Portal V10  »  Prezentacje / testy  »  Nowe Renault Fluence - oficjalna prezentacja kompaktowego sedana
Nowe Renault Fluence

Nowe Renault Fluence - oficjalna prezentacja kompaktowego sedana

2009-08-31 - K. Spychalski     Tagi: Renault, Sedan, Renault Fluence
Jesienią tego roku koncern Renault wprowadza do sprzedaży nowego, eleganckiego i stylowego sedana − FLUENCE. Renault Fluence ma ambicje stać się najatrakcyjniejszą ofertą w swej kategorii.



Cechami wyróżniającymi ten samochód na tle konkurencji są wyraziste linie nadwozia nadające mu sportowy, mocny charakter, komfortowe wnętrze i wiele użytecznych rozwiązań technologicznych. Samochód przeznaczony dla amatorów sedanów jest następcą czterodrzwiowego Megane II montowanego na liniach produkcyjnych fabryki Oyak-Renault w Bursie (Turcja). Jego produkcja będzie prowadzona z wykorzystaniem istniejącego zaplecza przemysłowego. 1. ELEGANCKIE I PŁYNNE LINIE NADWOZIA

Nowoczesna sylwetka i harmonijne kształty nadwozia

Nowy sedan o całkowitej długości 4,62 m ze względu na swoje wymiary i wyposażenie plasuje się pomiędzy segmentem kompaktowych samochodów rodzinnych (segment C) a segmentem samochodów klasy średniej wyższej. Linia wychodząca od wydłużonych reflektorów przebiega płynnie przez całe nadwozie, łącząc się harmonijnie z przetłoczeniem bagażnika. Przednia listwa ozdobna i chromowana górna krata wlotu powietrza stanowią sportowy akcent z przodu samochodu. Wysoko wyprofilowane nadkola i długa maska podkreślają mocny charakter auta. Z tyłu uwagę zwracają poziomo umieszczone dwuczęściowe światła, co zapewnia szeroki dostęp do bagażnika i podkreśla zdecydowanie nowoczesny kształt nadwozia samochodu. W wyposażeniu znajdują się także elementy podkreślające wysoką klasę pojazdu: ozdobne wykończenie drzwi wokół szyb, listwa ozdobna bagażnika, obudowy świateł przeciwmgłowych, chromowane klamki drzwi, środkowy słupek pokryty czarnym, błyszczącym lakierem oraz boczne listwy ozdobne w kolorze nadwozia.
Solidna konstrukcja i wysoka jakość

Wyważone proporcje między przeszkleniem nadwozia a dużą powierzchnią drzwi wyposażonych w dolne listwy ochronne stwarzają poczucie solidnej konstrukcji i bezpieczeństwa. Z profilu, zaokrąglona linia błotników przednich jest przedłużona ku tyłowi i podkreśla silną konstrukcję nadwozia. Renault Fluence wyróżnia się wysoką jakością wykończenia widoczną w starannym spasowaniu elementów nadwozia i zmniejszeniu szczelin między nimi (na przykład przy słupkach, wokół klapki wlewu paliwa). W tylnym zderzaku dyskretnie umieszczono czujniki wspomagania parkowania. Wycieraczki są ukryte pod wyprofilowaną pokrywą silnika, co ma wpływ na estetykę nadwozia, ale też zapewnia lepsze parametry akustyczne i aerodynamiczne.Prostota i elegancja we wnętrzu

Listwa ozdobna podkreśla płynne kształty deski rozdzielczej. Elementy sterujące niezbędne do prowadzenia samochodu i obsługi urządzeń pokładowych znajdują się w zasięgu ręki. Są one rozmieszczone wokół kierownicy i na konsoli centralnej tak, aby uwolnić maksymalnie dużą przestrzeń dla pasażerów. Dużo uwagi poświęcono na zapewnienie wysokiej jakości materiałów i dokładne spasowanie elementów: górna część deski rozdzielczej jest pokryta miękkim materiałem, odpornym na warunki codziennej eksploatacji i działanie promieni słonecznych.Wyższy poziom wyposażenia pojazdu jest wyraźnie widoczny w kabinie dzięki zastosowaniu licznych części chromowanych, takich jak klamki drzwi, ramki liczników, gałka dźwigni zmiany biegów, czy też możliwość zamówienia tapicerki skórzanej w jasnym lub ciemnym kolorze. Szczególną uwagę zwrócono na elementy dekoracyjne, aby uzyskać możliwość zróżnicowania wystrojów wnętrza w zależności od poziomu wyposażenia samochodu. Klienci będą więc mogli wybrać jasną kolorystykę kabiny - elegancką i podkreślającą komfort lub ciemniejszy, bardziej sportowy wystrój.2. RENAULT FLUENCE DBA O WYGODĘ KIEROWCY I PASAŻERÓW

