Portal V10  »  Aktualności  »  Koenigsegg Jesko - imponujący następca Agery RS
Koenigsegg Jesko

Koenigsegg Jesko - imponujący następca Agery RS

2019-03-09 - J. Kruczek     Tagi: Koenigsegg, Supersamochody, Koenigsegg Jesko
Koenigsegg Jesko jest długo wyczekiwanym następcą modelu Agera RS. Auto będzie flagowym modemem marki, który ma jako pierwszy przełamać barierę 300 mil na godzinę, czyli 482 km/h. Nazwa Jesko jest zaś hołdem dla ojca Christiana Koenigsegg'a.
 
Koenigsegg Jesko ma osiągać prędkość ponad 482 km/h na co wskazują symulacje wykonane przez firmę. Taka prędkość będzie zasługą 5-litrowego, podwójnie doładowanego silnika V8 o mocy 1578 KM. Taka wartość będzie uzyskiwana przy zastosowaniu paliwa E85.
Koenigsegg JeskoKoenigsegg Jesko
Nazwa auta była trzymana do końca w tajemnicy. Jesko von Koenigsegg pomagał Christianowi założyć firmę i budować imponujące hiperauta. Dwie turbiny otrzymują powietrze za pomocą dodatkowego elektrycznego układu pompującego powietrze z dodatkowego zbiornika. W efekcie udało się całkowicie wyeliminować turbo dziurę.
Koenigsegg JeskoKoenigsegg Jesko
Przy użytkowaniu standardowego 95-oktanowego paliwa Jesko cechuje się mocą 1262 KM. Po użyciu paliwa E85 moc wzrasta do 1578 KM, a moment obrotowy skacze do 1500 Nm. Koenigsegg Jesko wykorzystuje autorską skrzynię biegów o 9 przełożeniach. Ta jak określa producent ma zmieniać biegi z prędkością bliską prędkości światła. Co ciekawe ma ona pozwalać na zmianę biegów między dowolnymi przełożeniami. Co oznacza na przykład możliwość zrzucenie biegu z 7 na 4.
Koenigsegg Jesko jest o 40 mm dłuższy i 22 mm wyższy od Agery RS. To pozwoliło zwiększyć przestrzeń w kabinie. Równocześnie zaawansowana aerodynamika i zawieszenie dbają, aby większe gabaryty nie przeszkadzały w uzyskiwaniu dużych prędkości. Pierwszy raz zastosowano także system skrętnych tylnych kół.
Koenigsegg JeskoKoenigsegg Jesko
Aerodynamika generuje docisk aż 1400 kg przy pełnej prędkości. Oczywiście prawie wszystko wykonano z włókna węglowego. Nawet felgi w rozmiarze 20 cali na przodzie i 21 cali na tyle.

We wnętrzu znajdzie się mały ekran za kierownicą zamiast standardowych instrumentów. Kokpit cechuje wszechobecna Alcantara i włókno węglowe. Koenigsegg Jesko powstanie w liczbie zaledwie 125 egzemplarzy. Ceny wystartują od poziomu 3 milionów dolarów.
Koenigsegg JeskoKoenigsegg JeskoKoenigsegg JeskoKoenigsegg JeskoKoenigsegg JeskoKoenigsegg Jesko



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Koenigsegg Jesko - imponujący następca Agery RS

Borowczyk.
Koenigsegg Jesko - imponujący następca Agery RS
Borowczyk. 2019-03-09 19:27
to auto ma jechać tak szybko z tym wielkim skrzydłem z tyłu ? hmmm... ciekawe