Portal V10 » Aktualności » Singer z przedstawicielem w Polsce. Kultowe restomody oficjalnie w Warszawie

Singer z przedstawicielem w Polsce. Kultowe restomody oficjalnie w Warszawie
2025-06-09 - . Tagi: Rynek, Singer, Singer 911 DLS, Restomod, Polski rynek
Rynkowy fenomen restomodów, czyli klasycznych aut podszytych współczesną mechaniką, rozpoczął się od firmy Singer, której z kolei początek dał kalifornijski muzyk Rob Dickinson. I to on osobiście zainaugurował obecność na polskim rynku tych najbardziej pożądanych renowacji Porsche 911 podczas otwarcia nowego salonu La Squadry w Warszawie.
Singer - co to za marka?
Firma Singer Vehicle Design powstała w 2009 roku w Kalifornii z inicjatywy Roba Dickinsona - muzyka i zagorzałego członka miejscowej społeczności geeków Porsche 911. Gdy zbudował perfekcyjnie dopieszczony egzemplarz wymarzonego na nowo auta dla siebie, chętnych na zakup podobnych aut było tak wielu, że Rob szybko przeszedł z zajawkowego projektu na działalność komercyjną.
Warto przy tym zaznaczyć, że ani wtedy, ani teraz, gdy Singer rozrósł się już do globalnego konsorcjum z wielkimi warsztatami w Kalifornii i Wielkiej Brytanii, które łącznie opuszcza trzycyfrowa liczba aut rocznie, nie jest on producentem samochodów. To tylko i aż nadal warsztat wykonujący renowację Porsche 911, choć bardzo szczególną.
Jako bazy wykorzystywane są chłodzone powietrzem egzemplarze generacji 964 z lat 1989-1994, które są rozbierane do ostatniej śrubki, a następnie składane z powrotem z wykorzystaniem egzotycznych materiałów i zaawansowanej mechaniki dostarczanej przez bezpośrednio zaangażowane w Formułę 1 firmy pokroju Williams Advanced Engineering czy Red Bull Advanced Technologies.
To co jednak szczególnie wyróżnia dzieła Singera jest obmyślony Roba Dickinsona, przejawiającego się w najdrobniejszym szczególe, maniakalnie dopracowany styl projektów - z jednej strony świetnie oddaje ducha oryginału, ale jest w stanie nadać mu tak szczególną wartość.
A czym właściwie jest restomod?
Projekty Singera to najwyższe uosobienie wizji restomoda. W świecie motoryzacji termin ten oznacza połączenie "restauracji" (chodzi o renowację, głodomory!) klasycznego samochodu z jego "modernizacją", czyli wdrożeniem współczesnych technologii.
Dla klientów Singera to najczęściej właśnie sam proces renowacji stanowi największą atrakcję. Wspólne pochylanie się nad każdym detalem, wybór jak ma wyglądać i realizacja projektu potrafią zająć nawet dwa lata. Jak wyznał nam Rob podczas spotkania w Warszawie, po ukończeniu swojej renowacji spora grupa odbiorców od razu zabiera się za kolejny autorski projekt!
...i to pomimo, że ceny usług Singera również należą do światowej czołówki. Prezentowany w Warszawie egzemplarz 911 przeszedł program renowacji Classic Study, którego ceny zaczynają się od blisko miliona dolarów. Górny zakres zależy tylko od fantazji zleceniodawców. Jak daleko może ów fantazja zajść ukazują inne programy z gamy, w tym również obecny w Warszawie nowy program Classic Turbo.
Bliższe zaznajomienie z tymi autami pokazuje jednak, że są one jak najbardziej godne swojej ceny. Poziom wykończenia i indywidualizacji każdego najdrobniejszego detalu, włącznie z cyferblatami zegarów i wajchy do przesuwania fotela, jest godny ligi Bugatti czy Pagani.
Opakowanie w taki sposób tradycyjnych, dobrze znanych części Porsche z lat 80., przynosi naprawdę jedyny w swoim rodzaju efekt. Od teraz łatwiej będzie o niego również w Polsce - na rynku, który w ostatnim czasie wyrósł na jedną z wiodących społeczności Porsche w tej części globu!
Singer obecny w Polsce dzięki La Squadrze
Obecność Singera w Polsce to efekt współpracy z La Squadrą, marką należącą do Grupy Pietrzak - tej samej, która odpowiadała już za sprzedaż w Polsce bezcennych modeli takich firm jak Ferrari, Pagani, Bugatti, Koenigsegg czy autorskiego AGTZ Twin Tail. Oficjalny debiut Singera (który nieoficjalnie był obecny w Polsce już od około roku) zbiegł się z nowym obiektem sprzedażowym La Squadry, zlokalizowanym w Warszawie przy adresie, który opisuje już sama nazwa: Wirażowa21.
Od teraz zainteresowani usługami Singera polscy kolekcjonerzy i miłośnicy kalifornijskiego stylu mogą złożyć zamówienie, obejrzeć pojazdy pokazowe, porozmawiać z doradcami i zaplanować konfigurację swojego wymarzonego auta bezpośrednio w Warszawie.
Podczas inauguracji działalności Singera w Polsce założyciel Rob Dickinson powiedział: „To dla mnie niezwykle ekscytujące, że możemy powitać Polskę w społeczności Singera. To miejsce o głębokiej kulturze motoryzacyjnej i pasji do klasyki.”
Wejście marki na polski rynek to wyraz uznania dla jego rosnącego znaczenia w świecie kolekcjonerskiej motoryzacji. Pierwsze miesiące obecności Singera w Polsce przyniosły zainteresowanie przekraczające oczekiwania zarówno La Squadry, jak i centrali w Kalifornii - jak udało nam się dowiedzieć u źródła, Polska stała się czwartym największym rynkiem na usługi Singera w Europie!
Dla La Squadra to kolejny milowy krok w budowaniu ważnej roli na motoryzacyjnej mapie całej Europy. Warszawski showroom Wirażowa21 by La Squadra została pomyślona jako przestrzeń dla kolekcjonerów, którzy postrzegają motoryzację jako sztukę. Znajdują się tu zarówno odrestaurowane klasyki od Singera, jak i ręcznie budowane supersamochody od Horacio Paganiego - a wszystko to otoczone rzeźbami Xawerego Wolskiego oraz innymi okazami polskiej sztuki współczesnej.




Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Singer z przedstawicielem w Polsce. Kultowe restomody oficjalnie w Warszawie
Podobne: Singer z przedstawicielem w Polsce. Kultowe restomody oficjalnie w Warszawie



Podobne galerie: Singer z przedstawicielem w Polsce. Kultowe restomody oficjalnie w Warszawie



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć