Portal V10  »  Aktualności  »  Nowa Skoda Octavia otrzymuje silnik 1.6 TDI CR (Common Rail)
Nowa Skoda Octavia 2009 po liftingu

Nowa Skoda Octavia otrzymuje silnik 1.6 TDI CR (Common Rail)

2009-10-02 - K. Spychalski     Tagi: Skoda, Skoda Octavia, Kombi
Najnowsza jednostka wprowadzona do oferty Škody zapewnia doskonałe osiągi, jest cicha, wydajna i przyjazna środowisku.Jednostka napędowa 1.6 TDI CR DPF, osiągająca moc 77 kW, bazuje na silniku 2.0 TDI CR DPF o mocy 103 kW. Redukcję pojemności skokowej osiągnięto przez zmniejszenie średnicy cylindra i skrócenie skoku tłoka. Dzięki stałym udoskonaleniom sprawdzonej techniki i nowemu systemowi bezpośredniego wtrysku paliwa PCR2 (Piezo-Common Rail) silnik spełnia europejską normę emisji 5 EU. Technika Common Rail zapewnia lepszy proces spalania, dzięki czemu praca silnika jest łagodniejsza, a towarzyszący temu dźwięk - cichszy. Ten czterocylindrowy silnik wyposażony jest w filtr cząstek stałych DPF, który oczyszcza spaliny silnika z drobin sadzy. W porównaniu do swego poprzednika, silnik jest dużo cichszy i zużywa mniej paliwa o 0,6 l/100 km w wersji bez filtra cząstek stałych i o 0,4 l/100 km w przypadku wersji z filtrem cząstek stałych. Zwiększony zakres maksymalnego momentu obrotowego (który wynosi 250 Nm i jest dostępny w zakresie od 1500 do 2500 obr./min) zapewnia płynną jazdę bez konieczności częstej zmiany biegów. Maksymalna moc silnika sięga 77 kW. Wyposażona w ten silnik Octavia przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 11,8 sekundy i spala średnio 5,7 l/100 km w terenie miejskim a 3,9 l/100 poza miastem. Emisja CO2 wynosi średnio 119 g/km.



źródło: Skoda

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Nowa Skoda Octavia otrzymuje silnik 1.6 TDI CR (Common Rail)

Nowa Skoda Octavia otrzymuje silnik 1.6 TDI CR (Common Rail)
automaniakalny 2012-08-21 13:57
krotko ten sposob zasilania to fiat common rail w porownaniu tm gownem vw to skok w nadswietlna pepiszona znudzil sie klekot wymyslony w latach 1973 chyba a przepakowywany w co roz to nowe plastki z napisem td/tdi/ itp silniki fiata to dzis mistrzostwo swiata OPEL SUZUKI i klika jeszcze innych bazuje na tym jtd/jtdm osobiscie przetestwowalem fiata noga wyprostawana (prawa) a z tylu zero dymu moment obrotowy prawie 300 przy silniku 1.6 dizelku a furka slucha sie nogi takie pierdoly jak turbodziura to chyba w tdi albo innym wynalazka z 3 dekady ubieglego wieku