Portal V10  »  Prezentacje / testy  »  Infiniti QX60 - Stara szkoła - pierwsza jazda
Infiniti QX60

Infiniti QX60 - Stara szkoła - pierwsza jazda

2018-11-26 - P. Mokwiński     Tagi: Infiniti, SUV, Test, Infiniti QX60
Do polskich salonów właśnie wjechał QX60. Model znany na rynku amerykańskim od 2012 roku przeszedł niedawno lifting i w ograniczonej serii trafił do naszego kraju. Jest największym SUV-em w europejskiej gamie producenta i rzuca rękawice Audi Q7 i Mercedesowi GLE.

Rozmiary Infiniti mogą robić wrażenie. Auto ma 509 centymetrów długości, 196 szerokości i 174 wysokości. Ogromny jest też rozstaw osi wynoszący 2,9 metra. Auto występuje tylko w bardzo bogatych konfiguracjach, a klient nie ma zbyt dużego pola manewru. QX60 można postawić na 18 lub 20-calowych obręczach i zaakceptować liczne chromowane listwy dekoracyjne, srebrne relingi, a także biksenonowe reflektory.
Infiniti QX60Infiniti QX60
Na tle europejskich konkurentów, pozytywnie wyróżnia się wnętrze. Przede wszystkim z uwagi na przestrzeń. Jest jej pod dostatkiem w trzech dostępnych w standardzie rzędach siedzeń. Przednie fotele są obszerne i nastawiono na wygodne pokonywanie setek kilometrów. Brak głębszego wyprofilowania w tym przypadku nie przeszkadza, bo amerykański SUV nie został stworzony do igrania z prawami fizyki w ciasnych zakrętach. W drugim rzędzie centymetrów nie brakuje przed kolanami, na wysokości barków i nad głowami. Problem może stanowić za to zbyt krótkie siedzisko, które wymusza nienaturalną pozycję. Lepiej jest na dwóch dodatkowych siedziskach chowanych w podłodze bagażnika, choć tam zmieszczą się osoby o wzroście do 180 centymetrów. Najlepiej przedstawia się kufer. Jego pojemność w 7-osobowej konfiguracji wynosi 447 litrów. Jeśli przewozicie pięć osób, przestrzeń ładunkowa powiększa się do 1155, by maksymalnie osiągnąć 2160. W tej klasie to nie lada wyczyn i właściwie nie ma sobie równych.
Infiniti QX60Infiniti QX60
Projekt deski rozdzielczej to niemal bliźniak rozwiązań stosowanych w modelach Q70 i QX70. Sporo jest też akcentów z Nissana 370Z. Kokpit zdominowany został przez przyciski i ciekłokrystaliczny ekran z dotykową obsługą. Choć ma swoje lata, wciąż pozostaje czytelny i ma niezłą grafikę. Szkoda, że producent nie zdecydował się na aktualizację mapy nawigacji i montaż lepszej jakości kamery cofania. W parkowaniu pomoże natomiast system 360 stopni i widok auta z lotu ptaka. Zawiadywanie poszczególnymi udogodnieniami nie jest trudne. Większości przełączników przypisano jedną funkcję. Co ciekawe, QX60 jest jedynym z nielicznych przedstawicieli gatunku z klasycznym wejściem na płytę CD. Zestaw multimedialny uzupełniają monitory wpisane w przednie zagłówki. To dobra opcja podróżujących w drugim rzędzie dzieci.
Jakość materiałów wykończeniowych to poziom typowy dla klasy średniej sprzed kilku lat. Znaczna część tworzyw jest miękka i przyjemna w dotyku. Zdarzają się też powierzchnie twarde i trochę tandetne. Niemniej, całość buduje dobre wrażenie, choć konkurencja spod znaku premium jest w tej kwestii wyraźnie lepsza.
Infiniti QX60Infiniti QX60
Kluczem do sukcesu Infiniti może być jednak zestaw napędowy. Pod maską pracuje wolnossący, 3,5-litrowy motor benzynowy o mocy 262 koni mechanicznych i 334 Nm. V6 sprzężono z bezstopniową przekładnią i napędem na obie osie. Silnik cechuje się wysoką kulturą pracy i harmonijnym przekazywaniem momentu obrotowego na koła. Gorzej na tym tle wypada skrzynia CVT. O ile podczas spokojnej jazdy radzi sobie bez problemu, o tyle przy mocnym dociskaniu pedału gazu już niekoniecznie, co tylko pogarsza dynamikę. Zdecydowanie lepszym wyborem byłby w tym przypadku klasyczny, hydrokinetyczny automat.
Infiniti QX60Infiniti QX60
Mimo masy własnej przekraczającej dwie tony, QX60 dość żwawo przyspiesza. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po 8,4 sekundy. Wskazówka szybkościomierza nie traci tchu przy limitach autostradowych, ale swoją pracę kończy zdecydowanie za wcześnie - 190 km/h. Pozytywnie natomiast należy ocenić zawieszenie. Płynnie pokonuje wszelkie nierówności i radzi sobie również z tymi poprzecznymi. Układ funkcjonuje cicho, a na dużym skupisku ubytków w asfalcie wprowadza lekkie, ale przyjemne kołysanie samochodu. Taka jest też ogólna charakterystyka amerykańskiego SUV-a. W zakrętach nie zachęca do dociskania gazu, czemu wtóruje dość mocno wspomagany układ kierowniczy. Najlepiej za to czuje się na długich, prostych odcinkach. Tam też daje poznać się z oszczędnej strony. 10 litrów w terenie niezabudowanym to bardzo przyzwoity wynik, jeśli weźmiemy pod uwagę spore gabaryty i masę własną. W mieście trzeba się liczyć z konsumpcją na poziomie 14-18 litrów.
Infiniti QX60Infiniti QX60
5-metrowe Infiniti w bardzo bogatej konfiguracji to wydatek na poziomie 359 900 złotych. W standardzie dostajemy 4x4, automat, skórzaną tapicerkę, podgrzewane i elektrycznie regulowane przednie fotele, klimatyzację regulowaną w trzech strefach, podgrzewaną kierownicę oraz kamerę cofania. Dopłacić można 10 tysięcy za inteligentny tempomat i zestaw systemów bezpieczeństwa w postaci monitoringu martwego pola, asystenta ostrzegania przed kolizją, awaryjnego uruchamiania hamulców w razie wykrycia przeszkody, a także pasów bezpieczeństwa z funkcją wstępnego napinania przy wykryciu zagrożenia. Dalsza personalizacja kończy się na wyborze lakieru i aluminiowych obręczy w rozmiarze 18 lub 20 cali.
Infiniti QX60Infiniti QX60
Konkurencja ma wyraźną przewagę technologiczną i elektroniczną, ale pancerny napęd, sprawdzona mechanika i przestronne wnętrze QX60 mogą sprawić, że kilkadziesiąt zamówionych przez Infiniti samochodów może błyskawicznie zniknąć z placów sprzedaży.

Podstawowe dane techniczne:
Infiniti QX60 3.5 V6 AWD
Silnik: 3498 cm3
Moc: 262 KM przy 6400 obr./min
Moment obrotowy:  334 Nm przy 4400 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, bezstopniowa
Liczba, układ cylindrów: 6, w układzie V
Wymiary (dł./szer./wys.): 5092/1960/1742 mm
Rozstaw osi: 2900 mm
Masa własna: 2082 kg
Średnia emisja CO2: 135 g/km
Infiniti QX60Infiniti QX60
Osiągi:
0-100 km/h: 8,4 sekundy
Prędkość maksymalna: 190 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 14,4 (16,8 w teście)
Trasa: 8,5 (10,3 w teście)
Cykl mieszany: 10,7 (13,1 w teście)
Infiniti QX60



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Infiniti QX60 - Stara szkoła - pierwsza jazda