Portal V10  »  Aktualności  »  Alfa Romeo Giulietta otrzymuje prestiżową nagrodę "Auto Europa 2011"
Nowa Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta otrzymuje prestiżową nagrodę "Auto Europa 2011"

2010-10-18 - K. Spychalski     Tagi: Alfa Romeo, Plebiscyty, Hatchback, Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta zdobyła prestiżowy tytuł "Auto Europa 2011", przyznany przez Włoskie Stowarzyszenie Dziennikarzy Motoryzacyjnych (UIGA).
  
Alfa Romeo Giulietta - prezentacja
Kompaktowa Alfa Romeo wygrała pojedynek z czterdziestoma innymi konkurentami, otrzymując 349 głosy i wyprzedzając Citroëna DS3 (300), Peugeota RCZ (125), Volvo S60 (122) i BMW Serii 5 (100). W 25 letniej historii konkursu, modele marki Alfa Romeo już czterokrotnie zdobywały to prestiżowe wyróżnienie: MiTo (2009), 166 (1999), 156 (1998) i 164 (1988). Tytuł  "Auto Europa 2011"  przyznają dziennikarze,  członkowie UIGA, którzy wybierają najlepszy samochód wyprodukowany w jednym z 27 krajów Unii Europejskiej  między 31 sierpnia ub. roku a 1 września b.r. w ilości przynajmniej 10 000 egzemplarzy (1 000 egzemplarzy w przypadku samochodów sportowych). Głosowanie jest jawne, w formie korespondencyjnej lub osobistego dostarczenia kart do głosowania, w ramach pokazu "Viva L'Auto", zorganizowanego przez stowarzyszenie UIGA w ostatni weekend we wspaniałej scenerii Florencji.Prezes UIGA Pierluigi Bonora tak skomentował fakty zdobycia przez Alfę Giulietta tytułu „Auto Europa 2011":
Sukces Alfy Romeo Giulietta podkreśla wysiłek Fiat Group Automobiles w odrodzenie mediolańskiej marki, która jest już w pełni gotowa do wejścia na rynek północnoamerykański. Nagroda podkreśla także, jak historyczna nazwa Giulietta świetnie pasuje również do współczesnego samochodu.
Model Giulietta jest kwintesencją najlepszego włoskiego stylu i technologii „made-in-Torino", o jeszcze lepszych osiągach i wyższym poziomie bezpieczeństwa. W tym roku czterdzieści jeden modeli kandydowało do tytułu i tak, jak zdarzało się już w przeszłości, obserwowaliśmy zagorzałą walkę o zwycięstwo do samego końca, pomiędzy marką  włoską i francuskim Citroënem DS3.
Jury, zgodnie z kryteriami wskazanymi na kartach do głosowania, oddawało głos na zwycięską Alfę Romeo Giulietta głównie w trzech z pięciu przewidzianych kategorii: "design i aerodynamika", "osiągi, spalanie i emisje"oraz "technologia, bezpieczeństwo i innowacja".Alfa Romeo Giulietta charakteryzuje się bardzo precyzyjnym układem kierowniczym, doskonale radzi sobie na krętych drogach, ale jest też samochodem komfortowym, przyjaznym w codziennym użytkowaniu. Dzięki nowej płycie podłogowej "Compact", wyszukanemu systemowi zawieszenia, aktywnemu układowi kierowniczemu „dual pinion" (z podwójnym zębnikiem), specjalnym materiałom oraz zastosowanej technologii produkcji, Alfa Giulietta oferuje niezwykle wysokie standardy zarówno pod względem komfortu jazdy, jak i właściwości dynamicznych i kwestii bezpieczeństwa (czynnego i biernego).Nie przez przypadek Alfa Romeo Giulietta otrzymała prestiżowe pięć gwiazdek Euro NCAP z całkowitą punktacją 87/100: nadzwyczajny wynik, który plasuje ją na pozycji najbezpieczniejszego samochodu kompaktowego wszechczasów.



źródło: Fiat Auto Poland; video: MotoTUBE

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Alfa Romeo Giulietta otrzymuje prestiżową nagrodę "Auto Europa 2011"

Alfa Romeo Giulietta otrzymuje prestiżową nagrodę "Auto Europa 2011"
Toolbox 2010-10-20 06:53
Auto jest niezłe, niech ten VW już wreszcie przejmie Alfę jak zapowiada to będzie szansa żeby sprzedawać Giuliettę po Fiat tego nie potrafi
Alfa Romeo Giulietta otrzymuje prestiżową nagrodę "Auto Europa 2011"
Fiatmaniak 2011-11-25 10:15
Giulietta zasłużyła na ten tytuł. Jest to bez wątpienia najładniejszy i najlepiej wyposażony samochód w swojej klasie jeśli nie na całym rynku aut. Prawdziwy szczyt techniki to systemy DNA i Q2 w które wyposażona jest Alfa Romeo Giulietta. System DNA wpływa na pracę silnika, układu hamulcowego i kierowniczego, zawieszenie i skrzynię biegów w zależności od stylu najbardziej odpowiedniego do warunków i potrzeb kierowcy: sportowy (Dynamic), miejski (Normal) i tryb pełnego bezpieczeństwa nawet przy niskiej przyczepności (All Weather) . Natomiast Q2 zmniejsza podsterowność auta, poprawia stabilność prowadzenia i pozwala mocniej wcisnąć gaz przy wyjściu z zakrętu. Do tego dochodzą inne plusy więc Julka rządzi w swojej klasie.