Portal V10 » Aktualności » Mazda idzie na wojnę z Chińczykami! CX-5 na rok 2025 z silnikiem 2,5 l i bezkompromisową ceną

Mazda idzie na wojnę z Chińczykami! CX-5 na rok 2025 z silnikiem 2,5 l i bezkompromisową ceną
2025-08-08 - R. Zakrzewski Tagi: Mazda, Mazda CX-5, Premiery, Polski rynek, Ceny
Mazda zaprezentowała całkowicie nową, trzecią generację swojego najpopularniejszego modelu w Europie ledwo w lipcu, a już po miesiącu ogłasza polskie ceny. Te ewidentnie starają się nawiązać rywalizację z ofertą nowych marek z Chin.
Cennik Mazdy CX-5 trzeciej generacji na polskim rynku zacznie się od wartości 139 900 zł. Tyle będzie kosztować bazowa wersja Prime-Line, która zgodnie z nazwą oferuje już całkiem sporo: 17‑calowe felgi, LED‑owe reflektory, cyfrowy kokpit 10,25″, ekran 12,9″ z Google Built‑in, Apple/Android Auto, adaptacyjny tempomat i właściwy autu tej klasy pakiet systemów asystujących w prowadzeniu.
To co do złotówki taka sama wartość, od jakiej startuje Jaecoo 7. Pozostałe chińskie hity z tego segmentu - BAIC Beijing 5 i MG HS - cenowo pozycjonowane są trochę niżej (odpowiednio 132 900 i 118 900 zł), ale Mazda nadal ma coś, czego wymienieni rywale nie mają - ani żadne inne auto w tym segmencie.
Mowa oczywiście o silniku 2,5 l e‑SKYACTIV‑G 141 KM. To trochę dziwna konstrukcja, łącząca układ miękkiej hybrydy i innowacyjne technologie mające wpłynąć na niskie zużycie paliwa oraz taki też poziom emisji spalin z założeniami silnika starej szkoły: dużą pojemność skokową i brak turbo.
Efektem tego jest zużycie paliwa w przedziale 7,3 - 7,7 l/100 km (zależnie od napędu na przednie lub wszystkie koła) i cokolwiek skromna moc 141 KM, która przekłada się na przyspieszenie do 100 km/h w 10,5 lub 10,9 s z jedyną dostępną póki co, sześciobiegową skrzynią automatyczną. Zbiornik paliwa ma pojemność 56 l (FWD) lub 58 l (AWD) .
Co jeszcze zmieniło się w Maździe CX-5 na 2025 rok?
Przede wszystkim, znacząco urosła względem poprzednika: nadwozie o bardziej wyrazistym projekcie wydłużono o 115 m. Szerokość zwiększono o 15 mm, a wysokość o 30 mm. Przełożyło się to na powiększoną przestrzeń w kabinie, na czym zyskał też bagażnik - dokładnie 27 l, przez co oferuje teraz konkurencyjne 549 l. Po złożeniu oparć w układzie 40:20:40 można uzyskać około 2019 l.
Wygląd nowej generacji sugeruje, że Mazda ma apetyt powalczyć z chińskimi crossoverami nie tylko w Europie, ale i bezpośrednio w Chinach. Sugeruje to pojawienie się napisów "MAZDA" zamiast tradycyjnego logo na kierownicy i klapie bagażnika - powszechny trik stosowowany na największym rynku świata, gdzie konsumenci nie rozróżniają znaczków.
Wnętrze zyskało nowoczesny system multimedialny z dużym ekranem 12,9" lub 15,6", zastępującym dotychczasowe konserwatywne rozwiązanie, a także obsługę Google, ambientowe oświetlenie i ładowarkę indukcyjną. Zgodnie z obecnymi trendami crossover Mazdy zyskał bardziej komfortowe nastawy zawieszenia oraz wyższą pozycję za kierownicą.
Zamówienia w polskich salonach Mazdy już ruszają, a zrealizowane zostaną najwcześniej w lutym 2026 roku. Pełny cennik i konfigurator mają pojawić się w pierwszych dniach września 2025.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mazda idzie na wojnę z Chińczykami! CX-5 na rok 2025 z silnikiem 2,5 l i bezkompromisową ceną
Podobne: Mazda idzie na wojnę z Chińczykami! CX-5 na rok 2025 z silnikiem 2,5 l i bezkompromisową ceną



Podobne galerie: Mazda idzie na wojnę z Chińczykami! CX-5 na rok 2025 z silnikiem 2,5 l i bezkompromisową ceną



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Mazda
Galerie zdjęć
Newsletter