Portal V10  »  Aktualności  »  Silniki trzycylindrowe palą zbyt dużo? Rozwiązaniem będzie dezaktywacja cylindrów
Ford Ecoboost

Silniki trzycylindrowe palą zbyt dużo? Rozwiązaniem będzie dezaktywacja cylindrów

2014-07-20 - A. Ruciński     Tagi: BMW, Volkswagen
Trzycylindrowe silniki stają się coraz popularniejsze. W dzisiejszych czasach większość producentów ma w swojej ofercie takie jednostki. W teorii powinny się one wyróżniać niskim spalaniem. Niestety rzeczywistość często jest inna.

Użytkownicy trzycylindrówek narzekają, że palą one więcej niż się spodziewali. Rzeczywiste wyniki spalanie odbiegają też znacznie od zapewnień producenta. Niezbyt zadowoleni są także ekolodzy, którzy narzekają na słabe wyniki emisji spalin. Niemiecka grupa Schaeffer wpadła na pomysł jak poprawić działanie trzycylindrówek. Zamierza nakłonić producentów do szerszego stosowania systemu dezaktywacji cylindrów. W określonych warunkach jeden z nich miałby być odłączany, co przyczyni się do obniżenia spalania i poprawy emisji CO2. Warto wspomnieć, że wielu producentów stosuje już podobne rozwiązania tyle, że w jednostkach czterocylindrowych i większych.



źródło: wcf

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Silniki trzycylindrowe palą zbyt dużo? Rozwiązaniem będzie dezaktywacja cylindrów