Portal V10  »  Aktualności  »  Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
Renault Vel Satis

Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli

Wieloletnie doświadczenie, dokładne badania rynkowe i profesjonalne testy nowych rozwiązań technicznych - wydawać by się mogło, że kompletnie nieudane samochody to już przeszłość. Niestety, „eksperymenty” producentów aut nie zawsze odnoszą sukces…

Brytyjski portal Autocar opublikował właśnie ranking 16. najgorszych samochodów ostatniej dekady. Listę największych rozczarowań motoryzacyjnych zamieściliśmy poniżej.

Renault Vel Satis (2002 - 2005)
Vel Satis miał skutecznie rywalizować z produktami Mercedesa, Audi i BMW. Niestety, dziwaczna stylistyka całkowicie nie przypominająca klasycznego sedana, skazała auto na rynkową porażkę. Renault zamierzało sprzedawać 3500 sztuk modelu rocznie. W rekordowym roku 2002 z salonów wyjechało 595 egzemplarzy. Fiat Croma (2005 - 2008)

Ogromne wnętrze, wysoki poziom wykończenia i bogate wyposażenie - czegóż chcieć więcej od auta klasy premium? Prestiżu… A takowego zdecydowanie nie zapewnia kombi z logiem Fiata. Croma miała zapewnić wyniki sprzedaży na poziomie 5000 - 6000 aut rocznie. Rekord wyniósł 827 sztuk.
Peugeot 1007 (2005 - 2008)

Przesuwane drzwi boczne miały być wyznacznikiem nowego trendu w klasie aut miejskich, ale w ostateczności stały się jednym z największych błędów Peugeota. Choć francuska firma zamierzała sprzedawać 17.000 egzemplarzy 1007-ki rocznie, największy wynik osiągnięto w roku 2006, kiedy to na drogi wyjechały 3493 sztuki.

Maybach 57/62 (od 2003 roku)
O tym, kto jeździ w Polsce Maybachem wie chyba każdy, nikt nie zna za to informacji na temat spodziewanych wyników sprzedaży modelu 57/62. Tak czy owak, mało eleganckie skrzyżowanie Mercedesa S z Roverem 75, znalazło jak na razie 89 nabywców.

Alfa Romeo Spider (od 2003 roku)
Alfa Romeo Spider z pewnością należy do najpiękniejszych kabrioletów. Niestety, model ten cierpi na nadwagę i niedopracowane podwozie. Nie mamy informacji na temat planów sprzedaży, wiemy jednak, że do tej pory Alfa sprzedała 1616 sztuk Spidera.

Seat Toledo (2005 - 2009)
Choć Seat zamierzał sprzedawać rocznie przynajmniej 2500 sztuk „sedana” Toledo, rynek zweryfikował tą wartość do niecałych 2000 sztuk (maks. - 1853 w 2005 roku). Powód? Obok Toledo, w ofercie Seata mogliśmy też znaleźć model Altea oferujący bardziej funkcjonalną i znacznie mniej dziwaczną część tylną.Opel Signum (2003 - 2008)

Signum miał być doskonałą propozycją dla zapracowanego biznesmena, który oprócz elegancji cenił też funkcjonalność. Niestety, model ten był brzydszy od Vectry sedan i mniej praktyczny niż Vectra kombi, przez co nie odniósł rynkowego sukcesu. Niemiecka marka planowała sprzedawać 8000 egzemplarzy rocznie. Rekord wyniósł 5501 aut (w 2004 roku).Dodge Avenger (2007 - 2009)

Ze względu na charakterystyczną stylistykę, Avengera można było albo kochać albo nienawidzić. Okazało się niestety, że osób rozczarowanych designem znalazło się znacznie więcej. W efekcie, Dodge sprzedał zaledwie 1138 sztuk Avengera.Jaguar X-Type (2001 - 2009)

Luksus, prestiż, elegancja to cechy od lat przypisywane Jaguarom. Inaczej było jednak w przypadku modelu X-Type - konstrukcja mechaniczna przejęta z Forda Mondeo zdecydowanie nie spodobała się klientom. Efekt? Przez niemal 10 lat z salonów sprzedaży wyjechało 120.930 sztuk.Fiat Stilo (2002 - 2007)

Stilo ze swoją funkcjonalną i doskonale wykończoną kabiną mógł zawojować segment Golfa. Niestety, mógł - wysoka cena zakupu, nieadekwatna do oferowanego prestiżu, skazała samochód na niepowodzenie. Łącznie Fiat sprzedał 44.507 egzemplarzy Stlio.

Mercedes klasy R (od 2006 roku)
Klasa R jest doskonałym potwierdzeniem tezy, że to, co zostało opracowane do wszystkiego, jest w rzeczywistości… do niczego. Bo po co kupować „erkę” skoro Mercedes klasy E kombi jest praktyczniejszy i lepiej się prowadzi, a Mercedes ML ma o niebo lepsze własności terenowe? Świetną odpowiedzią są wyniki sprzedaży - spodziewano się 1800 aut rocznie, maksimum wyniosło 1154 sztuki.Subaru Tribeca (2006 - 2008)

Podczas, gdy Subaru oczekiwało wyniki sprzedaży na poziomie 1000 sztuk rocznie, w rekordowym roku 2007 klienci japońskiej marki kupili 277 egzemplarzy - Tribeca nie była udanym modelem. Samochód łączyć miał najlepsze cechy minivana, luksusowej limuzyny i SUV-a, ale w ostateczności okazał się przeciętny w każdej z kategorii.Nissan Primera (2002 - 2006)

Podzespoły mechaniczne prosto z Renault, awangardowe wnętrze i nowoczesny wygląd zewnętrzny miały zapewnić Primerze sprzedaż na poziomie 24.000 egzemplarzy rocznie. Klienci, przyzwyczajeni do doskonałej konstrukcji ukrytej pod nudną karoserią, kupili łącznie 47.093 sztuki (najwięcej w roku 2002 - 13.511 Primer).Peugeot 407 Coupe (od 2005 roku)

Model 406 Coupe, dzięki swojej pięknej stylistyce (zaprojektowanej przez Pininfarinę) i udanej konstrukcji, okazał się rynkowym hitem. Model 407 Coupe nie powtórzył sukcesu swojego poprzednika i zamiast 2500 sztuk rocznie, Peugeot musiał zadowolić się maksymalnym wynikiem na poziomie 1250 egzemplarzy (w roku 2007).

Renault Avantime (2002 - 2003)
Tego auta po prostu nie mogło zabraknąć w zestawieniu - zamiast spektakularnego sukcesu nazbyt nowoczesny Avantime odniósł druzgocącą porażkę. Dziwaczny model skonstruowany na bazie vana Espace miał osiągnąć wynik 1500 sztuk rocznie. W rekordowym roku 2002 Renault sprzedało… 300 egzemplarzy.

Smart Roadster/Smart Coupe (2003 - 2006)
7449 egzemplarzy łącznie zamiast 7000 sztuk rocznie - niepowodzenie rynkowe Smarta Roadster/Coupe widoczne jest na pierwszy rzut oka. Dziwaczny design, kiepska skrzynia biegów i podwozie z tendencjami do podsterowności nie pozwoliły na skuteczną rywalizację z konkurentami.



źródło: Autocar

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli