i wielu chińskich debiutantów: BAIC Beijing 5, Forthing T-Five i Jaecoo 7.
Na ich tle nowy gracz z Changchun ma wyróżniać się odważną stylistyką, którego głównym elementem jest charakterystyczny, sześciokątny grill. Pod maską pracuje silnik stanowiący standard wśród chińskich producentów, czyli benzynowe 1.5 Turbo. W wykonaniu koncernu FAW ma ono zadowalające 160 KM i współpracuje z nowoczesnym, dwusprzęgłowym automatem.
Wnętrze również jest poprawne: przestronne, nowoczesne i dobrze wyposażone - nawet w podstawowej wersji znajdziemy tapicerkę z ekoskóry, cyfrowy kokpit, panoramiczny dach, LED-owe oświetlenie i system bezkluczykowy. Wersja Elegance dorzuca elektrycznie regulowane fotele i system kamer 360 stopni. 
Biorąc pod uwagę, że ceny startują od 109 900 zł, to Bestune T77 Pro jest kolejnym chińskim crossoverem, który ma szanse na szerszą obecność na polskich drogach.
 
Bestune B70 - chińska okazja na czterodrzwiowe coupe
 
Polski importer wprowadzi na rynek również ambitniej skrojony model B70. To niemal pięciometrowy liftback, który chce już sprawiać wrażenie auta klasy premium. Pod maską znajdziemy jednak silniki 1.5 Turbo (160 KM) i 2.0 (218 KM), więc na wyjątkowo sportowe doznania zaangażowani kierowcy nie mają co liczyć.
To jednak nie zaważy na sukcesie Bestune'a B70 tak jak znów niepobity stosunek jakości do ceny. Wersja Business już w standardzie oferuje ekoskórę, cyfrowy panel, panoramiczny dach i elektrycznie regulowany fotel kierowcy. Wersja Elegance z mocniejszym silnikiem dorzuca elektrycznie otwieraną klapę bagażnika i 19-calowe felgi - a to wszystko przy cenach startujących już od 119 900 zł!
 
Bestune T90 - SUV z segmentu D, ceny dalej jak w B
 
Największy z debiutantów to T90 - SUV o długości 4,7 metra. Dostępny jest z dwoma silnikami: standardowym 1.5 Turbo (160 KM) oraz mocniejszym 2.0 Turbo (245 KM). Bogate wyposażenie, nowoczesne systemy wspomagania kierowcy ADAS, panoramiczny dach, ekoskóra, cyfrowy kokpit i elektrycznie regulowany fotel kierowcy to już znany z pozostałych modeli standard. Wersja Elegance z mocniejszym silnikiem oferuje dodatkowo elektrycznie otwieraną klapę bagażnika i 19-calowe koła.
Wygląd nie wyróżnia się niczym specjalnym, chociaż budzi zaufanie i daje wrażenie produktu premium. To są duże atuty, biorąc pod uwagę, że ceny tego modelu wycelowanego w Kię Sorento, Mazdę CX-60, Mitsubishi Outlandera czy Nissana X-Traila startują już od 129 900 zł - jak na SUV-a tej klasy, to wręcz nieprawdopodobnie dobra oferta
 
Czym chce się wyróżnić Bestune poza ceną?
 
Jak w przypadku innych chińskich marek, wyzwanie stanowi wiarygodność co do jakości wykonania i bezpieczeństwa. Dlatego też polski importer objął wszystkie modele 5-letnią gwarancją z limitem 150 000 km.
Asian Automotive Distribution Center - które od niedawna jest również importerem marki Hongqi na polskim rynku - wiąże z marką Bestune w Polsce duże nadzieje. Jeszcze w tym roku ma utworzyć sieć 33 autoryzowanych salonów, a docelowo ma ona liczyć aż 50 punktów. Pierwsze egzemplarze trafią do polskich klientów w trzecim kwartale 2025 roku.
 
Czy Bestune ma szansę na sukces w Polsce?
 
Po sukcesie MG, Jaecoo czy Beijinga polscy kierowcy coraz mniej obawiają się egzotycznych logo na masce. Bestune chce przekonać do siebie nie tylko ceną, ale i jakością, wyposażeniem oraz nowoczesnym designem. 
Za Bestune stoi w Polsce także solidny importer, który buduje dobre sieci dealerskie, nie tylko - a nawet zwłaszcza - w mniejszych miejscowościach, gdzie chińskie auta o bezkonkurencyjnym stosunku ceny do jakości mają największe szanse na sukces wśród klientów indywidualnych. 
Na koniec warto jeszcze zauważyć, że o ile FAW Group jest bodaj najbardziej prestiżową, wiodącą siłą na rynku Chin, to Bestune nie zdołał wypracować sobie na nim dominującej roli. Ale sytuacja rynku wewnętrznym nie odzwierciedla formy na rynku eksportowym - w końcu święcące u nas sukcesy MG w Chinach również nie należy wcale do liderów sprzedaży.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Debiut kolejnej chińskiej marki na Poznań Motor Show 2025. Bestune nie idzie na kompromisy w kwestii cen