Portal V10  »  Aktualności  »  Wyjaśnienia Zarządu Arrinera Automotive S.A w związku z materiałem "Arrinera, czyli ściema po polsku"

Wyjaśnienia Zarządu Arrinera Automotive S.A w związku z materiałem "Arrinera, czyli ściema po polsku"

2012-05-18 - R. Bednarz     Tagi: Supersamochody, Arrinera Automotive, Arrinera
Zarząd Arrinera Automotive S.A postanowił odnieść się do materiału Jacka Balkana na portalu Moto.pl, a dotyczącego projektu polskiego supersamochodu, czyli osławionej Arrinery. Publikujemy go dla Was w całości, pozostawiając bez komentarza.

W związku z materiałem opublikowanym na portalu Moto.pl pod adresem:

http://moto.pl/MotoPL/10,90142,11731138,Motodziennik__Arrinera__czyli_sciema_po_polsku__.html

który to materiał godzi w dobre imię Spółki Arrinera Automotive S.A. oraz zawiera szereg nieprawdziwych informacji Zarząd Arrinera Automotive S.A. informuje jak poniżej.

1. Nieprawdą jest, że prototyp supersamochodu Arrinera nie został zbudowany samodzielnie przez Spółkę Arrinera Automotive S.A., a został jakoby zbudowany „w firmie Bojar”. Arrinera Automotive S.A. współpracowała z firmą Bojar. Współpraca ta została zakończona na długo ( w lutym 2009 roku ) przed prezentacją prototypu supersamochodu Arrinera. Firma Bojar przygotowała dla Spółki elementy nadwozia z laminatów. Elementy te nie zostały jednak ostatecznie wykorzystane w prototypie supersamochodu Arrinera zaprezentowanym publicznie w roku 2011. W prototypie supersamochodu Arrinera, poza jednym (tylnym) fragmentem ramy nośnej nie ma elementów wykonanych „w firmie Bojar”. W szczególności w prototypie supersamochodu Arrinera nie ma jakichkolwiek elementów nadwozia wykonanych „w firmie Bojar”.

2. Nieprawdą jest, że „auto pokazywane dziennikarzom w 2011 roku to karoseria z kompozytów zaprojektowana przez Bojara”. Karoseria prototypu supersamochodu Arrinera nie została zaprojektowana „przez Bojara” tylko przez pracownika Arrinera Automotive S.A., pana Pavlo Burkatsky’iego.
3. Nieprawdą jest, że prototyp supersamochodu Arrinera nie jeździł. Spółka Arrinera Automotive S.A. przeprowadzała testy prototypu supersamochodu Arrinera w ruchu już w maju 2011 roku, a więc przed prezentacją prototypu. Spółka dysponuje materiałami, w tym materiałami filmowymi, dokumentującymi testy prototypu w ruchu.

4. Nieprawdą jest, że w momencie prezentacji prototypu supersamochodu Arrinera „nie było można zaglądać do środka”. Na materiałach filmowych z prezentacji, którymi dysponuje Arrinera Automotive S.A. (umieszczone między innymi na koncie firmowym ARRINERA.com na YouTube), widać, że można było bez problemu zaglądać do środka prototypu.

5. Nieprawdą jest, że „spore fragmenty deski pochodzą z Opla Corsy”. Z wyjątkiem nawiewów powietrza, żaden inny fragment deski rozdzielczej prototypu supersamochodu Arrinera nie pochodzi z Opla Corsy. Arrinera Automotive S.A. zwraca uwagę, iż nawiewy powietrza z Opla Corsy są zastosowane w wielu samochodach, np. w Noble M600, który kosztuje 225 tys. GBP ( 1,2 mln zł ). Innym przykładem jest supersamochód Zenvo ST1, który w wersji produkcyjnej posiada seryjne zegary od Porsche, mimo że jego cena wynosi aż 770 tys. GBP ( 4,16 mln zł ). Na podobnej zasadzie część producentów supersamochodów wykorzystuje bardzo popularne części (np. przełączniki w kabinie) pochodzące z innych samochodów. Wymienione wcześniej Zenvo ST1, w wersji produkcyjnej, posiada także panel klimatyzacji od Corvette C6 i nawiewy od Seata Ibizy, która kosztuje 1/100 wartości tego supersamochodu:
http://www.hdcarwallpapers.com/walls/zenvo_devon_st1_interior-wide.jpg
Arrinera Automotive S.A. oświadcza, iż części deski rozdzielczej (m.in. część centralna, część środkowa, część pod kierownicą, wnęka wraz z panelem dostępu do bezpieczników), zainstalowane w prototypie supersamochodu Arrinera zostały przez Arrinera Automotive S.A. opatentowane i zostaną wykorzystane w wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera.