Ergonomiczne miejsce kierowcy

Renault Fluence jest samochodem, do którego łatwo się przyzwyczaić dzięki jego ergonomii i prostej obsłudze. Każdy kierowca znajdzie w nim wygodną dla siebie pozycję za kierownicą, korzystając z licznych możliwości regulacji za pomocą umieszczonych pod ręką dźwigni i pokręteł. W kilka sekund może:
- ustawić kąt pochylenia oparcia fotela i zagłówka;
- dopasować regulację podparcia lędźwiowego;
- ustawić wysokość i głębokość kierownicy;
- dopasować położenie fotela regulując jego wysokość w zakresie 70 mm (+/- 35 mm) lub przesunięcie w zakresie 240 mm.

Na desce rozdzielczej umieszczono w zasięgu ręki elementy sterujące nawigacji satelitarnej, klimatyzacji, radioodtwarzacza i telefonu (pod kierownicą) oraz regulatora-ogranicznika prędkości.

Przestrzeń i wygodne schowki dla wszystkich

Komfort w kabinie pogłębia staranne wyciszenie i bardzo obszerne wnętrze, the best in class pod względem szerokości nad podłokietnikami z przodu (1 480 mm) i z tyłu (1 475 mm). Renault Fluence oferuje ponad 23 litry schowków rozmieszczonych w całej kabinie, w tym oświetlony i chłodzony schowek w desce rozdzielczej  o pojemności 9 litrów, schowek w konsoli centralnej - 2,2 litra oraz kieszenie w drzwiach przednich o pojemności 2,6 litra każdy.

Pojemność bagażnika wynosi 530 dm3 i jest jedną z największych w tej kategorii samochodów. Łatwy dostęp do jego wnętrza zapewnia nisko umieszczony próg załadunku i szeroki otwór bagażnika (1 020 mm) dzięki umieszczeniu jednej części tylnych świateł na pokrywie bagażnika. Tylna kanapa składana w układzie 1/3 - 2/3 i brak stałej przegrody między bagażnikiem a kabiną pozwalają na dostosowanie przestrzeni bagażowej do potrzeb użytkownika, szczególnie przy przewozie długich i dużych przedmiotów.

Komfort termiczny na najwyższym poziomie


Wyjątkową uwagę zwrócono również na zapewnienie wysokiego komfortu termicznego w kabinie. W celu uzyskania optymalnej skuteczności działania ogrzewania i nawiewu, zwłaszcza w samochodach przeznaczonych na rynki krajów o bardzo ciepłym i wilgotnym klimacie, już podstawowa wersja Renault Fluence posiada klimatyzację w seryjnym wyposażeniu oraz nawiewy umieszczone:
- u dołu przedniej szyby, na środku i na końcach deski rozdzielczej dla kierowcy i pasażera z przodu;
- pod fotelami przednimi i z tyłu na konsoli środkowej dla pasażerów na tylnych miejscach.

W zależności od poziomu wyposażenia oferowana jest również dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Urządzenie to sprawdziło się w samochodach z rodziny Megane i jest niezwykle sprawne i ciche. Kierowca i pasażer z przodu mają możliwość niezależnej regulacji temperatury i siły nawiewu powietrza za pomocą przycisków Soft-Auto-Fast:
- tryb Auto: optymalny komfort termiczny, akustyczny i szybkie uzyskanie ustawionych parametrów pracy klimatyzacji;
- program Soft: zapewnia cichą pracę i łagodne dostosowanie warunków w kabinie do zadanych ustawień;
- tryb Fast: szybka wentylacja całej kabiny.

