Portal V10  »  Aktualności  »  Aspark Owl - najszybsze hiperauto świata oficjalnie debiutuje
Aspark Owl

Aspark Owl - najszybsze hiperauto świata oficjalnie debiutuje

2019-11-17 - J. Kruczek     Tagi: Aspark Owl, Aspark
Aspark Owl zadebiutował jako koncept w 2017 roku. Teraz japoński producent zapowiada, że jego maszyna jest gotowa do produkcji i wkrótce może trafić do klientów. Planuje się budowę 50 egzemplarzy tego imponującego hipersamochodu.

Hiperauto wygląda niczym wyjęte z toru wyścigowego i nie jest to przypadek. Nadwozie zapewniające duży docisk aerodynamiczny ma pomóc w okiełznaniu mocy 2039 KM dostarczanych przez cztery silniki elektryczne. Maksymalny moment obrotowy tego cacka wynosi 2000 Nm.
Aspark OwlAspark Owl
Taka specyfikacja przekłada się na sprint do setki wynoszący zaledwie 1,9 s. Prędkość 300 km/h pojawi się na prędkościomierzy po upływie 10,6 s, zaś przyspieszanie zakończymy na prędkości 400 km/h. Gnanie z taką prędkością zapewne drastycznie zmniejszy zasięg zapowiadany na około 450 km. Aspark Owl korzysta z zestawu baterii o pojemności 64 kWh.
Aspark OwlAspark Owl
Fenomenalne osiągi tym bardziej zaskakują bowiem mamy do czynienia z autem o wadze 1900 kg. Taka masa jest efektem bogatego wyposażenia czy mechanizmu otwierania drzwi do góry. Aspark Owl powstanie w liczbie 50 egzemplarzy z czego 15 sztuk już zostało sprzedanych. Każda z nich kosztowała 2,9 mln euro. Producent już planuje kolejne modele, choć ich przyszłość będzie zależała od sprzedaży modelu Owl.
Aspark OwlAspark OwlAspark OwlAspark OwlAspark OwlAspark OwlAspark OwlAspark OwlAspark OwlAspark Owl



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Aspark Owl - najszybsze hiperauto świata oficjalnie debiutuje

Aspark Owl - najszybsze hiperauto świata oficjalnie debiutuje
byłyateista 2019-11-18 09:36
Jeden sprint do 350 i do gniazdka na kilka godzin... Generalnie ta technologia jest sensowną opcją jedynie dla drugiego samochodu w domu którym się człowiek kręci koło komina. Kiedy wodór się pytam? I czemu w dobie oko sraczki, firmy nie wprowadzają zasilania silników LPG seryjnie skoro technologia jest, infrastruktura do tankowania jest? Ktoś wie?