Portal V10  »  Prezentacje / testy  »  Audi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz test
Audi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz test

Audi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz test

2015-06-02 - P. Mokwiński     Tagi: Audi A6, Test, Audi

A6 w wersji poliftingowej w podstawowej specyfikacji kosztuje 178 200 złotych. Niemal kompletnie wyposażony egzemplarz z mocnym turbodieslem to jednak wydatek blisko 500 tysięcy złotych. To porównywalna kwota, jaką zapłacimy za BMS Serii 7 i Mercedesa Klasy S z krótkim rozstawem osi. Audi kusi jednak bardzo długą listą dodatków i komfortem, którego nie powstydziłyby się większe limuzyny. Wygląda przy tym bardzo elegancko i odpowiednio zachowawczo, aby nie wyróżniać się przesadnie w tłumie.

Audi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz testAudi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz test
Nadwozie odmiany po kosmetycznej modyfikacji zdaje się wpisywać w stylizacyjną politykę marki. Front niemieckiej limuzyny zdominował potężny grill z chromowanymi listwami i podłużne klosze z inaczej ułożonymi LED-owymi listwami obsługującymi światła dzienne, mijania i drogowe. Ich wydajność nie pozostawia wiele do życzenia.
Audi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz testAudi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz test
Profil auta to wysoko poprowadzona linia okien i dach dość dynamicznie opadający ku tyłowi. Trzybryłowa karoseria osadzona na 20-calowych, opcjonalnych obręczach zyskała dodatkowo przyciemnione szyby i dwie niezależne końcówki układu wydechowego. Wymiarami A6 przewyższa konkurentów z Niemiec, a 493 centymetry długości to tyle, ile mierzyła poprzednia generacja BMW Serii 7.
Inżynierowie postawili na lekkość konstrukcji, co uzyskali poprzez hybrydowe łączenia stali z aluminium. Wspomnianej lekkości nie odnajdziemy jednak wewnątrz, gdzie masywna konsola centralna z wysuwanym ciekłokrystalicznym wyświetlaczem może odrobinę przytłaczać. Poza tym, przy konfiguracji warto zwrócić uwagę na kolory materiałów wykończeniowych.

Audi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz testAudi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz test

W standardzie zdecydowana większość z nich występuje w ciemnych tonacjach, co buduje nieco przygnębiający klimat. Tyle o wadach. A6 to lider segmentu w kwestii jakości i spasowania. Nic w nim niczego nie udaje. Jeśli klient zażyczy sobie aluminium, dostanie aluminium. Podobnie ma się rzecz z drewnem i włóknem węglowym. Wysokiej klasy skórą pokryto też wieniec kierownicy i lewarek automatycznej przekładni. Całość świetnie współgra z wizerunkiem premium.