3. ZAAWANSOWANE TECHNOLOGIE UŁATWIAJĄCE PROWADZENIE SAMOCHODU

Nowy system wbudowanej nawigacji satelitarnej Carminat TomTom®

Prosty w obsłudze system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom® oferuje za niecałe 500 euro - w Polsce za 1990 złotych:
- szczegółowe mapy wyświetlane na dużym ekranie 5.8’’;
- informacje o ruchu drogowym i trasy alternatywne;
- wyświetlanie ograniczeń prędkości;
- liczne informacje o przydatnych w podróży miejscach;
- ostrzeżenia o radarach (w zależności od kraju);
- liczne możliwości indywidualnych ustawień.

Fabryczne wbudowanie urządzenia w deskę rozdzielczą gwarantuje wysoką jakość wykonania i bezpieczeństwo. Posługując się kartą SD, użytkownik może łatwo zaktualizować dane do nawigacji. Dedykowana strona internetowa zapewnia łatwy dostęp do aktualizacji danych i umożliwia personalizację systemu (http://www.renault-multimedia.com).

Nowa gama urządzeń audio zapewniająca wysoką jakość dźwięku i możliwości podłączenia urządzeń zewnętrznych
Podstawową ofertą w Renault Fluence jest radioodtwarzacz RadioSat Classic o mocy 60 W z odtwarzaczem CD, możliwością odczytu plików MP3 i z gniazdem RCA. Dla klientów poszukujących sprzętu wyższej klasy, firma Renault opracowała we współpracy z firmą Arkamys® urządzenie o nazwie 3D Sound by Arkamys®, które obejmuje:
- system audio o mocy 140 W i osiem głośników (4 niskotonowe i 4 wysokotonowe),
- Bluetooth®,
- system cyfrowego przetwarzania dźwięku firmy Arkamys® generujący przestrzenny dźwięk i zapewniający wierne jego odtwarzanie oraz regulację w zależności od materiałów wykończeniowych i kształtu przestrzeni w kabinie,
- optymalny system odbioru sygnału z podwójnej anteny.

Opcja Plug & Music daje dodatkowo kierowcy możliwość obsługi przenośnych urządzeń zewnętrznych (pendrive, odtwarzacz lub iPod®) za pośrednictwem pilota pod kierownicą oraz odczytu menu i playlisty na wyświetlaczu tablicy rozdzielczej.

Dzięki Bluetooth® kierowca może także obsługiwać swój telefon komórkowy za pomocą pilota znajdującego się pod kierownicą.

Ofertę uzupełniają inne praktyczne urządzenia (dostępne jako opcja lub w wyposażenieniu seryjnym w zależności od wersji), takie jak karta do otwierania zamków i rozruchu pojazdu „Hands Free” (z funkcją zamykania drzwi po oddaleniu się kierowcy od samochodu), czy też ogranicznik-regulator prędkości.

4. PRZYJEMNOŚC PROWADZENIA SAMOCHODU


Zachowanie w czasie jazdy

Renault Fluence wyposażono w układ jezdny łączący skuteczność działania z komfortem i przyjemnością prowadzenia samochodu. Konstrukcja zawieszenia zapewnia precyzję kierowania i dobre tłumienie drgań i hałasów pracy. Z przodu Renault Fluence posiada zawieszenie typu McPherson z dolnym wahaczem trójkątnym, a z tyłu oś sprężystą o programowanym stopniu ugięcia. Renault Fluence jest wyposażone w duże tarcze hamulcowe, zapewniające maksymalną skuteczność hamowania, nawet przy wielokrotnym hamowaniu oraz trwałość.

Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy Renault Fluence jest identyczny jak w Nowym Megane i doskonale reaguje na ruchy kierownicą, pozwalając na pewne panowanie nad samochodem i dokładne wyczucie jego zachowania w czasie jazdy.

Ekonomiczne i mocne silniki

W zależności od kraju Renault Fluence będzie wyposażone w szeroką gamę oszczędnych i niezawodnych silników.

2 silniki benzynowe, każdy oferowany w 2 wersjach:
- 1.6 16V o mocy 110 KM współpracujący z automatyczną  lub mechaniczną skrzynią biegów;
- 2.0 16V o mocy 140 KM oferowany z bezstopniową skrzynią biegów CVT lub skrzynią mechaniczną.

silnik wysokoprężny 1.5 dCi oferowany w 5 wersjach:
- dCi 85 KM;
- dCi 90 KM FAP3;
- dCi 105 KM;
- dCi 110 KM FAP3;
- dCi 110 KM FAP z nową skrzynią biegów o podwójnym sprzęgle DCT (Dual Clutch Transmission).

