Portal V10  »  Aktualności  »  Alfa Romeo Giulietta najbezpieczniejszym kompaktem wszechczasów
Nowa Alfa Romeo Giulietta 2010 - crash-test EuroNCAP

Alfa Romeo Giulietta najbezpieczniejszym kompaktem wszechczasów

2010-06-03 - K. Spychalski     Tagi: Alfa Romeo, Testy zderzeniowe, Euro NCAP, Hatchback, Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta otrzymała prestiżowe pięć gwiazdek Euro NCAP, a całkowita ilość zdobytych punktów wyniosła 87/100. Jest to wspaniały wynik, który czyni Alfę Giuliettę najbezpieczniejszym kompaktem wszechczasów.


Ta ocena jest jeszcze ważniejsza, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że od 2009 roku organizacja Euro NCAP przyjęła nowy wskaźnik, który ocenia jednocześnie poziom ochrony dorosłych, dzieci i pieszych wraz z nowym aspektem - prewencji wypadkowej i zmniejszeniu obrażeń poprzez ocenę takich elementów jak sygnalizator zapięcia pasów bezpieczeństwa, ESP i ogranicznik prędkości. Ponadto zdobycie 5 gwiazdek jest każdego roku coraz trudniejsze i zależy od roku w którym wyniki będą publikowane (2009, 2010-2011, 2012). Według tego scenariusza wynik osiągnięty przez Alfę Romeo Giuliettę (97% dorośli, 85% dzieci, 63% piesi i 86% bezpieczeństwo aktywne) pozwoli jej na zdobycie 5 gwiazdek także w roku 2012, kiedy system oceny osiągnie najbardziej rygorystyczny poziom.
Chodzi więc o ważne wyróżnienie, które raz jeszcze potwierdza szczególne zaangażowanie Alfy Romeo w aspekty związane z bezpieczeństwem wszystkich użytkowników drogi. Alfa Romeo Giulietta jest samochodem zaprojektowanym i skonstruowanym, w taki sposób aby zapewnić najwyższy poziom w zakresie bezpieczeństwa pasywnego i aktywnego.Dowodem na to jest przykładowo zastosowanie najbardziej zaawansowanych urządzeń elektronicznych kontrolujących dynamikę jazdy (od trakcji do hamowania): system „Vehicle Dynamic Control", który zarządza ważnymi funkcjami takimi, jak „Hill Holder", kontrola trakcji, wspomaganie nagłego hamowania, „MSR" przeciwdziałający blokowaniu się kół napędowych przy redukcji biegów, aktywny system wspomagania układu kierowniczego („Dynamic Steering Torque"), „Electronic Q2" - elektroniczny system, który powoduje zachowanie bardzo podobne do samoblokującego się mechanizmu różnicowego i najnowszy system „PREFILL", który po zwolnieniu pedału przyspieszenia wysyła sygnał do układu hamulcowego samochodu, skracając czas reakcji systemu i w konsekwencji skracając drogę hamowania.Tysiące godzin wirtualnych symulacji pozwoliły na stworzenie nowej platformy "Compact", która debiutuje w Giuliettcie - samochodzie, który „wykorzystał" jedynie 4 prototypy. Następnie ta wirtualna projekcja została fizycznie sprawdzona na pojazdach wyprodukowanych w fabryce w Cassino, podczas dwustu testów komponentów i podsystemów, ponad stu symulacjach zderzeń typu „Hyde" i ponad osiemdziesięciu próbach zderzeniowych (zderzenia czołowe, boczne, wywrócenia, zderzenia z pojazdem poprzedzającym, mając na uwadze różne prędkości, z którymi mogą nastąpić zderzenia, różne typy przeszkód i troskę o pasażerów, którzy mogą charakteryzować się różnymi cechami fizycznymi).Liczby te świadczą o silnym zaangażowaniu firmy, aby Alfa Romeo Giulietta była jednym z najbezpieczniejszych samochodów w Europie. Pozycję tę zawdzięcza zastosowaniu najbardziej zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.

Krótko mówiąc całkowita ochrona, a świadczy o niej 6 poduszek powietrznych na wyposażeniu standardowym, (z których dwie typu Multistage); trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z podwójnymi napinaczami; S.A.H.R. („Self Aligning Head Restraint") - system wbudowany w oparcie przednich siedzeń, który w przypadku zderzenia, przybliża zagłówki do karku pasażerów zmniejszając w ten sposób siłę uderzenia.Nie zapominajmy też o trosce o pasażerów i pieszych przejawiającej się w budowie karoserii, pokrywy silnika, drzwi i deski rozdzielczej, jak również siedzeń i kolumny kierownicy. Skuteczność wszystkich tych urządzeń jest dodatkowo zwiększona dzięki strukturze czołowej o trzech liniach obciążeniowych. Gwarantuje to jednolitą strukturę czołową będącą w stanie określić reakcję samochodu w przypadku zderzenia czołowego niezależnie od typu uderzonej przeszkod/ypojazdu.Pozwala to na przełom zarówno, jeśli chodzi o tzw. "partner protection" czyli szkody wyrządzone drugiemu pojazdowi uczestniczącemu w kolizji, jak również z punktu widzenia tzw. "self protection" („ochrony własnej") ponieważ kontrolowana deformacja sprawia, że ochrona jest bardziej skuteczna niezależnie od typu zderzenia.Wreszcie, w dziedzinie bezpieczeństwa prewencyjnego, w Alfie Romeo Giuliettcie zastosowane zostały przednie reflektory z funkcją świateł do jazdy dziennej („Daytime Running Lights"), która przy uruchamianiu pojazdu, automatycznie włącza światła do jazdy dziennej - odpowiada to europejskim standardom, które wejdą w życie w roku 2012 i światła tylne typu LED które, w porównaniu z żarówkami tradycyjnymi dają większą intensywność światła zapewniając tym samym wyższy poziom bezpieczeństwa.



źródło: Alfa Romeo; video: MotoTUBE

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Alfa Romeo Giulietta najbezpieczniejszym kompaktem wszechczasów

Alfa Romeo Giulietta najbezpieczniejszym kompaktem wszechczasów
Fiatmaniak 2011-11-25 10:41
Tytuł powinien być troszkę inny żeby oddać wszystkie zalety Alfy Romeo Giulietta- Alfa Romeo Giulietta najbezpieczniejszym I NAJLEPIEJ WYPOSAŻONYM kompaktem wszechczasów. System DNA pozwalający dostosować ustawienia podzespołów auta w trzech trybach: sportowy (Dynamic), miejski (Normal) i tryb pełnego bezpieczeństwa nawet przy niskiej przyczepności (All Weather) i system Q2 zmniejszający podsterowność auta są szczytem technicznego wyposażenia i to w standardzie .