Portal V10  »  Prezentacje / testy  »  Jeep Wrangler 2007 - legenda napędu 4x4 trwa nadal
Jeep Wrangler

Jeep Wrangler 2007 - legenda napędu 4x4 trwa nadal

2007-04-21 - R. Branson     Tagi: Jeep, Jeep Wrangler

Wywodzący się w prostej linii od pierwszego Jeepa Willys MB z 1941 roku, nowy Jeep Wrangler kontynuuje ponad 65-letnią legendę lidera napędu 4x4. Bazując na swej pierwotnej lecz uwspółcześnionej formule, stał się jeszcze bardziej wszechstronny i komfortowy, doskonalszy i mocniejszy.

Jeep WranglerJeep Wrangler

 

Nowy Jeep Wrangler odznacza się najlepszą w swej klasie dzielnością terenową, daje sposobność szczególnych doznań podczas jazdy w plenerze. Wyposażony nadal w sztywne mosty napędowe, odkryte zawiasy i zdejmowane drzwi, składaną szybę czołową oraz zdejmowany lub składany dach, zachowuje podstawowe wartości swej marki: swobodę, ducha wielkiej przygody, mistrzostwo i autentyczność pochodzenia.

Jeep WranglerJeep Wrangler
Oferując liczne warianty konfiguracji elementów nadwozia (dach, drzwi, szyba czołowa), dziewięć kolorów lakieru oraz wybór trzech rozmiarów kół, nowy Wrangler wychodzi naprzeciw zróżnicowanym potrzebom i gustom nabywców na całym świecie.

Dla klienteli międzynarodowej po raz pierwszy w gamie Wranglera dostępny będzie silnik wysokoprężny. Nowy Jeep Wrangler produkowany jest w fabryce Toledo South Assembly Plant w Toledo i wejdzie do sprzedaży na rynkach światowych zarówno w wersjach dla ruchu prawo- i lewostronnego.
Zbudowany z myślą o najtrudniejszych szlakach off-roadowych nowy Jeep Wrangler stanowi kulminację ponad 60-letnich doświadczeń w dziedzinie napędu 4x4. Znaczne zwiększenie artykulacji zawieszenia umożliwia elektronicznie rozłączany przedni stabilizator (ASBS), dostępny w opcji wyposażenia. Skuteczność napędu wersje Sport i Sahara zawdzięczają m.in. wzmocnionym mostom napędowym Dana 30 (przedni) oraz Dana 44 (tylny) nowej generacji. Wrangler Rubicon posiada wzmocnione mosty Dana 44, zarówno na osi przedniej jak i tylnej oraz w standardzie elektronicznie rozłączany przedni stabilizator.
Jeep WranglerJeep Wrangler
Wersje Sport i Sahara wyposażone są w dwustopniową skrzynkę rozdzielczą drugiej generacji Command-Trac NV241 z reduktorem terenowym o przełożeniu 2,72:1, pracującą w systemie dołączanego napędu 4x4. Dodatkowy moment obrotowy na kołach i przyczepność do podłoża w trudniejszych warunkach jazdy (piasek, żwir, śnieg czy oblodzenie) zapewnia tylny mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym Trac-Lok stanowiący opcję wyposażenia.
Jeep Wrangler
W wersji Rubicon zastosowano dwustopniową skrzynkę rozdzielczą Rock-Trac NV241 z reduktorem terenowym o przełożeniu 4,0:1 oraz elektromechanicznie blokowane mechanizmy różnicowe obu osi, przeznaczone na ekstremalne warunki off-roadowe.

Na równi ze zwiększeniem legendarnej sprawności napędu 4x4, wzrósł także komfort podróżowania. Jest to zasługą 100% zwiększenia odporności ramy na zginanie i 50% wzrostu wytrzymałości skrętnej, a także udoskonalenia pięcio-drążkowego zawieszenia przedniego i tylnego, opartego na sprężynach śrubowych. Modyfikacja układu kierowniczego i geometrii zawieszenia zapewnia wyższą precyzję prowadzenia oraz lepsze właściwości jezdne, a dzięki nowoczesnym technikom wygłuszenia - natężenie hałasów wewnątrz kabiny pojazdu spadło o ponad 20%.

