Portal V10 » Aktualności » Audi świętuje swoje stulecie na Targach Techno Classica w Essen

Audi świętuje swoje stulecie na Targach Techno Classica w Essen
2009-03-27 - K. Spychalski Tagi: Audi
Audi Tradition świętuje "100 lat Audi" podczas największych na świecie targach oldtimerów, na których zobaczyć będzie można siedem historycznych modeli Audi z dziewięciu dziesięcioleci.
Na największych targach oldtimerów - Techno Classica w Essen - Audi zaprezentuje wyjątkową kolekcję pojazdów. Z okazji 100-lecia istnienia marki w dniach 1 - 5 kwietnia 2009 Audi Tradition pokaże na swoim stoisku wyłącznie modele Audi. Największą atrakcją będzie Audi 225 Front Roadster z 1935 roku, którego odbudowa została niedawno zakończona. Automobil ten zostanie przeniesiony z otwartej niedawno wystawy specjalnej "Horch ein Audi!" w museum mobile w Ingolstadt. Na powierzchni wystawowej Audi znajdzie się siedem samochodów z dziewięciu dziesięcioleci. Każdy z nich - czy to samochód seryjny, wyścigowy czy prototyp - opowiada własną, fascynującą historię - od Audi Typ C "Alpensieger" z 1919 roku do zwycięzcy wyścigu Le Mans Audi R10 TDI z 2008 roku.
W Essen na zwiedzających czekają następujące samochody: Typ C "Alpensieger", którym założyciel firmy August Horch wygrał w 1912, 1913 i 1914 roku austriacki wyścig alpejski, a tym samym odniósł pierwsze sportowe sukcesy w historii marki Audi. Ten otwarty samochód turystyczny rozwijał moc 35 KM i osiągał prędkość maksymalną 80 km/h. Kolejną atrakcją przyciągającą wzrok będzie Audi 225 Front Roadster z 1935 roku. Odbudowany na oryginalnej ramie kabriolet jest nowym nabytkiem Audi Tradition i jednym z najbardziej spektakularnych automobili w zbiorach. Ten olśniewająco biały samochód został zaprezentowany na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej w Berlinie w 1935 roku. Wykonano tylko dwa prototypy. Auto było podziwiane, ale za drogie, nie weszło zatem do produkcji seryjnej. Oba prototypy uznano za zaginione, Audi 225 Front Roadster został więc zrekonstruowany w oparciu o zdjęcia.
Wyjątkową pozycję w historii marki zajmuje Audi 72. Rozpoczęcie produkcji seryjnej pierwszego po wojnie czterosuwowego modelu Auto Union 13 sierpnia 1965 roku oznaczało dla przedsiębiorstwa z Ingolstadt początek nowej ery. Wraz z Audi 72 zakończyły się czasy silników dwusuwowych w Auto Union i rozpoczął nowy etap historii. W latach 1965 - 1968 sprzedano 85.000 egzemplarzy tego samochodu, który przypomniał światu nazwę Audi. Kolejnym dużym krokiem na drodze powrotu do klasy Premium było Audi 100 z 1982 roku, wytyczające nowe standardy nie tylko pod względem współczynnika oporu powietrza. Nowoczesna stylistyka pozwoliła na uzyskanie wartości cw 0,30 - co było nowym rekordem światowym dla produkowanych seryjnie limuzyn.
AUDI AG może śmiało chwalić się swoimi osiągnięciami jako twórca modeli koncepcyjnych. Sensacją został okrzyknięty na przykład zaprezentowany w 1991 roku na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej we Frankfurcie model Audi quattro Spyder. Był to najbardziej konsekwentny projekt samochodu sportowego w dotychczasowej historii Audi. Studyjny model z czterosuwowym silnikiem V6 o mocy 174 KM, z aluminiowym nadwoziem i prędkością maksymalną 250 km/h pozostał jednak prototypem, chociaż kilkuset klientów "zapisało się" na ten samochód u dealerów Audi. Okazało się, że zapowiadana cena 100 000 marek była niemożliwa do realizacji.
Temat sportu motorowego Audi Tradition prezentuje na Techno Classica 2009 w iście mistrzowski sposób - modelami Audi Sport quattro S1 "Pikes Peak" i Audi R10 TDI. Audi Sport quattro S1 "Pikes Peak" od dawna jest legendą wśród fanów motoryzacji. Ten "Monster", jak go czasem nazywano, trzy razy z rzędu wygrał na - mierzącej 4301 metrów - górze w Colorado. Niezapomniany przy tym był zapierający dech w piersiach podjazd Waltera Röhrla w 1987 roku, który po raz pierwszy pokonał górę w czasie krótszym niż jedenaście minut. Ten niezapomniany moment był jednocześnie ostatnim występem Audi Sport quattro S1 - już dwa lata wcześniej Audi wycofało się z Rallyesportu. Audi R10 TDI jest pierwszym samochodem sportowym, który wygrał 24-godzinny wyścig na torze Le Mans z olejem napędowym w zbiorniku zamiast benzyny - i to trzy razy z rzędu. W pamięci pozostaje przede wszystkim doskonały finisz z 2008 roku, gdy Audi R10 TDI, które pierwsze zwycięstwo odniosło w 2006 roku, pokazało plecy nowej i szybszej konkurencji ze stajni Peugeota. Wersja Audi R10 TDI z 2006 roku cieszy oczy fanów na Techno Classica w Essen.
