Portal V10  »  Prezentacje / testy  »  VW Multivan 2.0 BiTDI - 40 centymetrów różnicy - nasz test
VW Multivan

VW Multivan 2.0 BiTDI - 40 centymetrów różnicy - nasz test

2018-10-29 - P. Mokwiński     Tagi: VW Multivan, Volkswagen Multivan, Volkswagen, Test
To jedna z najciekawszych propozycji dla dużej rodziny. Ma 7 miejsc, ogromny bagażnik, a w połączeniu z najmocniejszym dieslem, zawstydzi w sprincie spod świateł niejedno auto osobowe. Multivan przekonuje wysokim komfortem, bogatym wyposażeniem i niezłymi właściwościami jezdnymi. W wersji z przedłużonym o 40 centymetrów rozstawem osi, potrafi naprawdę dużo.
VW MultivanVW Multivan
530 cm długości to wartość porównywalna z przedłużonym Mercedesem Klasy S i BMW serii 7. Volkswagen zbudował ten osobowy samochód na dostawczym Transporterze. Podobieństwo widać tylko w bryle karoserii. Resztę dodatków zarezerwowano właśnie dla tego modelu. Są biksenonowe reflektory z LED-ami do jazdy dziennej, aluminiowe, 17-calowe felgi, boczne drzwi rozsuwane automatycznie i zaopatrzone w domykanie, a także ciężka pokrywa bagażnika, którą warto akurat doposażyć w elektryczne siłowniki. Jej rozmiar sprawia, że należy wyszukiwać przestronnych miejsc parkingowych. Multivan ma blisko 2 metry wysokości, a klapa niewiele mniej. Jest też szeroki - 190,5 centymetra bez lusterek.
VW MultivanVW Multivan
Do przepastnego vana najbardziej pasuje silnik wysokoprężny. Ich w ofercie VW nie brakuje, ale te podstawowe są zdecydowanie za słabe. 102-konny diesel nie jest w stanie skutecznie napędzać ponad 2-tonowego auta. W związku z tym, warto zajrzeć na drugi koniec cennika. Znajdziecie tam 2.0 TDI o mocy 204 koni mechanicznych i 450 Nm dostępnych w zakresie 1400-2400 obr./min. Sprzężono go z dwiema turbosprężarkami i dwusprzęgłową przekładnią. Jej zestopniowanie jest nieco inne, niż w Golfie lub Touranie. Pierwsze dwa biegi są wyraźnie krótsze, dzięki czemu Multivan sprawia wrażenie całkiem żwawego. Potwierdzają to suche dane. Setka pojawia się na liczniku po 9,9 sekundy, a wskazówka prędkościomierza kończy bieg na 203 km/h. Nieźle też wypada elastyczność. Z kilkoma osobami na pokładzie i sporym bagażem, VW nie traci tchu powyżej 100 km/h, dzięki czemu wyprzedzanie kolumny ciężarówek nie przyprawi kierowcy o palpitację serca. Pomaga również łatwe prowadzenie przypominające mniejsze hatchbacki, czy limuzyny klasy średniej. To zasługa rozsądnie skalibrowanego wspomagania i sprężystego zawieszenia. Potrafi na nierównościach wydać głuche dźwięki, ale gwarantuje naprawdę przyzwoity komfort.
Mimo dostawczego rodowodu, Multivan gwarantuje wysoki komfort akustyczny. Przy autostradowych prędkościach, w kabinie panuje przyjemna cisza. Dopiero powyżej 160 km/h trudno usłyszeć głosy dobiegające z ostatniego rzędu. Tutaj z pomocą przychodzi elektronika. Zestaw mikrofonów zbiera dźwięk i przez głośniki przenosi je w przeciwległe strefy przedziału pasażerskiego. Podobne rozwiązanie spotkacie w Mercedesie Klasy S. Przyzwoicie też przedstawia się zachowanie auta na drodze. Potężnym Volkswagenem szybciej wejdziecie w ciasny łuk dzięki korzystnemu rozkładowi masy i szeregu asystentów elektronicznych. Wbrew pozorom, wysokie nadwozie nieźle opiera się bocznym podmuchom wiatru. Zużycie paliwa? W tej kwestii trudno oszukać prawa fizyki, ale nikt nie powinien narzekać. Spokojna trasa zaowocuje spalaniem na poziomie 8 litrów. Na ekspresówkach komputer pokładowy wskaże około 10. W mieście od 10 do 12. Mocne traktowanie pedału gazu wywinduje konsumpcję do 15 litrów.
VW MultivanVW Multivan