Amortyzatory pojazdu zostały zestrojone w sposób zapewniający należyte wyważenie charakterystyki tłumienia, zwiększając w ten sposób precyzję pracy zawieszenia. Wersje nowego Wranglera z kołami o średnicy 17 i 18 cali posiadają w standardzie jednorurowe amortyzatory wysokociśnieniowe z regulacją siły tłumienia przy niskich prędkościach jazdy (LST).

Zmodyfikowany układ kierowniczy z przekładnią kulkową wyposażono we wzmocniony mechanizm zwrotniczy ze względu na znaczenie najwyższej sztywności drążków kierowniczych w pojeździe o zależnej osi przedniej. Zwiększa się dzięki temu wyczucie pracy układu przez kierowcę. Sprężyny o obniżonej twardości zwiększają wydatnie komfort jazdy szosowej.

Standardowym wyposażeniem wszystkich wersji nowego Wranglera jest elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP, wspomagający utrzymanie stabilności kierunkowej na różnych nawierzchniach. Układ ten ma trzy tryby działania: ‘włączony’ - ‘off-road’ oraz ‘włączony częściowo’.

Kabinę nowego Wranglera zaprojektowano pod kątem lepszego wyposażenia i funkcjonalności oraz wyższego komfortu i ergonomii. Solidniejsze w wyglądzie i bardziej trwałe wnętrze wyposażono w nowy zestaw wskaźników, nową konsolę środkową tablicy przyrządów oraz zmodernizowane fotele przednie ze zintegrowanymi zagłówkami.

Obok lepszej funkcjonalności powiększenie kabiny oznacza więcej miejsca dla pasażerów i bagażu. Jej szerokość na poziomie ramion i bioder wzrosła w stosunku do poprzednika odpowiednio o 131 i 118 mm.

Nowe fotele przednie zostały lepiej dostosowane do kształtu ciała, a regulacja wysokości fotela kierowcy (w standardzie) pozwala na optymalizację pozycji za kierownicą i komfortu. W wersjach Sahara i Rubicon siedzenia pokryte są nie płowiejącą, plamo-odporną i antybakteryjną tkaniną YES Essential. Jest ona łatwa w pielęgnacji i nie absorbuje nieprzyjemnych zapachów.

Na siedzeniach tylnych mieszczą się wygodnie dwie osoby, korzystając z powiększonej szerokości wnętrza na wysokości ramion i bioder odpowiednio o 99 oraz 41 mm, a także obszerniejszej o 30 mm przestrzeni na nogi. Siedzenia można łatwo składać w celu powiększenia powierzchni bagażowej.

Dzięki dodatkowym 50 mm przestrzeni za oparciem tylnych siedzeń wzrosła pojemność ładunkowa, wygospodarowano również miejsce na podpodłogowy schowek, chroniący drobne przedmioty przed widokiem z zewnątrz.

Jeszcze większe możliwości jazdy „z wiatrem we włosach” daje w nowym Wranglerze konstrukcja trzyczęściowego, modularnego dachu Freedom Top, który składa się z dwóch paneli - prawego i lewego nad przednimi fotelami oraz części tylnej. Zdejmowanie przednich elementów jest bardzo proste i może być łatwo wykonane przez tylko jedną osobę.

Inną możliwością jest dach składany (soft top) Sunrider, który można także „otworzyć” poprzez zwinięcie powłoki ponad przednimi fotelami. Powstaje wtedy rodzaj ‘okna dachowego’ o wymiarach 1320 x 760 mm, a więc znacznie większych niż typowe rozwiązania stałe.

 




źródło: DaimlerChrysler Automotive Polska

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Jeep Wrangler 2007 - legenda napędu 4x4 trwa nadal