6. Nieprawdą jest, że „z tego samego auta, czyli z Opla Corsy pochodzi środkowo-górna część kokpitu”. Wskazana część nie pochodzi z Opla Corsy, ani z żadnego innego pojazdu. Kokpit został zaprojektowany, wykonany i opatentowany przez Arrinera Automotive S.A.

7. Niezależnie od ocen odbiorców, co do ewentualnego podobieństwa do innych supersamochodów, zaprezentowany publicznie prototyp supersamochodu Arrinera nie jest repliką jakiegokolwiek samochodu. Replika to egzemplarz odtworzony celem odwzorowania oryginału z zamiarem jego możliwie wiernego odtworzenia. Prototyp supersamochodu Arrinera nie jest repliką jakiegokolwiek innego supersamochodu czy też samochodu. O spełnianiu kryteriów pozwalających za uznanie prototypu supersamochodu Arrinera za replikę na pewno nie rozstrzyga „rama stalowa, cytujemy: z rur o zróżnicowanym przekroju a nadwozie z włókna szklanego, czyli jednym słowem replika” (cytat: redaktor Jacek. Balkan; wszystkie kolejne cytaty w niniejszych wyjaśnieniach, oznaczone kursywą, pochodzą od redaktora Jacka. Balkana). Jednocześnie należy zauważyć, iż Spółka wielokrotnie informowała, iż wersja produkcyjna supersamochodu Arrinera będzie miała udoskonalony wygląd nadwozia. Projektantem nadwozia, zarówno prototypu jak i wersji produkcyjnej, supersamochodu Arrinera jest pracownik Arrinera Automotive S.A., pan Pavlo Burkatsky.

8. W wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera zostanie wykorzystana jednostka napędowa LS9 ( 8-cylindrowy silnik o pojemności 6,2 l, mocy maksymalnej wynoszącej 647 KM i momencie obrotowym równym 819 Nm). Będzie to jedyny silnik, który - na dzień dzisiejszy - Spółka planuje umieszczać w supersamochodzie Arrinera.

9. Ramę prototypu supersamochodu Arrinera stanowi kratownica wykonana z profili zamkniętych. Zestawiając i spajając poszczególne elementy Arrinera Automotive S.A. uzyskała przy tym bardzo wysoką dokładność wykonania ramy. Dzięki bardzo precyzyjnemu wykonaniu punktów mocowania wahaczy, korekta w zakresie regulacji kątów ustawienia kół była minimalna. W efekcie, po zakończeniu regulacji i wykonaniu pomiarów wzajemnego położenia kół jezdnych w prototypie supersamochodu Arrinera, uzyskano wyjątkowy wynik - różnica przekątnych pomiędzy kołami przedniej i tylnej osi, wynosi tylko 1 mm (jeden milimetr). Wskazuje to na wysokie kompetencje Arrinera Automotive S.A. w zakresie projektowania i budowania supersamochodów.

10. Celem uzyskania możliwości oferowania klientom supersamochodu Arrinera ze znakiem „Chassis by Lee Noble” (ang. chassis - rama / podwozie samochodu), rama na potrzeby wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera zostanie przygotowana od nowa przez Exile Automotive Limited (wcześniej: Lee Noble Design Limited) to jest firmę, której dyrektorem jest Lee Noble, przy zachowaniu jednak parametrów ramy prototypu, takich jak rozstaw osi i rozstaw kół oraz umiejscowienie kabiny pasażerskiej i komory silnikowej. Po dostarczeniu Arrinera Automotive S.A. jeżdżącej ramy, polski zespół zainstaluje następnie na niej nadwozie oraz wnętrze wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera.

11. Dzięki przygotowaniu jeżdżącego prototypu supersamochodu Arrinera, Spółka uzyskała możliwość weryfikacji dynamicznych parametrów supersamochodu. Prowadzona obecnie weryfikacja (testy) rozwiązań zastosowanych w prototypie mają przy tym kluczowe znaczenie dla trwających prac nad wersją produkcyjną supersamochodu Arrinera. Jest to ten etap prac, w trakcie, którego dokonuje się ostatecznych prób dopuszczających testowane rozwiązania do zastosowania w wersji docelowej (produkcyjnej). Dzięki posiadaniu prototypu Spółka zweryfikowała parametry dynamiczne większości kluczowych układów supersamochodu Arrinera, a uzyskiwane rezultaty na bieżąco wpływają na kierunek prac nad wersją produkcyjną supersamochodu Arrinera.

