Portal V10  »  Prezentacje / testy  »  Renault Megane CC 2010 debiutuje w Polsce - prezentacja modelu
Nowe Renault Megane CC Coupe-Cabrio 2010

Renault Megane CC 2010 debiutuje w Polsce - prezentacja modelu

2010-06-21 - K. Spychalski     Tagi: Renault, Renault Megane, Kabriolet
W Polsce zadebiutował nowy model Renault - Mégane Coupé-Cabriolet. Samochód jest oferowany w wersji Privilege z gamą trzech silników do wyboru, w tym z silnikiem 2,0 16V z automatyczną bezstopniową skrzynią biegów CVT. Ceny Nowego Mégane Coupé-Cabriolet rozpoczynają się od 99 900 zł.


Ceny poszczególnych wersji silnikowych Nowego Renault Coupé-Cabriolet:
  • 1.4 16V TCe 130 - 99 900 zł
  • 2.0 16V 140 X-TRONIC CVT - 104 900 zł
  • 1.9 dCi 130 FAP - 110 100 zł
Nowe Renault Mégane Coupé-Cabriolet stanowi ukoronowanie procesu odnowy gamy Mégane obejmującej 6 wersji nadwozia, które w ciągu półtora roku pozwoliły na odnowienie oferty Renault w najważniejszym pod względem wielkości sprzedaży segmencie w Europie. Na koniec 2009 roku gama Mégane była numerem 3 na rynku europejskim. Na rynku francuskim zajmuje pozycję lidera. Mégane Coupé-Cabriolet sprzedał się w ilości ponad 170 tys. sztuk od momentu wprowadzenia pierwszej generacji tego modelu, co stanowi ok. 4% sprzedaży gamy. W 2009 roku model ten miał nadal ponad 10-procentowy udział w segmencie kompaktowych kabrioletów w Europie Zachodniej.
Wykorzystując atuty, które złożyły się na sukces jego poprzednika, Nowe Renault Mégane Coupé-Cabriolet oferuje klientom atrakcyjny design i poczucie prawdziwej wolności dzięki panoramicznemu dachowi ze szkła i przesuniętej do przodu przedniej szybie. Montowana w standardzie szyba przeciwwiatrowa zmniejsza uciążliwe zawirowania powietrza i pozwala w pełni cieszyć się przyjemnością z jazdy.


Nowe Renault Mégane Coupé-Cabriolet jest produkowane w zakładzie Renault w Douai (Francja), równolegle z modelami Scénic i Grand Scénic. Pozwoliło to na wykorzystanie całej wiedzy technicznej zgromadzonej od momentu wprowadzenia pierwszej generacji Mégane Coupé-Cabriolet w 1997 roku. Nowe Renault Mégane Coupé-Cabriolet doskonale odzwierciedla hasło marki Renault: Drive the Change.I. STYL I ELEGANCJA

Jak zawsze atrakcyjny

Najnowszy model w gamie Mégane - Nowe Renault Mégane Coupé-Cabriolet - wyróżnia się dyskretną elegancją, którą zawdzięcza harmonijnej linii i dachowi z przyciemnianego szkła. Dzięki długości 4485 mm (+ 130 mm w stosunku do poprzedniej generacji) i rozstawowi osi 2609 mm (+ 87 mm) Nowe Renault Mégane Coupé-Cabriolet zwraca uwagę smukłą i prestiżową sylwetką.Z przodu na masce pojawia się charakterystyczne przetłoczenie w kształcie łuku, typowe dla nowej gamy Mégane oraz taki sam zderzak jak w Mégane Coupé. Klapa bagażnika jest mocno wyprofilowana, a w górnej części znajduje się nowy blok tylnych świateł. Światła pozycyjne z tyłu ze światłowodami LED stanowią znak rozpoznawczy Nowego Renault Mégane Coupé-Cabriolet i świadczą o elegancji pojazdu.Wśród konkurencji Nowe Renault Mégane Coupé-Cabriolet wyróżnia się dużym, składanym dachem ze szkła. Dach ten - niezwykle ceniony przez klientów Mégane Coupé-Cabriolet II ze względu na doskonałe doświetlenie wnętrza i widoczność na zewnątrz - w modelach nowej generacji jest montowany w standardzie. W dodatku jest on o 10% większy. Jest to największy składany szklany dach w tej klasie: ma niemal 1 m² (sam dach: 0,47 m² i tylna szyba: 0,5 m²).Oszczędna stylistyka i lakierowane na czarno słupki w połączeniu z ozdobną listwą biegnącą wokół przedniej szyby i boków nadwozia w kolorze matowego chromu podkreślają luksusowy charakter auta i sprawiają, że nawet przy zamkniętym dachu widać, iż jest to kabriolet.



