Portal V10 » Aktualności » Skoda Octavia RS: czeskie GTI po faceliftingu

Skoda Octavia RS: czeskie GTI po faceliftingu
2009-04-21 - P. Grzelak Tagi: Skoda, Skoda Octavia, Face lifting, Kombi, Skoda Octavia RS
Skoda Octavia po faceliftingu debiutowała na zeszłorocznym salonie w
Paryżu, jednak na "sportowy sznyt" nowy model czekać musiał aż do
teraz. Znaczek RS powędrował od razu do dwóch wersji nadwoziowych,
dzięki czemu auto będzie w stanie zaskoczyć wielu innych użytkowników
dróg.
Jeżeli następnym razem wyprzedzi nas, a potem szybko
zniknie za linią horyzontu rodzinne i praktyczne kombi sygnowane logiem
Skody nie przecierajmy oczu ze zdziwienia. Więcej niż pewne, że była to
wersja RS, a z nią nie ma żartów. Technologia rodem z Volkswagena Golfa
GTI, ten sam silnik oraz nowoczesna przekładnia DSG uczynią z czeskiego
auta istnego potwora.
Nie trzeba być znawcą marki aby
dostrzec, że mamy do czynienia z czymś wyjątkowym. Auto wyposażono w
wiele sportowych akcentów takich jak spojler na klapie bagażnika. Nowe
są zderzaki oraz przednie i tylne reflektory. Te pierwsze mogą być
wyposażone w zestaw lamp ksenonowych. Wyjątkowego charakteru dodają
szczególnie piękne, 18-calowe felgi o nazwie "Neptun". Także wnętrze
sportowej Skody zyskało kilka sportowych akcentów, ponadto zmieniono
panel klimatyzacji Climatronic.
Auto jeździ jak "po szynach"
dzięki obniżonemu zawieszeniu (prześwit wynosi teraz 127 mm) oraz
zredukowanej o 20 kilogramów wadze (15 kg w wersji z dieslem).
Sercem czeskiego ściganta będą jednostki znane z Golfa GTI oraz GTD. Jednostka benzynowa TSI o pojemności 2,0 litra i mocy 200 KM spali średnio 7,5 litra na sto kilometrów. Fanów diesli ucieszy dwulitrowy motor TDI o mocy 170 KM i znikomym jak na możliwości auta apetycie na paliwo wynoszącym jedyne 5,7 litra/100 km. Oba silniki będą dostępne za dopłatą w dwu-sprzęgłową skrzynie DSG.Czeski producent nadal nie ujawnił osiągów auta. Z niecierpliwością czekamy na pierwsze testy Skody Octavii RS.
Sercem czeskiego ściganta będą jednostki znane z Golfa GTI oraz GTD. Jednostka benzynowa TSI o pojemności 2,0 litra i mocy 200 KM spali średnio 7,5 litra na sto kilometrów. Fanów diesli ucieszy dwulitrowy motor TDI o mocy 170 KM i znikomym jak na możliwości auta apetycie na paliwo wynoszącym jedyne 5,7 litra/100 km. Oba silniki będą dostępne za dopłatą w dwu-sprzęgłową skrzynie DSG.Czeski producent nadal nie ujawnił osiągów auta. Z niecierpliwością czekamy na pierwsze testy Skody Octavii RS.
źródło: Carscoop
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Skoda Octavia RS: czeskie GTI po faceliftingu
Podobne: Skoda Octavia RS: czeskie GTI po faceliftingu




Podobne galerie: Skoda Octavia RS: czeskie GTI po faceliftingu



Najczęściej czytane w tym miesiącu


Tapety na pulpit Skoda
Newsletter
Galerie zdjęć