Audi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz testAudi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz test
Kolejny mocny punkt stanowi ilość i przydatność pokładowych udogodnień. To właśnie przez nie finalna cena zbliżyła się do blisko pół miliona złotych. Multimedialny system z wydajnym nagłośnieniem sygnowanym przez Bang&Olufsen, kamera termowizyjna z wyświetlaczem między zegarami, czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, sportowe fotele z elektroniczną regulacją ustawień, czy okno dachowe, to tylko niektóre pozycje z długiej listy opcji.
Audi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz testAudi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz test
Za wszystko trzeba niestety słono płacić, ale to typowa przypadłość również bezpośredniej konkurencji. W kwestii przestronności Audi wypada podobnie jak Seria 5, czy Klasa E. Tu zwyczajnie jest znacznie ciaśniej, niż w Skodzie Superb i Fordzie Mondeo. Bagażnik o pojemności 530 litrów należy uznać jako wystarczający. Jego praktyczność obniża jedynie stosunkowo wąski otwór załadunkowy.
Audi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz testAudi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz test
Najczęściej wybieranym w Polsce motorem jest 3,0 TDI o mocy 272 koni mechanicznych i 580 Nm. Taki też właśnie trafił do egzemplarza widocznego na zdjęciach. 6-cylindrowy silnik cechuje się wysoką kulturą pracy i nadspodziewanie dobrymi osiągami. Przed doposażeniem w liczne gadżety, A6 waży blisko 1800 kilogramów. Mimo tego, setkę osiąga w 5,5 sekundy i maksymalnie rozpędza się do 250 km/h.
Audi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz testAudi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz test
Czyni to w sposób niemal bezszelestny i niezauważalny dla pasażerów. Warto zatem dość często spoglądać na licznik, aby zbyt szybko nie stracić prawa jazdy. Wrażenia przy 150 i 70 km/h są podobne. To zasługa świetnie wyciszonego przedziału pasażerskiego i dopracowanego zawieszenia (pneumatyczne za 8600 złotych), które nawet na 20-calowych obręczach dzielnie znosi walkę z drogami o strukturze sera szwajcarskiego.
Audi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz testAudi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz test
W zależności od nastroju i indywidualnych preferencji, kierowca może wybierać spośród czterech trybów układu Drive Select. Na co dzień najlepiej sprawdzi się Comfort, natomiast w ciaśniejszych zakrętach i na odcinkach specjalnych szybko docenimy ustawienia Sport. Wyostrza się wówczas układ kierowniczy i reakcja na operowanie pedałem gazu. Mimo sporych gabarytów, Audi dość neutralnie zachowuje się podczas walki z przyczepnością, jednocześnie wybaczając wiele błędów kierowcy. Zużywa też niewiele paliwa. W spokojnej trasie komputer pokładowy pokaże około 6,5 litra. Szybsza jazda po autostradzie i eksploatacja miejska owocują zapotrzebowaniem na olej w granicach 9-11 litrów.
Audi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz testAudi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz test
Pół miliona złotych za niemal kompletnie wyposażony samochód nie zniechęca potencjalnych klientów. Marki premium od dekady notują nieustanne wzrosty na całym świecie, również w Polsce. A6 z mocnym dieslem, napędem na cztery koła i stonowanym designem spodoba się dynamicznym kierowcom ceniącym pewne właściwości jezdne i wysoki komfort podczas codziennej eksploatacji.
Audi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz testAudi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz test
Podstawowe dane techniczne:
Audi A6 3,0 TDI quattro
Silnik: 2967 cm3
Moc: 272 KM w przedziale 3500-4250 obr./min
Moment obrotowy:  580 Nm w przedziale 1250-3250 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 7-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 6, w układzie V
Wymiary (dł./szer./wys.): 4933/1874/1455 mm
Rozstaw osi: 2912 mm
Masa własna: 1770 kg
Średnia emisja CO2: 138 g/km
Audi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz testAudi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz test
Osiągi:
0-100 km/h: 5,5 sekund
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 6,0 (9,3 w teście)
Trasa: 4,8 (6,4 w teście)
Cykl mieszany: 5,2 (7,9 w teście)


Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Circuit Superstars - zwiastun samochodówki


Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

Audi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz test

Audi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz test
VW fan 2015-06-02 21:29
Kosztuje pół miliona a wewnątrz tandetny plastik... tylko Niemcy tak potrafią Ps.może ktoś mówić, że ten plastik jest dobrej jakości ale nie w aucie za pół miliona. Może być dobry w Golfie za 60tys zł ale tutaj jest zwyczajnie tandetny.
Audi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz test
xsawierr 2015-06-03 06:28
To jakieś nie porozumienie!!! Podstawowy modle kosztuje 178200zł , niemal kompletnie 500000zł to ile kosztuje kompletnie wyposażony model A6 ? 600000zł ? To paranoja,nie ta klasa aut!. Nawet podstawowa BMW 7 czy klasa S będzie lepsza od A6
Audi A6 3.0 TDI FL - Luksus za pół miliona - nasz test
Avde_pl 2015-06-24 12:14
Co tu dużo pisać,samochód jest faktycznie z innej półki,znakomicie się prezentuje,ale czy warty aż pól milina zł? Moim zdaniem ceny są czasem z kosmosu i nie zapłaciłbym tyle za Adui ani żaden inny model.