Szklany dach podkreśla związek między obiema konfiguracjami i oferuje przyjemność jazdy kabrioletem nawet po zamknięciu dachu, dzięki doskonałemu doświetleniu wnętrza, stwarzającemu zarówno kierowcy, jak i pasażerom wrażenie przestrzeni i swobody. Proponowanych jest siedem kolorów nadwozia, w tym bardzo elegancki odcień perłowo-biały (Biała Perła).Wyrafinowane wnętrze

Stylistyka wnętrza jest bardzo elegancka: linia brył jest czysta i miękka, a zastosowane materiały i połączenia świadczą o wysokiej klasie auta. Wnętrze jest typowe dla gamy Mégane, uwagę zwraca deska rozdzielcza, która jest taka sama jak w Mégane i Mégane Coupé, ale posiada specyficzne elementy, podkreślające wyjątkowość auta, cenioną przez nabywców samochodów tego typu:
  • siedzenia o wzmocnionym podparciu bocznym;
  • panele drzwi ze wstawkami w kształcie skrzydła motyla.
Oferowane są dwie, eleganckie tonacje kolorystyczne: grafitowa i jasnobeżowa. Wersje z pakietem skórzanym wyróżniają się tapicerką w kolorze beżowym, grafitowym lub czerwono-grafitowym.II. KOMFORTOWE WNĘTRZE

Cała przyjemność jazdy kabrioletem

Dzięki dużemu, szklanemu dachowi użytkownicy Nowego Renault Mégane Coupé-Cabriolet będą mogli cieszyć się wyjątkowymi doznaniami podczas jazdy, nawet w konfiguracji coupé. W konfiguracji kabrioletu górna krawędź przedniej szyby została przesunięta o 6 cm do przodu w stosunku do samochodów poprzedniej generacji. Ułatwia to dostęp do przednich miejsc i eliminuje efekt daszka, występujący w przypadku dłuższych i bardziej nachylonych szyb.Montowana w standardzie szyba przeciwwiatrowa, stanowiąca unikalny element wyposażenia w tej klasie, pozwala na przyjemną jazdę czterem osobom - zapobiega zawirowaniom powietrza, eliminuje turbulencje i hałas do prędkości 90 km/h.



W przypadku jazdy w dwie osoby, za przednimi fotelami można z łatwością zainstalować, mocowaną na zatrzaski siatkę zapobiegającą zawirowaniom powietrza, która pozwala na delektowanie się jazdą kabrioletem bez względu na prędkość. W Nowym Renault Mégane Coupé-Cabriolet pasażerowie mogą w pełni cieszyć się przyjemnością jazdy kabrioletem, bez odczuwania związanych z tych uciążliwości.Składany szklany dach montowany w standardzie

Moduł dachowy, opracowany przez firmę Karmann®, cieszącą się ogólnoświatową renomą i wyspecjalizowaną w produkcji twardych, składanych dachów, złożona jest z następujących elementów:
  • dwóch szklanych paneli składających się na pół w bagażniku;
  • mechanizmu przegubowego pozwalającego na otwieranie i zamykanie klapy bagażnika i chowanie dachu;
  • siłownika hydraulicznego z blokiem elektronicznym.
W celu zapewnienia optymalnego poziomu przepuszczalności promieni światła do wnętrza, dach został zabezpieczony przed promieniami słonecznymi - jest wykonany z hartowanego szkła o współczynniku filtracji 35. Dodatkowym zabezpieczeniem przed słońcem jest żaluzja przeciwsłoneczna przymocowana do tylnej poprzeczki.
Tylna szyba jest podgrzewana, aby zapewnić poziom komfortu podobny jak w coupé.W porównaniu z płóciennym dachem, składany dach ze szkła zapewnia podobny komfort termiczny i akustyczny jak w modelach typu hatchback. Stanowi też lepsze zabezpieczenie przed uszkodzeniami i podnosi wartość samochodu przy odsprzedaży.



System składania dachu został specjalnie wzmocniony, aby zapewnić jego optymalną szczelność podczas całego okresu eksploatacji samochodu (zwiększono ilość cięgien i ich wymiary). Łączna masa dachu wynosi 110 kg, w tym 75 kg waży sam dach, a 25 kg - mechanizm otwierania klapy bagażnika i składania dachu. Kompletne moduły dachowe są produkowane i montowane w Niemczech przez firmę Karmann® i dostarczane w stanie gotowym do montażu do zakładów Renault w Douai.Proste, szybkie i bezpieczne działanie

Dwuczęściowy dach jest składany przez całkowicie automatyczny elektrohydrauliczny mechanizm. Naciśnięcie i przytrzymanie przycisku umieszczonego na konsoli pozwala na złożenie dachu w ciągu zaledwie 21 sekund (jeden z najlepszych czasów w tej klasie).W celu zapewnienia bezpieczeństwa podczas składania dachu należy mieć zamknięte drzwi i założoną siatkę przedzielającą bagażnik. W przypadku niespełnienia jednego z tych warunków na tablicy rozdzielczej pojawi się odpowiedni komunikat ostrzegający kierowcę.

Kierowca jest informowany o zakończeniu manewru za pomocą dźwiękowego komunikatu na desce rozdzielczej. Ponowne naciśnięcie na przycisk w tym samym kierunku lub na przycisk pełnego odsłonięcia umieszczony na drzwiach po stronie kierowcy pozwala na jednoczesne opuszczenie czterech szyb bocznych.Funkcja Short Drop stanowi nowość w stosunku do Mégane Coupé-Cabriolet II - pozwala na podniesienie szyb o kilka milimetrów i wsunięcie ich w uszczelkę dachową i słupek w celu zapewnienia optymalnej szczelności i tłumienia hałasu.

