Portal V10 » Aktualności » Ariel Atom - czwarta generacja z silnikiem Hondy Civic Type R

Ariel Atom - czwarta generacja z silnikiem Hondy Civic Type R
2018-07-12 - J. Kruczek Tagi: Ariel, Ariel Atom
Ariel zaprezentował czwarta generację modelu Atom. Torowa zabawka według producenta zmieniła się całkowicie i jedynie zakrętka od wlewu paliwa i pedały pochodzą z poprzedniej generacji. Mimo to ciężko się dopatrzeć wizualnych zmian.
Pozostaje wierzyć, że faktycznie cała konstrukcja jest zupełnie nowa. Z resztą perfekcji nie powinno się mocno zmieniać. Najważniejszą nowością jest silnik. Za napęd małego pocisku na kołach odpowiada silnik bezpośrednio przeszczepiony z Hondy Civic Type R. Oznacza to, że ten lekki pojazd napędza dwulitrowy silnik o mocy 315 KM. Jednostkę sparowano z sześciobiegową skrzynią manualną. Nie zabrakło dyferencjału o ograniczonym uślizgu. Taka specyfikacja ma pozwolić na sprint do setki w czasie zaledwie 2,8 s i na prędkość maksymalną 261 km/h. Zmodyfikowane zawieszenie oparto o amortyzatory Bilsteina, ale opcjonalnie można zamówić układ oparty o części Ohlins. Na liście opcji pojawiła się też kontrola trakcji i startu. Standardowe felgi możemy zastąpić wykonanymi z carbonu. Nadwozie choć bardzo podobne do poprzednika to różni sie aerodynamiką, co ma zapewniać większy docisk. Pierwsze egzemplarze nowego Atoma mają trafić do klientów wiosną przyszłego roku. Ceny startują od pułapu 39 975 funtów.
Pozostaje wierzyć, że faktycznie cała konstrukcja jest zupełnie nowa. Z resztą perfekcji nie powinno się mocno zmieniać. Najważniejszą nowością jest silnik. Za napęd małego pocisku na kołach odpowiada silnik bezpośrednio przeszczepiony z Hondy Civic Type R. Oznacza to, że ten lekki pojazd napędza dwulitrowy silnik o mocy 315 KM. Jednostkę sparowano z sześciobiegową skrzynią manualną. Nie zabrakło dyferencjału o ograniczonym uślizgu. Taka specyfikacja ma pozwolić na sprint do setki w czasie zaledwie 2,8 s i na prędkość maksymalną 261 km/h. Zmodyfikowane zawieszenie oparto o amortyzatory Bilsteina, ale opcjonalnie można zamówić układ oparty o części Ohlins. Na liście opcji pojawiła się też kontrola trakcji i startu. Standardowe felgi możemy zastąpić wykonanymi z carbonu. Nadwozie choć bardzo podobne do poprzednika to różni sie aerodynamiką, co ma zapewniać większy docisk. Pierwsze egzemplarze nowego Atoma mają trafić do klientów wiosną przyszłego roku. Ceny startują od pułapu 39 975 funtów.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Ariel Atom - czwarta generacja z silnikiem Hondy Civic Type R
Podobne: Ariel Atom - czwarta generacja z silnikiem Hondy Civic Type R




Podobne galerie: Ariel Atom - czwarta generacja z silnikiem Hondy Civic Type R



Najczęściej czytane w tym miesiącu


Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter