Portal V10  »  Warsztat  »  Wymiana filtra paliwa - proste?
			
			
			
			 
									
					
					
					
					
						Podstawowym zadaniem filtra paliwa jest wychwytywanie zanieczyszczeń, które mogą znaleźć się w paliwie i niedopuszczenie do ich przedostania się do układu zasilania. Tyle definicja. W praktyce, nieprawidłowe działanie filtra skutkuje m.in. nierówną pracą silnika lub jego obniżonymi osiągami, a także problemami związanymi z rozruchem jednostki napędowej pojazdu.
						Kiedy wymieniać?
W zależności od modelu samochodu, producenci zalecają wymianę filtrów paliwa po przebiegach w granicach od 30 do 100 tys. km. Fachowcy doradzają jednak, aby nie trzymać się jedynie sztywnych terminów, ale zakładać nowe filtry w sytuacji kiedy np. eksploatujemy auto jedynie na krótkich dystansach. Z kolei w dieslach, filtry paliwa należy obowiązkowo wymieniać przed zimą. Benzynowe - (prawie) bez problemu
Wymiana filtra paliwa nie jest skomplikowana i możemy dokonać jej sami. W większości samochodów z silnikami benzynowymi wystarczy zdjąć zaciski (opaski) ściskające przewody, a następnie zdjąć zużyty filtr i założyć nowy. Inaczej jest w przypadku filtrów montowanych w zbiornikach paliwa (np. w modelu Hyundai Elantra), gdzie do demontażu potrzebne są specjalne klucze.
	
	
	
	
						Pamiętaj o odpowietrzeniu!
Po zamontowaniu nowego filtra należy odpowietrzyć cały układ wtryskowy. Jak to zrobić? Zazwyczaj wystarczy kilka razy przekręcić kluczyk w stacyjce w pozycję zapłon, bez uruchamiania silnika. Czasami trzeba również wcisnąć iglicę specjalnego zaworka odpowietrznika znajdującego się na listwie paliwowej łączącej wtryskiwacze, do momentu zauważenia wypływu paliwa.W dieslach - z katalogiem
O wiele trudniej wymienia się filtry paliwa w samochodach z silnikami wysokoprężnymi - zarówno z mechanicznym układem wtryskowym, jak i common-rail. Dlaczego? W ich przypadku szczególnie ważny jest dobór filtra w zależności od typu silnika - najlepiej z katalogu producenta. Założenie niewłaściwego filtra paliwa może bowiem skutkować niestabilną pracą silnika, jego wyłączaniem się podczas jazdy lub przechodzeniem w tryb awaryjny.Ręcznie lub elektrycznie
Podobnie jak benzyniaki, diesle wymagają również odpowietrzenia. W starszych typach z ręczną pompą powinno się napełniać paliwem cały układ do momentu, kiedy nie będzie już zasysane powietrze. Z kolei w silnikach z pompą elektryczną, odpowietrzenie przeprowadza się tak, jak w jednostkach benzynowych - poprzez kilkukrotne włączenie i wyłączenie zapłonu.W LPG też są filtry paliwa!
Wbrew pozorom, nie jest to stwierdzenie wyważające tzw. otwarte drzwi. W starszych typach instalacji gazowych, o czym nie wszyscy wiedzą, nie było bowiem w ogóle fabrycznie montowanych filtrów paliwa! Ich brak powodował m.in. permanentne zabrudzenia parownika, co z kolei skutkowało licznymi awariami całego układu.Magnetyczne, czy gazowe?
W obecnie montowanych sekwencyjnych instalacjach LPG, stosuje się głównie filtry z magnetycznymi separatorami zanieczyszczeń (głównie stalowych). W nowszych odmianach można również spotkać tzw. filtry w fazie gazowej, które lepiej od magnetycznych chronią elektrozawory i dysze gazowe. Niezależnie od rodzaju filtrów paliwowych stosowanych w instancjach LPG, fachowcy zalecają ich wymianę przed sezonem zimowym.
					
W zależności od modelu samochodu, producenci zalecają wymianę filtrów paliwa po przebiegach w granicach od 30 do 100 tys. km. Fachowcy doradzają jednak, aby nie trzymać się jedynie sztywnych terminów, ale zakładać nowe filtry w sytuacji kiedy np. eksploatujemy auto jedynie na krótkich dystansach. Z kolei w dieslach, filtry paliwa należy obowiązkowo wymieniać przed zimą. Benzynowe - (prawie) bez problemu
Wymiana filtra paliwa nie jest skomplikowana i możemy dokonać jej sami. W większości samochodów z silnikami benzynowymi wystarczy zdjąć zaciski (opaski) ściskające przewody, a następnie zdjąć zużyty filtr i założyć nowy. Inaczej jest w przypadku filtrów montowanych w zbiornikach paliwa (np. w modelu Hyundai Elantra), gdzie do demontażu potrzebne są specjalne klucze.
Po zamontowaniu nowego filtra należy odpowietrzyć cały układ wtryskowy. Jak to zrobić? Zazwyczaj wystarczy kilka razy przekręcić kluczyk w stacyjce w pozycję zapłon, bez uruchamiania silnika. Czasami trzeba również wcisnąć iglicę specjalnego zaworka odpowietrznika znajdującego się na listwie paliwowej łączącej wtryskiwacze, do momentu zauważenia wypływu paliwa.W dieslach - z katalogiem
O wiele trudniej wymienia się filtry paliwa w samochodach z silnikami wysokoprężnymi - zarówno z mechanicznym układem wtryskowym, jak i common-rail. Dlaczego? W ich przypadku szczególnie ważny jest dobór filtra w zależności od typu silnika - najlepiej z katalogu producenta. Założenie niewłaściwego filtra paliwa może bowiem skutkować niestabilną pracą silnika, jego wyłączaniem się podczas jazdy lub przechodzeniem w tryb awaryjny.Ręcznie lub elektrycznie
Podobnie jak benzyniaki, diesle wymagają również odpowietrzenia. W starszych typach z ręczną pompą powinno się napełniać paliwem cały układ do momentu, kiedy nie będzie już zasysane powietrze. Z kolei w silnikach z pompą elektryczną, odpowietrzenie przeprowadza się tak, jak w jednostkach benzynowych - poprzez kilkukrotne włączenie i wyłączenie zapłonu.W LPG też są filtry paliwa!
Wbrew pozorom, nie jest to stwierdzenie wyważające tzw. otwarte drzwi. W starszych typach instalacji gazowych, o czym nie wszyscy wiedzą, nie było bowiem w ogóle fabrycznie montowanych filtrów paliwa! Ich brak powodował m.in. permanentne zabrudzenia parownika, co z kolei skutkowało licznymi awariami całego układu.Magnetyczne, czy gazowe?
W obecnie montowanych sekwencyjnych instalacjach LPG, stosuje się głównie filtry z magnetycznymi separatorami zanieczyszczeń (głównie stalowych). W nowszych odmianach można również spotkać tzw. filtry w fazie gazowej, które lepiej od magnetycznych chronią elektrozawory i dysze gazowe. Niezależnie od rodzaju filtrów paliwowych stosowanych w instancjach LPG, fachowcy zalecają ich wymianę przed sezonem zimowym.

Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Wymiana filtra paliwa - proste?
Podobne: Wymiana filtra paliwa - proste?
				 Filtry DPF - człowieku płać i płacz lub wytnij! »
Filtry DPF - człowieku płać i płacz lub wytnij! »
					
					 Paliwo CNG - alternatywa dla LPG? »
Paliwo CNG - alternatywa dla LPG? »
					
					 Układ hamulcowy w zimie - jak o niego zadbać? »
Układ hamulcowy w zimie - jak o niego zadbać? »
					
					 Układ chłodzenia - zadbaj o niego również w zimie »
Układ chłodzenia - zadbaj o niego również w zimie »
					
				Podobne galerie: Wymiana filtra paliwa - proste?
				 Audi A3 Sportback - niemiecki hatchback ostry jak nigdy »
Audi A3 Sportback - niemiecki hatchback ostry jak nigdy »
					
					 Toyota GR Supra - europejska wersja sportowej maszyny »
Toyota GR Supra - europejska wersja sportowej maszyny »
					
					 Toyota Proace City - fotografie dostawczaka »
Toyota Proace City - fotografie dostawczaka »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Profesjonalna wymiana opon - precyzja i bezpieczeństwo »
Profesjonalna wymiana opon - precyzja i bezpieczeństwo »
					
					 Chery Tiggo 4 i Tiggo 9 już w Polsce. Ceny, dane i opinia o modelach, które zamykają gamę marki »
Chery Tiggo 4 i Tiggo 9 już w Polsce. Ceny, dane i opinia o modelach, które zamykają gamę marki »
					
					 Jak uruchomić auto z kabli? Poradnik krok po kroku »
Jak uruchomić auto z kabli? Poradnik krok po kroku »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć












 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Tapety Jeep
Tapety Jeep  Epic EV Torq
Epic EV Torq  
 
			
 
 
			