Komfortowy

Pasażerowie Nowego Renault Mégane Coupé-Cabriolet mają zapewnione poczucie bezpieczeństwa i komfortu. Dostęp zarówno do miejsc przednich, jak i tylnych, jest wyjątkowo łatwy. Przednie siedzenia są wyposażone w pamięć ustawienia wzdłużnego, dzięki czemu po zajęciu miejsca przez pasażerów siedzących z tyłu, fotele kierowcy i pasażera powracają do początkowych ustawień.Osoby siedzące z przodu mają do dyspozycji dużą ilość miejsca - szerokość nad podłokietnikami (1466 mm) jest największa w tej klasie. Pasażerowie siedzący z tyłu mają możliwość pochylenia oparcia, a ilość miejsca na nogi została zwiększona o 2 cm w stosunku do Mégane Coupé-Cabriolet II. Wysoki dolny pas nadwozia zapewnia poczucie bezpieczeństwa.Miejsce kierowcy charakteryzuje się starannie dopracowaną ergonomią rozwiązań znanych z modeli Mégane i Mégane Coupé:  
  • elementy sterowania są zebrane wokół kierownicy i na centralnej konsoli;
  • fotel kierowcy jest regulowany w dwóch płaszczyznach (wysokość - w zakresie 70 mm i wzdłużnie - w zakresie 240 mm);
  • kierownica jest regulowana w dwóch płaszczyznach (głębokość - w zakresie 45 mm i wysokość - w zakresie 5°);
  • pedał hamulca został odsunięty o 10 mm od pedału gazu i poszerzony o 30 mm, aby ułatwić korzystanie z niego;
  • kształt konsoli centralnej i siedzeń ułatwia zapinanie pasa.
Kierowca może dzięki temu znaleźć idealną dla siebie pozycję ciała i skoncentrować się na prowadzeniu.Praktyczny

Nowe Renault Mégane Coupé-Cabriolet jest przeznaczone dla 4 osób. Samochód posiada ustawny i łatwo dostępny bagażnik. Bagażnik charakteryzuje się dużą jak na auto tej klasy pojemnością: 417 dm3 w konfiguracji coupé i 211 dm3 w konfiguracji kabrioletu. Dostęp ułatwia najniższy w tym segmencie próg bagażnika (590 mm).Wysokość otworu mierzona do przesłony wynosi 258 mm w konfiguracji kabrioletu (Best in Class), co pozwala na łatwe ustawienie obok siebie 3 walizek. Nowością w stosunku do Mégane Coupé-Cabriolet II jest automatyczny system zamykania bagażnika, dzięki któremu zamknięcie klapy nie wymaga wysiłku.Schowek w desce rozdzielczej o pojemności 9 litrów jest blokowany i odblokowywany razem z zamkami drzwi auta. Funkcja ta zapewnia zabezpieczenie przedmiotów osobistych w przypadku zaparkowania kabrioletu, bez konieczności zamykania dachu.
        
Szeroki wachlarz praktycznych i łatwych w obsłudze technologiiNowe Renault Mégane Coupé-Cabriolet, podobnie jak cała gama Mégane, dysponuje niezwykle bogatą ofertą nowoczesnych rozwiązań technologicznych, w większości przejętych z modeli wyższej klasy:
  • karta Renault Hands Free z funkcją blokady drzwi podczas oddalania się od auta powoduje również zablokowanie zamka schowka w desce rozdzielczej;
  • automatyczny hamulec postojowy;
  • automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja z 3 trybami pracy Soft - Auto - Fast;
  • reflektory bi-ksenonowe ze spryskiwaczami i systemem automatycznego doświetlania zakrętów MBL;
  • analogowo-cyfrowy zespół zegarów;
  • nowy, wielobarwny wskaźnik regulatora-ogranicznika prędkości;
  • wysokiej klasy system audio 3D Sound by Arkamys® z modułem złączy multimedialnych Audio Connection Box;
  • wbudowany system nawigacji satelitarnej Carminat Tom Tom® w języku polskim;
  • menu ustawień indywidualnych, umożliwiające aktywację/dezaktywację oraz regulację niektórych funkcji pojazdu (światła dzienne, głośność sygnału systemu wspomagania parkowania).
System audio 3D Sound by Arkamys®System audio 3D Sound by Arkamys®, opracowany we współpracy z firmą Arkamys o uznanym doświadczeniu w dziedzinie opracowywania dźwięku dla kinematografii, zapewnia wierne i przestrzenne odtworzenie dźwięku dzięki uwzględnieniu materiałów i kształtu kabiny. Parametry dźwięku można dostosować do liczby osób jadących samochodem i miejsc, które zajmują.System obejmuje:
  • oprogramowanie do cyfrowej obróbki dźwięku zainstalowane w radioodtwarzaczu;
  • 8 głośników o łącznej mocy 140 W (co ogranicza ryzyko przesycenia i zniekształcenia dźwięku w przypadku słuchania głośnej muzyki), o większej średnicy niż w hatchbacku (165 i 130 mm, co zapewnia wyższą jakość dźwięku);
  • dwie anteny zapewniające optymalny odbiór sygnału.
System nawigacji Carminat TomTom® System nawigacji satelitarnej Carminat TomTom® w języku polskim, opracowany wspólnie z firmą TomTom, światowym liderem w dziedzinie przenośnych systemów nawigacji, łączy najlepsze rozwiązania technologiczne przenośnych i wbudowanych systemów, oferując wszystkie cenione przez użytkowników funkcje nawigacji:
  • szczegółowe i dokładne mapy wyświetlane na ekranie 5,8”;
  • aktualizację map za pomocą karty SD;
  • liczne możliwości personalizacji ustawień.
III. DYNAMICZNE ZACHOWANIE - PEŁNA KONTROLA I KOMFORTStabilne zachowanie pojazdu na drodze, precyzyjne prowadzenie oraz wyjątkowo skuteczne tłumienie drgań i hałasów układu jezdnego zapewnia wysoką przyjemność jazdy za kierownicą Nowego Renault Mégane Coupé-Cabriolet.

