Portal V10  »  Aktualności  »  Auta elektryczne wcale nie tak ekologiczne jak się może wydawać
Tesla Model S

Auta elektryczne wcale nie tak ekologiczne jak się może wydawać

2017-11-10 - F. Michalak     Tagi: Tesla, Tesla Model S
Auta elektryczne przeżywają prawdziwy rozkwit. Wszyscy dobrze wiemy, że złoża ropy nie są niewyczerpalnie, dlatego wielkie koncerny starają się już teraz jakoś temu zaradzić. Mimo to badanie przeprowadzone przez uczelnię MIT jasno pokazują, że elektryczne samochody nie są tak ekologiczne jak się wydaje. 
Tesla Model STesla Model S
Dla przykładu wzięto Teslę Model S oraz spalinowe Mitsubishi Space Star. Jak się okazuje Mitsubishi wyemituje do atmosfery 192g CO2 na kilometr - wszystko dzięki małemu, 3-cylindrowemu silnikowi. Tesla przejeżdżając kilometr wyemituje 226g CO2. Jak to możliwe?

Pod uwagę wzięto nie tylko sam okres użytkowania auta przez kierowców, ale moment od początku jego produkcji aż po utylizację gdy ten stanie się już bezużyteczny. Jak widać samo użytkowanie Tesli nie wiąże się z emisją CO2 do atmosfery, jednak gdy weźmiemy pod uwagę prąd, benzynę potrzebną do produkcji samochodu oraz paliwa niezbędne do utylizacji wyjdzie jasno, że w okresie całego swojego życia samochód elektryczny jest bardzo zbliżony jeśli chodzi o szkodliwość dla środowiska względem auta spalinowego. Pozostają jeszcze auta wodorowe...
Tesla Model STesla Model S

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Hyundai iMax N Drift - rodzinny van do driftu


Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
6

Komentarze do:

Auta elektryczne wcale nie tak ekologiczne jak się może wydawać

Auta elektryczne wcale nie tak ekologiczne jak się może wydawać
afarf 2017-11-11 12:04
Nie rozumiem dlaczego jest porównywana tesla auto klasy wyższej do jakiegoś minivana. porównanie bez sensu ,auto 3 razy droższe od nowego mitsubishi. Jak chcecie coś porównać to może wybierajcie ten sam segment równie dobrze mogliście wziąć bugatti ta sama różnica w cenach ,a w tedy tesla na pewno by była bardziej eko. A potem ludzie mówią ,że auta elektryczne trują tak jak te spalinowe ,bo wy porównujecie luksusowe auto do jakiegoś taniego wozidła ,gdzie czas pracy na zbudowanie 1 egzemplarza jest dużo krótszy.
Diesel Power
Auta elektryczne wcale nie tak ekologiczne jak się może wydawać
Diesel Power 2017-11-11 13:26
Nie od dziś wiadomo, że globalny proces produkcyjny aut elektrycznych i hybrydowych jest mało ekologiczny, głownie winny jest temu transport podzespołów przez cały świat. Gdyby ograniczyć to do jednego kontynentu, to pewnie było by lepiej, ale nie wszystko da się tak zrobić, bo trzeba by też mieć złoża surowców do produkcji oraz recykling w jednym miejscu, a to nie wykonalne. Sama ekologia podczas użytkowania również zależy od sposobu pozyskiwania energii elektrycznej i jeśli jest to źródło kopalne, to wcale nie jest takie eko. Jeśli jest to źródło nowoczesne i "odnawialne", to wtedy można powiedzieć, że użytkowania auta elektrycznego jest eko. Również sam recykling i produkcja muszą wykorzystywać w mniejszym stopniu paliwa kopalne lub emitować mniej energii cieplnej by uznać użytkowanie takiego auta za ekologiczne. No i jeszcze okres trwałości musi być odpowiednio długi, bo jeśli ustali się, że nowy model (cały, a nie tylko części eksploatacyjne) jest zaprojektowany tak, by używać go np. 6-8 lat, to jest to po prostu marnotrawienie zasobów i naciąganie na kasę. Póki co najlepszy pod względem ekologii i rozbudowanej sieci zasilania (dla mnie) jest prosty silnik spalinowy z nowoczesną instalacją LPG, który można użytkować przez cały okres na gazie. Fajne były też instalacje CNG, ale nie ma do nich stacji, koszt litra liczyło się w groszach (później trochę większych, ale ciągle poniżej 1zł, dziś nie wiem ile). Silniki zasilane LPG emitują mniej szkodliwych substancji i mniej smrodzą. Pozostaje tylko eksploatacja, czyli wszystkie płyny i oleje oraz części zamienne tj. świece, kabel zapłonowe, filtry, uszczelki itp. (pomijam elementy wspólne jak np. opony, klimatyzacja), które generują koszty i zużywają energię, ale napędzają rynek usług. Za to klasa pojazdu nie ma wielkiego znaczenia pod względem generowania zanieczyszczeń podczas eksploatacji, bo praktycznie wszystkie pojazdy są zbudowane w ten sam sposób, różnią się tylko wielkością silników, skrzyń biegów, wykonaniem i wytrzymałością podzespołów napędowych i zawieszenia, ale generalnie zasada działania jest wszędzie taka sama. I piszę to, bo znam auta od najmniejszej śrubki.
Auta elektryczne wcale nie tak ekologiczne jak się może wydawać
EV 2017-11-17 21:16
Szanowna redakcjo, poroponuje doczytac i poszezyc swoją zenujaco slaba wiedze i korzystac ze sprawdzonych zrodelhttps://www.ft.com/content/d14b6c8a-c61e-11e7-b2bb-322b2cb39656
Auta elektryczne wcale nie tak ekologiczne jak się może wydawać
Disla_pl 2017-11-27 08:16
Z tego co mi wiadomo to właśnie auta elektryczne będą dosyć ekologiczne, natomiast sama technologia nie jest jeszcze na tyle sprawdzona czy też rozpowszechniona w Polsce aby móc to stwierdzić z całą pewnością. Na ostateczną ocenę przyjdzie jeszcze poczekać.
Auta elektryczne wcale nie tak ekologiczne jak się może wydawać
JanDzak 2017-12-23 13:31
W polsce auta elektryczne nie są aż tak ekologiczne bo mamy brudny prąd. W skandynawi można mówić o tym że auto elektryczne nie generuje żadnych spalin.
Auta elektryczne wcale nie tak ekologiczne jak się może wydawać
Holowniczy_pl 2018-03-22 08:08
Nie ma auta idealnego, natomiast te elektryczne są póki co drogie i od tego zacznijmy. Inna sprawa że ta technologia dopiero wchodzi na Polskie drogi, zobaczymy jak się rozwinie za kilka lat.