12. Nawiązując do wypowiedzi redaktora Jacka Balkana „z rur o zróżnicowanym przekroju a nadwozie z włókna szklanego, czyli jednym słowem replika” Arrinera Automotive S.A. oświadcza, że posiadanie ramy z rur i nadwozia z włókna szklanego nie kwalifikuje danego samochodu do miana repliki. Część producentów samochodów sportowych oraz supersamochodów stosuje takie nadwozia. Ponadto samochody z nadwoziami wykonanymi w całości z włókna węglowego kosztują znacznie więcej niż 100 tys. GBP (zakładana cena wyjściowa supersamochodu Arrinera). Ceny takich samochodów przeważnie zaczynają się od 170-200 tys. GBP. Jednocześnie samochody z widoczną strukturą włókna węglowego, tak jak to jest w przypadku kilkunastu elementów prototypu supersamochodu Arrinera, kosztują przeważnie, co najmniej 4 mln PLN. Brak jest uzasadnienia technicznego i ekonomicznego dla wykorzystywania w prototypie supersamochodu włókien węglowych we wszystkich elementach nadwozia.

13. W związku z twierdzeniem redaktora Jacka Balkana „pytaliśmy w GM. Nikt nic nie wie o sprzedaży kompletnych silników polskiej spółce” Arrinera Automotive S.A. oświadcza, iż jest w kontakcie z przedstawicielem koncernu GM (OEM Sales GM Powertrain z siedzibą w Pontiac, Michigan, USA), z którym rozmawia o możliwości bezpośredniego nabywania od GM silników LS9 z osprzętem. Jednocześnie Arrinera Automotive S.A. dysponuje możliwością nabywania silników LS9 u dostawców Lee Noble’a.

14. Panel klimatyzacji pochodzący z Audi S6 C5 jest zastosowany tylko w prototypie supersamochodu Arrinera. W wersji produkcyjnej planowane jest użycie innego panelu. Należy wskazać, iż firmy takie jak Audi czy GM nie produkują własnych paneli klimatyzacji. Elementy te wykonują dla nich firmy takie jak Delphi, Denso czy Valeo. Podobnie rzecz ma się z wieloma podzespołami używanymi w dostępnych na rynku samochodach. Warto zauważyć, że taki sam panel sterowania klimatyzacją był stosowany do niedawna w modelu Rover 45 (cena auta nowego wynosiła kilkadziesiąt tysięcy złotych), w Lamborghini Diablo (cena auta nowego wynosiła ponad milion złotych) i Pagani Zonda (cena auta nowego wynosiła nawet kilka milionów złotych).
      http://www.km77.com/marcas/mg/zs_04/0primera/gra/06.asp
http://wowallpaper.com/walls/lamborghini-diablo-interior-normal.jpg
    http://turbolane.files.wordpress.com/2008/11/interior.jpg

15. Zegary z samochodu Audi zostały zastosowane tylko w prototypie supersamochodu Arrinera. Obecnie trwają prace nad wprowadzeniem w wersji produkcyjnej wyświetlania danych na panelu typu OLED.

16. Wiele znanych firm projektuje, produkuje i sprzedaje samochody oraz supersamochody korzystając z gotowych podzespołów innych producentów. Ma to uzasadnienie ekonomiczne. Trudno bowiem na potrzeby produkcji małoseryjnej ponosić koszty prac rozwojowych i badawczych, niezbędnych do przygotowania własnych podzespołów. Jednocześnie trudno mówić o takich firmach, że budują repliki. W takiej sytuacji należałoby bowiem uznać, iż samochody takich firm jak Lamborghini (podzespoły Audi), Pagani (podzespoły Mercedesa), Wiessmann (podzespoły BMW), Noble (podzespoły Volvo/Yamaha, poprzednio Forda), Artega (podzespoły VW), Gumpert (podzespoły Audi) są replikami innych aut.

17. Arrinera Automotive S.A. informuje, iż istotna część podzespołów supersamochodu Arrinera w wersji produkcyjnej będzie rozwiązaniami własnymi, przygotowanymi przez zespół pracowników i współpracowników Spółki Arrinera Automotive S.A..