Dzięki emisji CO2 na poziomie 119 g/km, wszystkie silniki wysokoprężne otrzymały znak Renault ECO2.

5. SOLIDNE AUTO

Niezawodność i trwałość sprawdzona w najcięższych testach wytrzymałościowych - gwarancja wysokiej jakości
Wyznaczono 800 dodatkowych punktów kontrolnych uwzględniających trudne warunki drogowe panujące w większości krajów, gdzie oferowane będzie Renault Fluence. Pozwoliło to na przykład zagwarantować odpowiedni proces starzenia się elementów wykończenia wnętrza, który nie powoduje niepożądanych hałasów i trzasków.

Renault Fluence jest doskonałym przykładem dążenia marki do zmniejszenia codziennych kosztów użytkowania pojazdu - są one o 20 do 30% niższe. Przebiegi między przeglądami wydłużono do 30 000 km (lub co 2 lata) dla wszystkich silników wysokoprężnych (w przypadku dCi 85 KM -  20 000 km lub co rok), a klimatyzacja nie wymaga już wymiany płynu w układzie.

Bezpieczeństwo dostosowane do realiów drogowych i oczekiwań klienta

Podczas projektowania Renault Fluence, firma Renault korzystała badań prowadzonych przez ośrodek LAB  oraz bogatych doświadczeń swoich konstruktorów, aby opracować najbardziej skuteczne rozwiązania w rzeczywistych warunkach jazdy spotykanych w różnych krajach, w których oferowany będzie model Fluence.

Już w podstawowej wersji Renault Fluence jest więc wyposażony w:
- system ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania;
- system wspomagania nagłego hamowania z automatycznym włączaniem świateł awaryjnych;
- elektroniczny korektor toru jazdy ESC (Electronic Stability Control) z funkcją kontroli podsterowności6;
- 3-punktowe, dynamiczne pasy bezpieczeństwa z napinaczem i ogranicznikiem napięcia na miejscach z przodu;
- dynamiczne pasy bezpieczeństwa z ogranicznikiem napięcia na trzech miejscach z tyłu;
- poduszka powietrzna kierowcy, poduszka powietrzna pasażera6, 2 poduszki boczne chroniące klatkę piersiową6 i 2 kurtyny powietrzne6;
- kontrolka zapięcia pasa bezpieczeństwa kierowcy i pasażera6;
- 3-punktowy system mocowania fotelika dla dziecka Isofix na dwóch bocznych tylnych miejscach;
- regulator-ogranicznik prędkości ;
- zagłówki nowej generacji.

6. TRZY GŁÓWNE RYNKI SPRZEDAŻY

Renault Fluence będzie sprzedawane od listopada 2009 roku w Turcji. W początkowym okresie zostanie wprowadzone na trzy rynki: Turcji, Rosji i Rumunii, gdzie start ułatwi mu duża popularność poprzedniej generacji tego modelu.

Turcja

Od chwili wprowadzenia na rynek w końcu 2003 roku, Megane I sedan odniósł w Turcji znaczący sukces. W ciągu 6 lat sprzedano tam ponad 140 000 sztuk tego samochodu i stał się on najlepiej sprzedającym się samochodem w tej kategorii. 20% udział w sprzedaży w tym segmencie zapewnia mu jednocześnie miejsce wśród 3 najlepiej sprzedających się samochodów wszystkich marek. Segment samochodów kompaktowych średniej klasy stale się rozwija i w 2008 roku stanowił ponad 40% rynku tureckiego (w porównaniu do 36% w roku 2005). Jest on zdominowany przez nadwozia typu sedan, które stanowią 70% sprzedaży. Dzięki ekonomicznym i trwałym silnikom 1.5 dCi, Megane II sedan był pierwszym samochodem w swoim segmencie, którego wersja z silnikiem wysokoprężnym stała się przystępna cenowo dla tureckich nabywców.