Zastosowane rozwiązania techniczne są identyczne jak w całej gamie Mégane. Uzupełniają je elementy specyficzne dla nadwozia typu kabriolet decydujące o wygodzie użytkowania tego rodzaju samochodu. Kluczowymi określeniami opisującymi ten model są pełna kontrola i komfort jazdy.Przednie zawieszenie oparto na konstrukcji typu MacPherson połączonej z nową, widlastą ramą podsilnikową. Rozwiązanie to ogranicza boczne przesunięcia ramy silnika względem całej konstrukcji nadwozia (sztywność boczna konstrukcji jest trzykrotnie większa niż w poprzedniej generacji tego modelu samochodu), co gwarantuje doskonałą stabilność i precyzję prowadzenia.Tylne zawieszenie stanowi oś sprężysta o programowanym ugięciu. Zamknięty przekrój posiada bardziej zwartą budowę i jest lżejszy niż zawieszenie wielodrążkowe, co umożliwiło zmniejszenie masy tylnego zawieszenia i polepszyło jego odporność na działanie sił skrętnych.

Zobacz także: Renault Megane CC - galeria »
Dla uzyskania optymalnej równowagi między precyzją prowadzenia a komfortem jazdy, w Nowym Renault Mégane Coupé-Cabriolet zastosowano dwuelementowe tuleje łączące tylne zawieszenie z nadwoziem, w których odpowiednio dobrana twardość gumy jest dostosowana do przeciążeń zawieszenia. Dwa surowce użyte do budowy tulei służą rozdzieleniu funkcji prowadzenia tylnej osi od funkcji tłumienia drgań.Parametry układu jezdnego zostały dobrane tak, aby zapewnić komfort jazdy, a jednocześnie odpowiednie rozłożenie nacisku na osie, inne w przypadku samochodu typu Coupé-Cabriolet ze sztywnym dachem. Z uwagi na różnicę masy w stosunku do wersji hatchback (+ 160 kg), zawieszenie samochodu zostało specjalnie zestrojone:
  • sztywność sprężyn przednich zwiększono o 13%, a tylnych o 17% (18,4 mm/100DaN z przodu i 20,3 mm/100DaN z tyłu);
  • zastosowano stabilizator poprzeczny o większej o ok. 50% sztywności;
  • zawieszenie tylnej osi jest twardsze o około 25%;
  • amortyzacja zawieszenia została utwardzona, aby zapewnić większą stabilność nadwozia.
Jednocześnie zmniejszono twardość ograniczników zawieszenia, aby zachować właściwy poziom komfortu. W rezultacie stosunek sztywności sprężyn zawieszenia do masy nieresorowanej jest taki sam jak w wersji hatchback.Kąt przechyłu bocznego, który określa wychylanie się nadwozia samochodu na zakręcie, decydując o zdolności do szybkiego pokonywania zakrętów, wynosi 0,41°/ms-2, zamiast 0,48°/ms-2 w Mégane Coupé-Cabriolet II. Nowe Renault Mégane Coupé-Cabriolet jest bardzo przyjemne w prowadzeniu - komfortowe i jednocześnie precyzyjne.Aby zapewnić właściwy poziom tłumienia drgań i odporności na działanie sił skrętnych, porównywalny z nadwoziem typu coupé, którego sztywność jest typowa dla nadwozia zamkniętego, Nowe Renault Mégane Coupé-Cabriolet posiada wzmocnienia konstrukcyjne zwiększające jego odporność na siły skrętne w porównaniu do Mégane Coupé-Cabriolet II: + 80% pod względem sztywności statycznej i + 30% pod względem sztywności dynamicznej.

