Portal V10 » Aktualności » Nowy Seat Leon FR - w pogoni za konkurencją

Seat musi się mocno brać do roboty, ponieważ sprzedaż hiszpańskiej marki należącej do Niemców sukcesywnie spada. W koncernie VAG Seat jest odpowiedzią na włoską Alfę Romeo, bowiem jego modele skierowane są do młodszej i bardziej dynamicznej klienteli niż np. VW czy Skoda.
Druga generacja Leona zadebiutowała w 2005 roku. Po 4 latach nastąpił pierwszy, delikatny face-lifting a teraz przyszedł czas na kolejne i chyba ostatnie zmiany w tym modelu. Od kilku lat bowiem mówi się zupełne nowym aucie - następcy kompaktowego seata, który ma występować także w wersji trzydrzwiowej. Swoją drogą zmiany kosmetyczne przeprowadzone w 2009 roku i teraz są tak niewielkie, że laikowi trudno będzie odróżnić Leona z 2005 roku od tego z 2011. Najwyraźniej styliści uznali, że nie potrzeba poważniejszych cięć. I słusznie, bo mimo swojej sześcioletniej kadencji Leon wciąż jest jednym z najatrakcyjniejszych kompaktów jeśli chodzi o design.
Jak widać trudno tu mówić o "nowym" Seacie, ponieważ zmiany są naprawdę kosmetyczne. Podejrzewamy, że producent szykuje się już do wprowadzenia zupełnie nowej, trzeciej generacji Leona. Czekamy z niecierpliwością na jakiekolwiek informacje.
Druga generacja Leona zadebiutowała w 2005 roku. Po 4 latach nastąpił pierwszy, delikatny face-lifting a teraz przyszedł czas na kolejne i chyba ostatnie zmiany w tym modelu. Od kilku lat bowiem mówi się zupełne nowym aucie - następcy kompaktowego seata, który ma występować także w wersji trzydrzwiowej. Swoją drogą zmiany kosmetyczne przeprowadzone w 2009 roku i teraz są tak niewielkie, że laikowi trudno będzie odróżnić Leona z 2005 roku od tego z 2011. Najwyraźniej styliści uznali, że nie potrzeba poważniejszych cięć. I słusznie, bo mimo swojej sześcioletniej kadencji Leon wciąż jest jednym z najatrakcyjniejszych kompaktów jeśli chodzi o design.
Seat Leon Cupra R - Test
Co więc zmieniło się w nowej edycji po drugim face liftingu. Niewiele: Nowe kolory lakieru: Niebieski Speed i żółty Tribu oraz diodowe lampy tylne zamykają listę. Trochę brakować nam będzie charakterystycznych, okrągłych żarówek w oświetleniu kompaktowego Seata, które w nocy przypominały podwójne końcówki wydechu.
Jeśli chodzi o silniki, wszystko pozostaje bez zmian. Jedyna różnica to możliwośc zamówienia usportowionej wersji FR z benzynowym silnikiem 1.4 TSI 125 KM. Dotychczas w FR występował jedynie dwulitrowy 170 - konny diesel oraz 211 konna benzyna. Na najsłabszy silnik z pewnością skuszą się lanserzy którym nie zależy na osiągach lecz naostrzejszym designie wersji FR. Leon FR z najmniejszym silnikiem dostępny jest od 71 tys. zł.
źródło: motogadu
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowy Seat Leon FR - w pogoni za konkurencją
Podobne: Nowy Seat Leon FR - w pogoni za konkurencją




Podobne galerie: Nowy Seat Leon FR - w pogoni za konkurencją



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Seat
Newsletter
Galerie zdjęć