Na największych targach oldtimerów - Techno Classica w Essen - Audi zaprezentuje wyjątkową kolekcję pojazdów. Z okazji 100-lecia istnienia marki w dniach 1 - 5 kwietnia 2009 Audi Tradition pokaże na swoim stoisku wyłącznie modele Audi. Największą atrakcją będzie Audi 225 Front Roadster z 1935 roku, którego odbudowa została niedawno zakończona. Automobil ten zostanie przeniesiony z otwartej niedawno wystawy specjalnej "Horch ein Audi!" w museum mobile w Ingolstadt. Na powierzchni wystawowej Audi znajdzie się siedem samochodów z dziewięciu dziesięcioleci. Każdy z nich - czy to samochód seryjny, wyścigowy czy prototyp - opowiada własną, fascynującą historię - od Audi Typ C "Alpensieger" z 1919 roku do zwycięzcy wyścigu Le Mans Audi R10 TDI z 2008 roku.
W Essen na zwiedzających czekają następujące samochody: Typ C "Alpensieger", którym założyciel firmy August Horch wygrał w 1912, 1913 i 1914 roku austriacki wyścig alpejski, a tym samym odniósł pierwsze sportowe sukcesy w historii marki Audi. Ten otwarty samochód turystyczny rozwijał moc 35 KM i osiągał prędkość maksymalną 80 km/h. Kolejną atrakcją przyciągającą wzrok będzie Audi 225 Front Roadster z 1935 roku. Odbudowany na oryginalnej ramie kabriolet jest nowym nabytkiem Audi Tradition i jednym z najbardziej spektakularnych automobili w zbiorach. Ten olśniewająco biały samochód został zaprezentowany na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej w Berlinie w 1935 roku. Wykonano tylko dwa prototypy. Auto było podziwiane, ale za drogie, nie weszło zatem do produkcji seryjnej. Oba prototypy uznano za zaginione, Audi 225 Front Roadster został więc zrekonstruowany w oparciu o zdjęcia.
AUDI AG może śmiało chwalić się swoimi osiągnięciami jako twórca modeli koncepcyjnych. Sensacją został okrzyknięty na przykład zaprezentowany w 1991 roku na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej we Frankfurcie model Audi quattro Spyder. Był to najbardziej konsekwentny projekt samochodu sportowego w dotychczasowej historii Audi. Studyjny model z czterosuwowym silnikiem V6 o mocy 174 KM, z aluminiowym nadwoziem i prędkością maksymalną 250 km/h pozostał jednak prototypem, chociaż kilkuset klientów "zapisało się" na ten samochód u dealerów Audi. Okazało się, że zapowiadana cena 100 000 marek była niemożliwa do realizacji.
Temat sportu motorowego Audi Tradition prezentuje na Techno Classica 2009 w iście mistrzowski sposób - modelami Audi Sport quattro S1 "Pikes Peak" i Audi R10 TDI. Audi Sport quattro S1 "Pikes Peak" od dawna jest legendą wśród fanów motoryzacji. Ten "Monster", jak go czasem nazywano, trzy razy z rzędu wygrał na - mierzącej 4301 metrów - górze w Colorado. Niezapomniany przy tym był zapierający dech w piersiach podjazd Waltera Röhrla w 1987 roku, który po raz pierwszy pokonał górę w czasie krótszym niż jedenaście minut. Ten niezapomniany moment był jednocześnie ostatnim występem Audi Sport quattro S1 - już dwa lata wcześniej Audi wycofało się z Rallyesportu. Audi R10 TDI jest pierwszym samochodem sportowym, który wygrał 24-godzinny wyścig na torze Le Mans z olejem napędowym w zbiorniku zamiast benzyny - i to trzy razy z rzędu. W pamięci pozostaje przede wszystkim doskonały finisz z 2008 roku, gdy Audi R10 TDI, które pierwsze zwycięstwo odniosło w 2006 roku, pokazało plecy nowej i szybszej konkurencji ze stajni Peugeota. Wersja Audi R10 TDI z 2006 roku cieszy oczy fanów na Techno Classica w Essen.
źródło: Audi
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Audi świętuje swoje stulecie na Targach Techno Classica w Essen
Podobne: Audi świętuje swoje stulecie na Targach Techno Classica w Essen



Podobne galerie: Audi świętuje swoje stulecie na Targach Techno Classica w Essen


Najczęściej czytane w tym miesiącu


Tapety na pulpit Audi