Portal V10  »  Prezentacje / testy  »  Seat Leon Cupra R - wrażenia z jazdy najszybszym Seatem wszechczasów
Seat Leon Cupra R

Seat Leon Cupra R - wrażenia z jazdy najszybszym Seatem wszechczasów

2010-05-28 - P. Mokwiński     Tagi: Seat, Seat Leon, Hatchback, Seat Leon Cupra R
Na podpoznańskim lotnisku w Bednarach, mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ i czy rzeczywiście jest grzechu warty, najnowszy Seat Leon Cupra R. W stosunku do swojego słabszego odpowiednika, legitymuje się mocą zwiększoną o 25 KM i zdecydowanie bardziej bezkompromisowym charakterem.

Zobacz także: Seat Leon Cupra R - galeria »
Jego zewnętrzna stylistyka emanuje dynamiką zaklętą w dynamiczniej przeprojektowanych zderzakach i ogromnych, 19-calowych obręczach ze stopów lekkich z naciągniętymi nań niskoprofilowymi oponami. Całość uzupełnia logotyp R na grillu oraz pokrywie bagażnika. Wewnątrz obeszło się bez większych zmian, ale warto zwrócić uwagę na świetnie wyprofilowane fotele, wzorowane na typowo wyścigowych kubłach i na spłaszczoną u dołu kierownicę, bezpośrednio nawiązującą do rajdowych emocji. Kolorystykę przedziału pasażerskiego utrzymano w czerni, aby skupić uwagę kierowcy na drodze i poprawić tym samym bezpieczeństwo podczas dynamicznie pokonywanych odcinków.
Najciekawsze zmiany dotknęły jednak układ jezdny i jednostkę napędową. Pod maską pracuje dobrze znany silnik 2,0 TSI, któremu nieco przeprogramowano moduł sterujący oraz zwiększono maksymalne ciśnienie turbodoładowania. 265 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa, katapultuje kompaktowego Seata do 100 km/h w 6,2 sekundy, oraz pozwala rozpędzić się do maksymalnej prędkości 250 km/h.Imponujące parametry wymagały również ingerencji elektroniczno-mechanicznej. Aby zwiększyć przyczepność, zdecydowano się wprowadzić system XDS, imitujący działanie mechanicznej szpery. Wraz z ESP i TCS, układ sam przewiduje możliwą utratę przyczepności, ograniczając tym samym moc przekazywaną na koło o zmniejszonym kontakcie z podłożem.W praktyce rozwiązanie sprawdza się nadzwyczaj poprawnie, zwiększając poczucie bezpieczeństwa. Ponadto utwardzono delikatnie zawieszenie i zmodyfikowano hamulce, aby skuteczniej wytracać prędkość i pewniej wchodzić w ciasne zakręty.

109 990 złotych, to cena adekwatna do emocji otrzymywanych w standardzie. Ponadto potencjalny nabywca, dostanie komplet poduszek powietrznych, zgrany zespół systemów elektronicznych wspomagających trakcję, oraz wszystko to, co niezbędne do codziennej, „komfortowej” jazdy. Miłośnikom sportowej i bezkompromisowej jazdy, zdecydowanie polecamy.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Seat Leon Cupra R - wrażenia z jazdy najszybszym Seatem wszechczasów

Seat Leon Cupra R - wrażenia z jazdy najszybszym Seatem wszechczasów
Toolbox 2010-06-05 06:56
Cóż fajny wózek ale ja wolałbym dołożyć te kilkanaście tysiów do Golfa R i mieć 4x4