Portal V10 » Relacje z imprez » Warszawa światową stolicą Porsche! Tak wyglądało Air Water 2025

Warszawa światową stolicą Porsche! Tak wyglądało Air Water 2025
Air | Water to już druga formuła zlotów Porsche, która po sukcesie na lokalnej scenie w Kalifornii wyszła w świat… i zawitała do Polski! Dla nas to zachwycający dowód na to jak rozwinięta jest polska społeczność właścicieli aut tej marki, a dla 4500 osób, które odwiedziły teren Stacji Muzeum w sercu Warszawy - nie lada atrakcja.
Air | Water to stosunkowo młody cykl imprez, który powstał na bazie sukcesu Luftgekühlt. Jedna i druga formuła zlotów powstała z inicjatywy reżysera Jeffa Zwarta i byłego kierowcy wyścigowego Porsche Patricka Longa na bazie niezwykle rozbudowanej sceny miłośników 911 w Kalifornii.
O ile "Luft" już samą nazwą wskazywał, że zarezerwowany był tylko dla sportowych modeli z Zuffenhausen z silnikami chłodzonymi powietrzem, o tyle Air | Water jest - o czym znów informuje nazwa - bardziej liberalny w swoich założeniach: do zabawy włącza również modele chłodzone cieczą, w tym te z układem napędowym Transaxle (od 924 po 928), jak również Cayenne.
Pierwsza edycja Air | Water w Europie zawitała do Warszawy prawie równo po wrocławskim Luftgekühlt zorganizowanym w czerwcu 2024 r. Polskie zloty Porsche kontynuują kolejowy klimat: tak jak w zeszłym roku właściciele kolekcjonerskich modeli tej marki bawili na Dworcu Świebodzkim, tak w tym trafili na Stację Muzeum, czyli (nadal mocno zapuszczone) pozostałości po peronach Warszawy Głównej.
W dniach 13-14 miejsce to zapełniło pośród zabytkowych lokomotyw i klimatycznych grafik 250 aut świętowanej marki, które przybyło podziwiać ponad 4500 odwiedzających. Na tle mnogości 911, Boxsterów i Cayenne przyprowadzonych przez polskich właścicieli szczególne wrażenie robiły okazy ściągnięte przez Porsche Polska bezpośrednio z magazynów muzeum centrali pod Stuttgartem.
Limitowane GT3 na peronie 1, uczestnik Targa Florio na peronie 3
Silna reprezentacja zapewniła unikatowy wgląd w historię Porsche z różnych okresów i specjalizacji. Szczególne wrażenie robił model 908/03 Spyder w malowaniu Gulfa, w którym zasłynął w sycylijskim wyścigu Targa Florio pod koniec lat 60., oraz 911 Carrera RS 2.7 - pierwowzór obecnych modeli GT3.
Jego ostateczne ucieleśnienie stanowił wystawiony niedaleko 911 GT3 R Rennsportu, czyli torowy bolid wyprodukowany w zaledwie 77 egzemplarzach. Najpiękniejszy duet historyczny stanowiły modele 909 Bergspyder z 1968 r. oraz jego duchowy następca, koncepcyjny Boxster Bergspyder z 2019 r.
Wybrane eksponaty z opisywanej ekspozycji można jeszcze podziwiać w Porsche Store Warszawa na stołecznym Powiślu - komu nie udało się załapać na Air | Water, może tam jeszcze poczuć klimat minionego zlotu! My tymczasem już zastanawiamy się, co przygotują organizatorzy przy wsparciu Porsche Polska w drugi weekend czerwca przyszłego roku…








Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Warszawa światową stolicą Porsche! Tak wyglądało Air Water 2025
Podobne: Warszawa światową stolicą Porsche! Tak wyglądało Air Water 2025




Podobne galerie: Warszawa światową stolicą Porsche! Tak wyglądało Air Water 2025



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Porsche
Newsletter
Galerie zdjęć