Portal V10  »  Aktualności  »  Land Rover Defender - łagodniejszy, ale nadal będzie imponować w terenie
Land Rover Defender

Land Rover Defender - łagodniejszy, ale nadal będzie imponować w terenie

2019-09-14 - J. Kruczek     Tagi: Land Rover, Land Rover Defender, 4x4, SUV
Land Rover Defender w końcu wyjechał z cienia i rozpoczyna nowy rozdział w historii brytyjskiej marki. Następca kultowej terenówki jest łągodniejszy z wyglądu i znacznie wygodniejszy, ale podobnie, jak poprzednik imponuje swoimi możliwościami w terenie.
 
Producent wykorzystał nowo opracowaną platformę D7x. Pozwala ona na zastosowanie pneumatycznego zawieszenia o maksymalnym prześwicie 291 mm. Standardowo auto posiada prześwit 216 mm, a w wersji z klasycznymi sprężynami prześwit wyniesie 226 mm. Defender może się pochwalić głębokością brodzenia wynoszącą 900 mm, a jazdę w zanurzenie wspomoże specjalny tryb w systemie Terrain Response 2.
Land Rover DefenderLand Rover Defender
Land Rover Defender cechuje się zwisem przednim wynoszącym 38 stopni oraz kątem zejścia 40 stopni. Skok koła to imponujące 500 mm. W terenie pomoże nam reduktor o przełożeniu 2,93 oraz mechaniczna blokada centralnego mechanizmu różnicowego. Opcjonalnie znajdziemy też aktywną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego. Producent zadbał o wiele technologicznych wspomagaczy, jak system niewidzialnej maski ClearSight Ground View.
Land Rover DefenderLand Rover Defender
Nowy Land Rover Defender to nie tylko spore możliwości jazdy w terenie. Auto stało się w gruncie rzeczy SUVem. Pneumatyczne zawieszenie pozwala regulować wysokość oraz sztywność, więc na zwykłej szosie Defender w końcu będzie się dobrze prowadził. Użytkownik będzie mógł pociągnąć przyczepę o masie 3500 kg, a do bagażnika można załadować 900 kg ładunku. Dach uniesie ciężar nawet 300 kg.
Dłuższa wersja 110 posiada bagażnik o pojemności 646 litrów do lini okien oraz 1075 litrów przy wykorzystaniu całej przestrzeni. Klienci będą mogli wybrać felgi w rozmiarach od 18 do 22 cali. W salonach mają być dostępne opony do wykorzystania w najtrudniejszym terenie.

Land Rover Defender zadebiutował w wersji krótkiej 90 i długiej 110. W obu przypadkach między przednimi fotelami znalazło się dodatkowe siedzenie. Dłuższy wariant może być wyposażony w trzeci rząd foteli. Kokpit oferuje wysoki poziom wykonania oraz bogate wyposażenie. Przy tym wykończono je gumową okładziną, co pozwala umyć wnętrze bieżącą wodą.
Land Rover DefenderLand Rover Defender
Wersje 90 i 110 cechują się odpowiednio nadwoziem o długości 4323 i 4758 mm oraz szerokością 1996 i 1967 mm. Jeżeli chodzi o wygląd to już każdy sam musi ocenić, czy współczesna interpretacja klasycznej terenówki przypadnie mu do gustu.

Sześciocylindrowy silnik o pojemności 3 litrów może generować nawet 400 KM i rozpędzi terenówkę do 100 km/h w czasie 6 s. Dwulitrowy motor czterocylindowy zaoferuje moc 300 KM. W rzypadku diesli klienci wybiorą jeden z dwóch dwulitrowych silników o mocy 200 bądź 240 KM. W sześciocylindorwym silniku zastosowano system mikrohybrydowy MHEV. Moc trafia w każdym przypadku na wszystkie koła za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni automatycznej.
Land Rover DefenderLand Rover Defender
Nie pozostaje nam nic, jak czekać na pojawienie się nowego Defendera na drogach.
Land Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover Defender



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Land Rover Defender - łagodniejszy, ale nadal będzie imponować w terenie