To już się dzieje: Chińska marka sprzedaje w Polsce więcej aut niż Opel czy Nissan
Z chińskich marek obecnych na polskim rynku największą aktywność póki co wykazuje chwalące się brytyjskim rodowodem, ale sterowane z Szanghaju MG. Krajowy oddział pochwalił się wynikami rejestracji po pierwszym pełnym roku i można je podsumować słowami, że dotychczasowi gracze mają się czego bać.
Marka MG w 2024 r. obchodzi stulecie swojego istnienia, choć jej dzieje były czasem dramatyczne. Najgorszy moment przyszedł w roku 2005, gdy zbankrutował cały koncern MG Rover. Wkrótce pierwszy człon tego duetu został wykupiony przez chiński koncern NAC, który dwa lata później przetransformował się w SAIC.
Kryjący się pod tym skrótem Shanghai Automotive Industry Corporation od tamtego czasu jest właścicielem MG i prowadzi pod jej szyldem globalną ekspansję, której jednym z efektów był debiut na polskim rynku (czy raczej powrót po dekadach nieobecności) 30 listopada 2023 r. Teraz krajowy oddział MG Motor chwali się sukcesami, które udało mu się osiągnąć przez kolejne 365 dni.
Podstawę sprzedaży stanowi sieć sprzedaży i MG udało się utworzyć przez ten czas 24 dealerstwa na przestrzeni całego kraju. Dla porównania - to mniej więcej taka liczba, jaką dysponuje w Polsce Mitsubishi czy SsangYong, ale nadal kilkukrotnie mniejsza od tych, jakimi mogą pochwalić się liderzy rynku pokroju Toyoty czy Skody.
Tym większe wrażenie robi więc wynik wykręcony przez te placówki. Przez pierwszy rok obecności MG na rynku opuściło je ponad 5500 aut tej marki. Barierę tysiąca sprzedanych udało się przebić już w kwietniu. W niektórych miesiącach, jak w czerwcu, chińska marka z wynikiem 1169 rejestracji ocierała się już o czołową piętnastkę na rynku i wyprzedziła tak uznane i popularne marki jak Opla, Nissana i Citroena.
MG weszło na polski rynek z trzema modelami, teraz klienci mogą wybierać już z pięciu, w tym z hybryd (również plug-in) oraz elektrycznego roadstera Cyberstera. Największym wzięciem wśród klientów cieszy się SUV o nazwie HS. Niedawno debiutująca zupełnie nowa, druga generacja modelu znalazła nad Wisłą już 1422 nabywców. Jak podaje MG Motors Polska, według danych z połowy listopada br. HS znalazł się na 11 miejscu wśród rejestracji najpopularniejszych samochodów na polskim rynku.
Najmocniejszym argumentem przemawiającym za chińskimi samochodami pozostaje niewątpliwie cena. Cennik mierzącego prawie 4,7 m długości SUV-a HS zaczyna się już od 109 900 zł za podstawową wersję z silnikiem 1.5 o mocy 170 KM. Opcję hybrydową o mocy aż 339 KM można dostać już za 156 500 zł.
Ambicje MG nie kończą się w tym miejscu. - Chcemy, by MG znalazło się w TOP10 najpopularniejszych marek samochodowych w Polsce - zapowiada Peng Lin, dyrektor SAIC Motor Poland. Dotychczasowe potęgi mogą czuć już poważną presję, bo na równie szybkie zdobycie popularności wśród Polaków ostrzą sobie zęby kolejne chińskie marki…
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.