Zmienne, elektryczne wspomaganie kierownicy uległo głębokim modyfikacjom w stosunku do poprzedniej generacji tego układu. Wprowadzono w nim wszystkie nowości, które posiadają Mégane i Mégane Coupé:
  • indukcyjny czujnik momentu obrotowego, cztery razy szybszy w działaniu niż czujnik optyczny (0,6 ms zamiast 2,4 ms w Mégane Coupé-Cabriolet II);
  • wyższa częstotliwość procesora komputera sterującego układem kierowniczym (obecnie 1000 Hz zamiast 420 Hz poprzednio);
  • rozszerzenie zakresu częstotliwości systemu kontrolującego współpracę z silnikiem (300 Hz zamiast 70 Hz poprzednio);
  • zmiana przełożenia z 1/18e na 1/17e w układzie nowej generacji.
Ustawienie parametrów pracy wspomagania również uległo modyfikacji, aby połączyć komfort prowadzenia z lepszym wyczuciem siły skrętu kierownicy. Nowe Renault Mégane Coupé-Cabriolet posiada skuteczny układ hamulcowy z tarczami wentylowanymi o średnicy 280 mm z przodu (296 mm w wersji dCi 160) oraz tarczami pełnymi o średnicy 260 mm z tyłu.

Zależnie od wersji silnika, samochód jest wyposażony w koła o trzech wielkościach:
  • 16 cali z oponami w rozmiarze 205/55;
  • 17 cali z oponami w rozmiarze 225/45;
  • 18 cali z oponami w rozmiarze 225/40.
Silniki: elastyczna praca i płynna jazda

Gama Nowego Renault Mégane Coupé-Cabriolet obejmuje trzy wersje silnikowe oraz automatyczną skrzynię biegów CVT, która zapewnia kierowcy wysoki komfort prowadzenia samochodu.

Oferta silników benzynowych


Na polskim rynku, Nowe Renault Mégane Coupé-Cabriolet może być wyposażone w jeden z dwóch silników benzynowych: turbodoładowany 1.4 16V TCe 130 (Turbo Control efficiency) oraz 2.0 16V z automatyczną skrzynią biegów CVT.

Silnik 2.0 16V osiąga moc 103 kW (140 KM) przy 6000 obr./min oraz moment obrotowy 195 Nm dostępny od 3750 obr./min. Współpracuje z bezstopniową skrzynią biegów X-Tronic CVT (Continously Variable Transmission), opracowana przez Alians Renault-Nissan i wprowadzoną po raz pierwszy na rynek w nowej gamie Mégane.

Skrzynia X-Tronic CVT

Bezstopniowa skrzynia biegów zapewnia wyjątkowo płynną jazdę, co jest wynikiem braku zmiany przełożeń i towarzyszących jej przerw w przyspieszaniu. W przeciwieństwie do tradycyjnej skrzyni biegów, w której możliwość dostosowania pracy silnika do wymagań jazdy samochodem jest ograniczone liczbą przełożeń, bezstopniowa skrzynia pozwala na uzyskanie optymalnych obrotów silnika również w fazie przejściowej, dzięki zastosowaniu dwóch kół pasowych połączonych ze sobą stalową taśmą.

Poprzez jednoczesne dostosowanie średnicy głównego koła pasowego do koła napędzanego, skrzynia X-Tronic CVT umożliwia nieprzerwaną zmianę wielu przełożeń, co oznacza, że silnik może uzyskać optymalne warunki pracy pod względem prędkości obrotowej i obciążenia, ale też zużycia paliwa, emisji zanieczyszczeń oraz hałasu pracy.

Dzięki wysiłkom konstruktorów Aliansu Renault-Nissan, skrzynia X-Tronic CVT oferowana przez Renault należy do najlepszych w swej kategorii pod względem odczuwanego przyspieszenia i jednoczesnego wzrostu obrotów silnika.

Silnik 1.4 16V TCe 130 jest wynikiem prac badawczo-rozwojowych prowadzonych wspólnie przez Renault i Nissana w dziedzinie tzw. downsizingu. Rozwija on moc silnika o pojemności 1,8 l (130 KM - 96 kW) i moment obrotowy silnika 2-litrowego (190 Nm), podczas gdy jego pojemność skokowa wynosi zaledwie 1397 cm3. Silnik ten współpracuje z 6-biegową skrzynią mechaniczną.

Oferta silników wysokoprężnych

Na polskim rynku, Nowe Renault Mégane Coupé-Cabriolet jest oferowane z silnikiem wysokoprężnym 1.9 dCi 130 FAP najnowszej generacji, spełniającym normę Euro 5. Silnik 1.9 dCi 130 FAP jest wynikiem daleko idących modyfikacji bloku silnika wysokoprężnego 1.9 l.

Po zastosowaniu nowej turbosprężarki z zaworami o zmienionym profilu oraz wtryskiwaczy z siedmioma otworami, silnik ten znacznie zyskał na wydajności. Rozwija on moc maksymalną 96 kW (130 KM) przy 3750 obr./min oraz moment obrotowy 300 Nm dostępny od 1750 obr./min. Zmiany w zawieszeniu silnika znacząco poprawiły tłumienie hałasów podczas jego pracy. Silnik 1.9 dCi 130 FAP współpracuje z 6-biegową skrzynią mechaniczną.

IV. OPTYMALNE BEZPIECZEŃSTWO W KAŻDEJ SYTUACJI

Bezpieczeństwo jest jednym ze strategicznych celów Renault. Marka wykorzystuje zarówno wyniki badań prowadzonych przez LAB , jak i swoje umiejętności konstruktorskie w celu opracowywania wyposażenia coraz lepiej sprawdzającego się w rzeczywistych sytuacjach na drodze. W Nowym Renault Mégane Coupé-Cabriolet wykorzystano bogate doświadczenie Renault w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego i biernego.