Rosja

Megane II sedan, wprowadzony na ten rynek w 2004 roku i sprzedany w ilości blisko 60 000 sztuk, jest po Loganie i modelu Symbol trzecim wiodącym modelem Renault w Rosji. Udział w rynku stale rozwijającego się segmentu samochodów kompaktowych średniej klasy, zdominowanego przez nadwozia typu sedan wzrósł w latach 2006 - 2008 z 19% do 25%. Koncern Renault zwiększył o 1 punkt swój udział w rynku rosyjskim do 4,7% w pierwszym półroczu 2009 roku, podczas gdy cały rynek odnotował spadek o 48,6%. Mimo silnego osłabienia rynku związanego z obecnym kryzysem, Rosja pozostaje dla koncernu strategicznym rynkiem reprezentującym realny potencjał wzrostu w przyszłości.

Rumunia

Od czasu wprowadzenia na rynek we wrześniu 2003 roku, sprzedaż Megane II sedan przekroczyła 35 000 sztuk. W 2007 roku wielkość ta przekroczyła 10 000 sztuk, co zapewniło temu modelowi czwarte miejsce wśród najlepiej sprzedających się samochodów w Rumunii. W segmencie samochodów kompaktowych średniej klasy stanowiącym blisko 30% rynku, połowa sprzedaży to samochody o nadwoziu typu sedan. Do 2007 roku Megane II sedan zajmował pierwsze miejsce w tym segmencie. W 2009 roku, po 6 latach sprzedaży na rynku, samochód ten plasuje się nadal na czwartym miejscu i jest drugim najlepiej sprzedającym się modelem z gamy Renault w Rumunii.

7. PRODUKCJA W TURCJI, W ZAKŁADZIE OYAK-RENAULT W BURSIE


Zbudowana w 1969 roku w tureckim mieście Bursa fabryka Oyak-Renault posiada certyfikat ISO 9001 oraz ISO 14001 i stosuje w swej działalności System Produkcji Renault (SPR). Renault Fluence jest piątym samochodem produkowanym w tym zakładzie obok Nowego Renault Symbol i Clio III (3-drzwiowego, 5-drzwiowego i kombi).

W celu uruchomienia produkcji Renault Fluence w zakład w Bursie zainwestowano 110 milionów euro
Bursa korzysta z doświadczeń zdobytych przy produkcji dwóch wcześniejszych generacji sedana Megane. Możliwe więc było optymalne rozłożenie inwestycji w fabryce:
- prawie połowa inwestycji objęła wykonanie urządzeń produkcyjnych u dostawców;
- druga połowa środków została zainwestowana w fabryce z następującym przeznaczeniem:
a) 35 milionów euro na wydział tłoczni: 40 stanowisk obróbczych wyposażonych w 171 narzędzi niezbędnych do produkcji płyty podłogowej i konstrukcji nadwozia Renault Fluence;
b) 21 milionów euro na wydział blacharni: stworzono nową linię produkcji blach zgodnie z procesem opracowanym przez Alians Renault-Nissan, AIMS (Alliance Industrial Manufacturing System). Pozwala on na produkcję kilku typów nadwozia na tej samej linii.

W ten sposób Bursa może dziś produkować na jednej płycie podłogowej dwa rodzaje nadwozia i dzięki temu dwukrotnie zwiększyć swoje moce produkcyjne. Na nowej linii wyodrębniono również miejsca przygotowania części, służące do przygotowywania narzędzi montażowych i szczypiec spawających używanych przez operatorów na taśmie.

Wśród pracowników fabryki przeprowadzono 45 000 godzin szkoleń przed wdrożeniem produkcji Renault Fluence
Zakład w Bursie, który w październiku 2008 roku wyprodukował 3-milionowy samochód, osiąga bardzo dobre wskaźniki jakości produkcji. Stało się to możliwe dzięki wysokim kwalifikacjom operatorów pracujących na taśmie. W 2008 roku pracownicy zakładu odbyli 420 000 godzin szkoleń, w tym 45 000 godzin poświęconych na wdrożenie produkcji Renault Fluence.