Niemieccy konstruktorzy przedstawili dwie konfiguracje wnętrza. W tej podstawowej, znajdziemy dwa niezależne fotele z przodu i wygodne, trzyosobowe kanapy w drugim i trzecim rzędzie. Chcąc jednak zaoferować swoim pasażerom warunki rodem z klasy biznesowej, warto zdecydować się na wariant 2+2+3. Wówczas, za plecami kierowcy znajdą się masywne siedziska umieszczone w szynach. Dzięki temu, można je przesuwać i dodatkowo obracać. Warto też domówić mobilny i składany stolik z regulacją wysokości. W 7-osobowej specyfikacji, bagażnik zmieści pralkę, telewizor i hulajnogę. Jeśli potrzebujecie więcej, można zdemontować kanapę. To skomplikowana operacja, bowiem wymaga przynajmniej dwóch dorosłych osób. Wszystko przez jej ciężar. W przypadku pozostawia dwóch przednich foteli, zyskacie aż 5000 litrów - 700 więcej względem wersji z krótkim rozstawem osi.
VW MultivanVW Multivan
Pamiętacie Golfa VI? To właśnie z niego Multivan zaczerpnął deskę rozdzielczą. Jest zrobiona z nieco twardszych materiałów, niż we wspomnianym kompakcie, ale w kwestii udogodnień, niczego jej nie brakuje. Mamy do dyspozycji zestaw multimedialny z dotykowym ekranem, modemem internetowym, kamerą cofania i wbudowanym dyskiem twardym, tempomat, automatyczną klimatyzację regulowaną w trzech strefach, a także podgrzewane fotele i wielofunkcyjną kierownicę. Można jeszcze domówić elektrycznie sterowane drzwi i pokrywę bagażnika, jak również ogrzewanie postojowe. Możliwości konfiguracji są naprawdę spore. Niemniej, nie każdemu przypadnie do gustu finalna cena topowej specyfikacji. O tym za chwilę. Wróćmy jeszcze do kokpitu. Logiczne rozmieszczenie przełączników przyspiesza aklimatyzację. W VW siedzi się wysoko, ale jednocześnie komfortowo. Pasażerowie pierwszego rzędu mają po dwa podłokietniki i mnóstwo przestrzeni na nogi, barki i nad głowami. Duża powierzchnia szyb pomaga w sprawnym manewrowaniu. Widoczność w każdym kierunku jest dobra, choć podczas cofania przydaje się opcjonalna kamera i czujniki. Niełatwo wyczuć, gdzie kończy się 5,3-metrowy samochód.
VW MultivanVW Multivan
Z Multivanem łatwo się zaprzyjaźnić. Prowadzi się niczym mniejsze auto osobowe, zapewnia ogrom przestrzeni w kabinie, a do tego bardzo przyzwoitą dynamikę. Szeroka możliwość personalizacji pomoże dopasować specyfikację do indywidualnych upodobań. Przeszkodę może stanowić jedynie cena. Wersja z 340-centymetrowym rozstawem osi z 2.0 TDI o mocy 102 KM kosztuje 184 tysiące złotych. Topowa, 204-konna odmiana z DSG to wydatek ponad 221 tysięcy. 4Motion wymaga dopłaty w wysokości 15 tysięcy. Liczne, elektroniczne dodatki podniosą wartość na fakturze do blisko 300 tysięcy.
VW MultivanVW Multivan
Podstawowe dane techniczne:
VW Multivan 2.0 BiTDI
Silnik: 1968 cm3
Moc: 204 KM przy 4000 obr./min
Moment obrotowy:  450 Nm w przedziale 1400-2400 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 7-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 5304/1904/1990 mm
Rozstaw osi: 3400 mm
Masa własna: 2160 kg
Średnia emisja CO2: 176 g/km
VW MultivanVW Multivan
Osiągi:
0-100 km/h: 9,9 sekundy
Prędkość maksymalna: 203 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 7,8 (11,4 w teście)
Trasa: 5,9 (7,8 w teście)
Cykl mieszany: 6,5 (9,2 w teście)
VW MultivanVW MultivanVW MultivanVW MultivanVW MultivanVW MultivanVW MultivanVW MultivanVW MultivanVW MultivanVW Multivan

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
WEC 2017/2018 - skrót wyścigu w Szanghaju


Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

VW Multivan 2.0 BiTDI - 40 centymetrów różnicy - nasz test

VW Multivan 2.0 BiTDI - 40 centymetrów różnicy - nasz test
wrt 2018-10-30 01:51
Po 3 latach i 150kkm auto żeby dalej jeździć będzie wymagać wkładu 35tys pln. Ale blachę ma dobrą.