Oferta obejmuje liczne elementy wyposażenia pomagające kierowcy w reagowaniu z wyprzedzeniem na zagrożenia pojawiające się na drodze:
  • kontrolki świetlne zapięcia pasów bezpieczeństwa na przednich miejscach;
  • system kontroli ciśnienia w oponach;
  • reflektory bi-ksenonowe ze spryskiwaczami i systemem automatycznego doświetlania zakrętów MBL;
  • wycieraczki przedniej szyby o zmiennej częstotliwości pracy z czujnikiem deszczu;
  • regulator-ogranicznik prędkości.
Nowe Renault Mégane Coupé-Cabriolet jest wyposażone we wszystkie systemy wspomagania prowadzenia:
  • ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBD;
  • układ wspomagania nagłego hamowania AFU;
  • elektroniczny korektor toru jazdy ESC z funkcją kontroli podsterowności.
W dziedzinie bezpieczeństwa czynnego Nowe Renault Mégane Coupé-Cabriolet posiada wszystkie zalety wynikające z zastosowania płyty podłogowej Mégane (wysoka zdolność pochłaniania energii w przypadku zderzenia czołowego lub bocznego o dużej sile).

Dodatkowo auto jest wyposażone w specjalne wzmocnienia szczególnie narażonych stref (dolna część komory silnika, słupki i progi), jak również we wzmocnienie w dolnej części środkowego słupka, zapewniające ochronę w przypadku zderzenia bocznego.

Podobnie jak hatchback, Nowe Renault Mégane Coupé-Cabriolet posiada strefy kontrolowanego zgniotu wykonane ze stali o wysokim i bardzo wysokim współczynniku sprężystości. Konstrukcja ta gwarantuje wysoką zdolność pochłaniania i rozproszenia energii kinetycznej w przypadku zderzenia, aby jak najlepiej chronić kabinę i życie pasażerów.

Ze względu na swoją specyfikę konstrukcyjną, Nowe Renault Mégane Coupé-Cabriolet cechują rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo bierne, gwarantujące optymalną ochronę użytkowników w przypadku zderzenia czołowego, bocznego lub podczas dachowania.

Konstrukcję nadwozia wzmocniono w porównaniu do poprzedniej generacji:
  • W celu zwiększenia wytrzymałości na siły skrętne oraz wytrzymałości w przypadku dachowania, zmieniono kształt przegrody oddzielającej tylne miejsca od bagażnika: jest wykonana z jednego elementu i spawana na całej długości. Dodatkowo wzmocniono również punkty mocowania do boków nadwozia.
  • W celu ograniczenia ugięcia wzdłużnego i skrętów nadwozia, podwyższono sztywność progów poprzez zwiększenie przekroju i dodanie wzmocnień i wkładek.
  • Listwa w przedniej części została wzmocniona na całej swojej długości, w szczególności za pomocą kątowników na końcach. Wzmocnienie to korzystnie wpływa na skuteczność ochrony w przypadku zderzenia bocznego.
  • W celu zapewnienia maksymalnej ochrony w przypadku dachowania, cała konstrukcja wokół słupków przedniej szyby została wzmocniona i usztywniona przy pomocy hydroformowanych rur ze stali o bardzo wysokiej granicy sprężystości - o średnicy 35 mm i ściankach o grubości 3,5 mm, wbudowanych w obramowanie przedniej szyby. Uzupełnieniem całości jest usztywniacz o znacznej grubości.
  • Aby zapobiec wgnieceniu podzespołów mechanicznych do wnętrza kabiny w przypadku zderzenia czołowego, wzmocniono przednią część pojazdu pod silnikiem.
  • Ponadto w przedniej części zastosowano podwójną podłogę w celu lepszego usztywnienia całego nadwozia.
Aby uniknąć niebezpiecznego uderzenia w kierownicę w przypadku mocnego zderzenia czołowego, konstrukcja kierownicy ulega odkształceniu, a jej kolumna cofa się, podobnie jak pedał hamulca. Liczne paddingi pozwalają lepiej zamortyzować zderzenie.

W przypadku dachowania pasażerowie są chronieni przez przednie słupki i znajdujące się z tyłu pałąki przeciwkapotażowe. Umieszczone za tylnymi zagłówkami pirotechniczne pałąki przeciwkapotażowe są automatycznie rozkładane, jeśli system oceni, że nie ma możliwości uniknięcia dachowania.

