
Używane BMW M4 (F82 vs. G82): Poradnik kupującego. Różnice, silniki, typowe usterki
Fani samochodów sportowych z pewnością powinni zainteresować się BMW M4 (Seria 4). Na rynku wtórnym można znaleźć liczne egzemplarze tego pojazdu, występującego w nadwoziu coupe i kabrio. Co trzeba o nim wiedzieć?
Sportowe BMW M4 weszło na rynek w 2013 roku. Ten model BMW oznaczony był jako F82. W roku 2020 doczekał się on następcy - BMW M4 G82. Modele te dość mocno różnią się między sobą, co nie zmienia faktu, że oba warte są uwagi.
BMW M4 F82 i G82 - czym się różnią?
Mimo iż dzielą tę samą nazwę, są to dwa różne modele. F82 to pojazd starszy, produkowany w latach 2013-21, natomiast G82 jest jego następcą, który wszedł na rynek w 2020 roku i nadal pozostaje w ofercie bawarskiej marki.
Można je rozpoznać już na pierwszy rzut oka, bowiem G82 wyróżnia design. Jego nadwozie ma ostrzejsze, bardziej agresywne linie niż poprzednik, a co najważniejsze, uwagę zwraca ogromny grill chłodnicy. Element ten wzbudza wiele kontrowersji w przypadku obecnych generacji BMW.
W nowszym modelu wnętrze jest o wiele nowocześniejsze. Do tego dochodzą bardziej zaawansowane technologie niż w F82.
Dalsze różnice znajdziemy pod maską. Starszy model M4 oferowany był z turbodoładowanymi silnikami o pojemności 2,0 l do 3,0 litra i mocy od 143 KM do 431 KM. Z kolei G82 napędza sześciocylindrowy silnik benzynowy z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 3,0 l i mocy od 480 KM do 550 KM. W starszym modelu znajdziemy sześciobiegową manualną skrzynię biegów bądź siedmiostopniową automatyczną, podczas gdy jego następca oferuje sześciobiegowego "manuala" lub ośmiostopniowy "automat". Mówiąc krótko, BMW M4 G82 oferuje jeszcze więcej mocy i lepsze osiągi niż F82. Ma także szerszy rozstaw osi.
Nie zmienia to faktu, że również starszy model prowadzi się świetnie i doskonale przyspiesza, czym usatysfakcjonuje każdego kierowcę kochającego sportową jazdę.
BMW M4 - typowe usterki
Kierowcy zainteresowani zakupem używanego BMW M4 muszą być przygotowani, że samochód ten zmaga się z kilkoma typowymi usterkami.
Najczęściej dotyczą one silnika w wariancie S55. Wymienić tu należy: problemy z panewkami (mogą doprowadzić do zatarcia się jednostki napędowej!), usterki korbowodów i tłoków (występują głównie przy nader intensywnej eksploatacji), awarie układu chłodzenia (przegrzewanie), szybkie zużycie łożysk i uszczelnień turbosprężarek czy też wibracje i szarpanie na biegu jałowym. Częstym problemem jest wysokie zużycie oleju. W BMW M4 z lat 2014-15 usterkom ulegał także mechanizm zwijania pasów bezpieczeństwa oraz wspomaganie kierownicy.
BMW M4 jest samochodem, który wymaga dbałości, ale odpowiedni serwis i umiejętna eksploatacja odwdzięczą się wspaniałymi wrażeniami z jazdy.
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
Komentarze do:
Używane BMW M4 (F82 vs. G82): Poradnik kupującego. Różnice, silniki, typowe usterki