Do Technocentre (Guyancourt - Francja) oddelegowano 160 pracowników zakładu, wśród nich 60 operatorów i około 100 inżynierów jakości i audytorów jakości AVES (Alliance Vehicule Evaluation Standard), a także inżynierów innych specjalności. Śledzili oni proces konstrukcyjny od pierwszych prototypów realizowanych przez Ośrodek Produkcji Prototypów Samochodów (CRPV) oraz przygotowywali wdrożenie produkcji samochodów w fabryce.

Zakład w Bursie podejmuje liczne działania w ramach polityki ochrony środowiska realizowanej przez koncern Renault. Od 1999 roku posiada certyfikat ISO 14001. Regularnie przeprowadza inwestycje i szkolenia, które w latach 2001-2008 pozwoliły na zmniejszenie zużycia energii potrzebnej do wyprodukowania jednego samochodu o ponad 45%.

8. ZAKŁAD OYAK-RENAULT (BURSA, TURCJA)

Data powstania: 1969 rok
Dyrektor Generalny: Tarık Tunalıoğlu
Zatrudnienie: 6 276 pracowników na dzień 31 grudnia 2008 roku
Działalność: produkcja nadwozi, montaż, podzespoły mechaniczne
Powierzchnia: 51 hektarów, w tym 29,2 hektara pod dachem
Historia: od swojego powstania zakład wyprodukował 15 różnych modeli samochodów, stopniowo specjalizuje się w segmencie pojazdów kompaktowych średniej klasy.

1969: Utworzenie spółki Oyak-Renault.
1971: Rozpoczęcie produkcji Renault 12
1973: Rozpoczęcie produkcji silników C
1985: Rozpoczęcie produkcji Renault 9
1987: Rozpoczęcie produkcji Renault 11
1990: Rozpoczęcie produkcji Renault 21
1994: Rozpoczęcie produkcji Renault 19
1995: Wyprodukowanie milionowego samochodu
1996: Uzyskanie certifikatu ISO 9001
1997: Rozpoczęcie produkcji Megane sedan
1998: Rozpoczęcie produkcji Megane kombi (jedyny zakład produkujący ten model)
1999: Rozpoczęcie produkcji Clio sedan
Uruchomienie taśmy produkcyjnej silnika K
Uzyskanie certyfikatu ISO 14001
2003: Rozpoczęcie produkcji Megane II sedan (jedyny zakład produkujący ten model)
2004: Wyprodukowanie 2-milionowego samochodu
2006: Rozpoczęcie produkcji Clio 3 i 5-drzwiowego
Wyprodukowanie 2-milionowej skrzyni biegów
Produkcja na eksport 250 000 Megane sedan
2007: Rozpoczęcie produkcji Clio Grand Tour (jedyny zakład produkujący ten model)
Wyeksportowanie 100-tysięcznego silnika i milionowego samochodu
Rekord produkcji, eksportu i obrotów
2008: Rozpoczęcie produkcji Nowego Renault Symbol / Thalia
Wyprodukowanie 3-milionowego samochodu
Rozpoczęcie produkcji silnika K9K
2009: Wyprodukowanie milionowego silnika K9K
Wyprodukowanie 5-milionowego samochodu Megane sedan

Certyfiaty: ISO 9001 i 14001.
Produkty: Mégane II sedan, Clio II sedan i Clio III, Clio Grandtour
Silniki: K7J, K4M, K4J, K9K
Linie produkcyjne: 1 linia montażu nadwozi i 4 linie produkcji podzespołów mechanicznych

1 W zależności od poziomu wyposażenia oraz kraju
2 W samochodach wyposażonych w automatyczną klimatyzację
3 Wersja Euro 5  będzie dostępna w maju 2010 roku
4 Dostępny w końcu 2010 roku
5 LAB: Laboratorium Badań nad Wypadkami Drogowymi i Biomechaniką oraz Zachowaniami Człowieka - prowadzone przez PSA Peugeot-Citroën Renault
6 W zależności od poziomu wyposażenia oraz kraju



źródło: Renault; video: MotoTUBE

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Nowe Renault Fluence - oficjalna prezentacja kompaktowego sedana

Nowe Renault Fluence - oficjalna prezentacja kompaktowego sedana
Toolbox 2009-09-06 08:46
To najładniejszy model z gamy nowego Megane. Doskonale, że zmieniono fatalny przód wersji 3/5D. Jest prawie taki ładny jak Jetta ;-)