Do powyższych systemów dochodzi System Bezpieczeństwa Renault trzeciej generacji (SRP3), uwzględniający siłę zderzenia i budowę ciała użytkowników dzięki współdziałaniu następujących elementów:
  • pasów bezpieczeństwa z napinaczami, pozwalających na ograniczenie przesunięcia ciała do przodu dzięki mocniejszemu dociśnięciu pasa do klatki piersiowej i miednicy oraz ograniczników napięcia, które zmniejszają nacisk pasa na klatkę piersiową;
  • czołowych poduszek powietrznych dostosowujących się do siły zderzenia, o dwóch poziomach wypełnienia, rozkładających się w takim stopniu, w jakim jest to niezbędne i pozwalających na końcową amortyzację zderzenia;
  • poduszek zapobiegających tzw. nurkowaniu, wbudowanych w siedzenia przednich foteli, ograniczających przesunięcie i skręt miednicy. Razem z napinaczami stanowią optymalne zabezpieczenie przez zjawiskiem tzw. nurkowania (wsunięcie się miednicy pod biodrową część pasa bezpieczeństwa, powodujące liczne i niekiedy bardzo poważne obrażenia jamy brzusznej podczas zderzenia).
Konstruktorzy Nowego Renault Mégane Coupé-Cabriolet poświęcili szczególną uwagę zderzeniom bocznym, które stanowią przyczynę licznych wypadków drogowych z ofiarami śmiertelnymi. Model ten jest wyposażony - podobnie jak Mégane i Mégane Coupé - w system zabezpieczeń wprowadzony w Lagunie III:
  • dwa czujniki zderzeń bocznych, pozwalające dwukrotnie skrócić czas odpalania poduszek bocznych;
  • dwukomorowe poduszki boczne chroniące głowę, klatkę piersiową i miednicę, dostosowujące poziom ciśnienia do budowy morfologicznej i wytrzymałości poszczególnych części ciała. Poduszki powietrzne, opracowane specjalnie dla tej wersji nadwoziowej, zostały wbudowane w przednie siedzenia.
Zagłówki nowej generacji, których pręty mocujące przesuwają się w zagłówku, a nie w górnej części oparcia fotela, zapewniają lepszą ochronę kręgów szyjnych przy uderzeniu w tył samochodu. Ich konstrukcja nie powoduje usztywnienia oparcia fotela.

Wyprofilowanie fotela i brak szkieletu mocującego prowadnice zagłówka w oparciu umożliwiają zagłębienie się pleców (cofnięcie o 60 mm) w razie zderzenia, a przez to - ograniczenie przemieszczenia się głowy względem klatki piersiowej.

Tylne miejsca są wyposażone w mocowania Isofix pozwalające na łatwe i bezpieczne zamontowanie fotelika Isofix dla dziecka. W przypadku zainstalowania uniwersalnego fotelika dla dziecka na miejscu pasażera z przodu, wyłączana jest poduszka zapobiegająca nurkowaniu oraz poduszka pasażera.

V. PRODUKCJA

Zakład im. Georges Besse’a w Douai, zlokalizowany na północy Francji i jak wszystkie zakłady należące do grupy Renault posiadający Certyfikat ISO 14001, był w 1995 roku świadkiem narodzin pierwszych egzemplarzy modelu Mégane.

Standaryzacja stanowisk pracy, szkolenie pracowników i wzmocnienie procedur kontrolnych wpływają na ciągłe podnoszenie jakości produkcji. Modele Scénic i Grand Scénic, które są aktualnie produkowane w Douai, plasują się w Niemczech w pierwszej trójce pod względem jakości (źródło: ADAC, niemiecki automobilklub).

Douai - 40 lat historii Renault

W 1969 roku francuski Skarb Państwa, będący w tym czasie jedynym udziałowcem Renault, wybrał Douai na lokalizację zakładu produkcyjnego w odpowiedzi na kryzys, który dotknął region o silnej tradycji robotniczej i przemysłowej.

Wybudowane w latach 1970-1975 zakłady Renault Douai zaczęły działalność od modelu Renault 5, który wszedł do produkcji w 1972 roku. Pierwszym własnym produktem zakładu był dopiero model Renault 14, produkowany od 1976 roku. Początek lat 80. upłynął pod znakiem sukcesu modelu Renault 9 (samochód roku 1982) i Renault 11.

W roku 1986 właśnie w zakładzie w Douai została zlokalizowana produkcja modelu Renault 21. Wprowadzenie w 1988 roku modelu Renault 19, który stał się liderem wśród samochodów importowanych w Niemczech, zbiegło się
z wprowadzeniem przez Renault Systemu Totalnej Jakości.

W 1993 roku zakład otrzymał imię Georges Besse’a, na cześć prezesa firmy zamordowanego w 1986 roku. Już w trzy lata później zakład produkował modele Mégane I w wersji hatchback i sedan - aż do momentu, gdy sukces handlowy i bezprecedensowy sukces wizerunkowy modelu Scénic I (wybranego samochodem roku 1997) wymusił zaangażowanie całego potencjału produkcyjnego zakładu w latach 2000-2002 w produkcję właśnie tego modelu.

W 2002 roku rozpoczęła się produkcja modelu Mégane II hatchback, w roku 2003 - modeli Scénic II i Mégane Coupé-Cabriolet II, a w roku 2004 - modelu Grand Scénic. Produkcja Nowego Scénica i Grand Scénica, wprowadzonych na rynek w 2009 roku i sklasyfikowanych w Europie w czołówce segmentu pod względem jakości, stanowiła kolejne potwierdzenie historycznego potencjału przemysłowego i technologicznego zakładu.

Nowe Renault Mégane Coupé-Cabriolet produkowane w Douai

Do produkcji Nowego Renault Mégane Coupé-Cabriolet, powstającego obok Scénica i Grand Scénica na dwóch liniach montażowych zakładu w Douai, wykorzystywana jest infrastruktura produkcyjna stworzona dzięki 250 milionom euro zainwestowanym w zakład przed uruchomieniem programu produkcji Mégane.

Proces produkcyjny opiera się na umiejętnym zarządzaniu równoczesną produkcją nadwozi jednobryłowych i wersji coupé-cabriolet. Aby zagwarantować doskonałe wyniki pod względem jakości produkcji, wprowadzono nowe rozwiązania organizacyjne.

Pracownicy zakładu zostali odpowiednio przygotowani, aby już od pierwszych dni produkcji zapewnić najwyższy poziom jakości i odbyli łącznie 3 400 godzin szkoleń dotyczących produkcji Nowego Renault Mégane Coupé-Cabriolet, w tym szkoleń dotyczących montażu dachu stanowiącego skomplikowany element ze względu na rozmieszczenie układów hydraulicznych i elektrycznych.

Nowe Renault Mégane Coupé-Cabriolet, dostępne na rynku zachodnioeuropejskim od maja 2010 roku, jest szóstym i zarazem ostatnim pojazdem przewidzianym w programie produkcji Mégane (po wersji hatchback, coupé, grandtour, Scénic i Grand Scénic).

VI. RENAULT INAUGURUJE VERY GOOD TRIP - PREMIEROWE REALITY SHOW DOSTĘPNE W SIECI


Aby promować Nowe Renault Mégane Coupé-Cabriolet i Renault Wind - dwa modele będące synonimami podróży, przyjemności i wolności, Renault inauguruje oryginalny kanał komunikacji. Internauci z ośmiu krajów (Francja, Zjednoczone Królestwo, Niemcy, Hiszpania, Włochy, Belgia, Szwajcaria, Holandia) mogą rejestrować się na stronie www.verygoodtrip.renault.com, aby wziąć udział w kastingu do niezwykłego rajdu (road trip) i zostać bohaterem unikalnej przygody, jaką jest sieciowa transmisja programu realizowanego w konwencji reality show.

Przez cztery tygodnie (od 14 czerwca do 9 lipca br.), osiem dwuosobowych zespołów - każdy reprezentujący inny europejski kraj - wyruszy Nowym Renault Mégane Coupé-Cabriolet i Renault Wind w podróż po Europie. Co tydzień uczestnicy będą stawiać czoła wyzwaniom, w których będą musieli dać z siebie wszystko i dowieść swojej kreatywności.

Za uczestnikami będzie podążać ekipa filmowa, której zadaniem będzie rejestrowanie przebiegu podróży. Łącznie zostanie wyemitowanych ponad 13 godzin programu za pośrednictwem strony internetowej: www.verygoodtrip.renault.com.

Zespół, który uzyska najwięcej głosów internautów wygra Nowe Renault Mégane Coupé-Cabriolet i Renault Wind, a także pakiet ubezpieczeń i rok tankowania za darmo. Nowy system komunikacji 360° wykorzystuje nowe cyfrowe kanały: Internet i portale takie jak: Youtube, Dailymotion, Flick’r, Facebook i Twitter. Przygody uczestników będą także relacjonowane na stronie: www.renault.tv i na kanale 349 Canalsat oraz 883 Sky Guide.



źródło: Renault; video: MotoTUBE

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
6

Komentarze do:

Renault Megane CC 2010 debiutuje w Polsce - prezentacja modelu

Renault Megane CC 2010 debiutuje w Polsce - prezentacja modelu
Rubinio 2010-06-22 05:16
Był u nas w ten weekend na targach moto. przyzwoity nie powiem....ale stowke za renówke...w zyciu bym nie dał :-)
Renault Megane CC 2010 debiutuje w Polsce - prezentacja modelu
Toolbox 2010-06-28 07:03
Cenowo jak VW Eos a Eos IMHO jest ładniejszy niż Megane ...
Renault Megane CC 2010 debiutuje w Polsce - prezentacja modelu
ja21 2010-06-28 20:48
Brzydkie, nawet bardzo, chociaż jak wiadomo to kwestia gustu. Eos zdecydowanie ładniejszy mimo iż jest starszy :- )
Renault Megane CC 2010 debiutuje w Polsce - prezentacja modelu
Toolbox 2010-07-09 06:59
Nie powiedziałbym że Megane jest brzydkie tylko że Eos ładniejszy. Megane wygląda całkiem fajnie
Renault Megane CC 2010 debiutuje w Polsce - prezentacja modelu
ja21 2010-07-09 12:23
Dlatego to kwestia gustu, faktycznie Eos jest ładniejszy, do mnie Megane nie trafia.
Renault Megane CC 2010 debiutuje w Polsce - prezentacja modelu
Toolbox 2010-07-19 06:59
Trochę słabo z silnikami jak na razie. Wiem że cabrio to nie wyścigówka ale skoro ma twardy dach można było trochę zaszaleć ;-) Eosa można kupić z jednostką 2,0 TSI 200 KM a w Megane tylko 130 KM max?