18. Spółka wyjaśnia, że przy projektowaniu i produkcji supersamochodów decydujące znaczenie ma posiadanie doświadczenia i kompetencji niezbędnych do właściwego i nowatorskiego skonfigurowania poszczególnych podzespołów supersamochodu. W tym zakresie kluczowe znaczenie ma posiadanie odpowiednio doświadczonego zespołu pracowników i współpracowników.

19. Zespół Arrinera Automotive S.A. tworzą specjaliści od mechaniki, elektryki i budowy nadwozia (w tym także z włókien węglowych). Zespół liczy obecnie 5 osób zatrudnionych na podstawie umów o pracę oraz 5 osób stale współpracujących z Spółką  Arrinera Automotive S.A. na podstawie umów cywilnoprawnych. Przez ostatnie 3 lata przy projekcie pracowało w sumie, w Polsce i za granicą, ponad 30 osób.

Przy projekcie supersamochodu Arrinera w zespole Arrinera Automotive S.A. pracują obecnie następujące osoby:

Łukasz Tomkiewicz - Prezes Zarządu,  pomysłodawca stworzenia pierwszego polskiego supersamochodu (tj. Arrinera)    14 lat związany z branżą motoryzacyjną

Lee Noble - odpowiedzialny za stworzenie tzw. jeżdżącej ramy do Arrinery    Światowej sławy inżynier, posiada 30 lat doświadczenia w tworzeniu supersamochodów, których wyprodukował ponad 2.000 egzemplarzy

Witold Witkowski - Główny inżynier. Odpowiedzialny za bieżącą współpracę z Lee Noble    31 lat doświadczenia w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Osobowych w Falenicy, gdzie pracował nad rozwojem i badaniem pojazdów oraz testowanie pojazdów na torach wyścigowych, takich jak. Applus IDIADA. Posiada także bogate doświadczenie w prowadzaniu badań prehomologacyjnych i nadzorowaniu jakości produkcji

Zespół ten posiada wieloletnie doświadczenie oraz może poszczycić się znacznymi osiągnięciami w zakresie projektowania i produkcji samochodów i supersamochodów. Dotychczasowy dorobek członków zespołu Spółki  Arrinera Automotive S.A. obejmuje między innymi:

• tworzenie systemu testów dla badań trakcyjnych oraz rozwój i badanie pojazdów;
• testowanie pojazdów na drogach publicznych oraz na torach wyścigowych, np. Applus IDIADA;
• przygotowywanie programów badawczych i raportów z badań oraz opiniowanie  projektów dotyczących norm;
• przeprowadzanie badań prehomologacyjnych i udział w nadzorowaniu jakości produkcji;
• projektowanie i budowa części do elektronicznego systemu diagnostyki;
• projektowanie i badanie podzespołów oraz wykonywanie i badanie prototypowych instalacji;
• zarządzanie działem budowy samochodów prototypowych;
• konfigurowanie torów pomiarowych;
• opracowanie projektu i wykonanie z kompozytów nadwozia do Audi R8;
• próby nowych technologii w oparciu o najnowsze systemy epoksydowe;
• realizację produkcji wyrobów z włókien węglowych, kewlaru i vectranu;
• przygotowywanie modeli 3D w programie Solid Edge;
• przygotowanie pełnej dokumentacji technicznej dla projektów;
• uczestnictwo w modelowaniu brył zewnętrznych i wewnętrznych samochodów osobowych;
• udział w projektach z zakresu akustyki i elektrotechniki, trwałościowych i funkcjonalnych oraz zakłóceń elektrotechnicznych.

Zarząd Arrinera Automotive S.A. informuje, że autor komentowanego materiału, pan Jacek Balkan nie kontaktował się z Spółką Arrinera Automotive S.A. celem uzyskania jakichkolwiek informacji mogących potwierdzić lub zaprzeczyć posiadanym przez niego informacjom, na podstawie których przygotował komentowany materiał.

Zarząd Arrinera Automotive S.A. informuje, że autor komentowanego materiału, pan Jacek Balkan oparł się w dużej części na informacjach i materiałach z przed prawie roku (data prezentacji prototypu supersamochodu Arrinera) i nie podjął próby weryfikacji tych wiadomości u źródła, czyli w Spółce Arrinera Automotive S.A. W szczególności pan Jacek Balkan nie podjął w Spółce Arrinera Automotive S.A. próby uzyskania informacji o efektach prowadzonych w tym czasie prac rozwojowych zmierzających do uzyskania wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera.

Zarząd Arrinera Automotive S.A. informuje, że w związku z naruszeniem w komentowanym materiale dóbr osobistych Spółka Arrinera Automotive S.A. oraz w związku z podaniem w tym materiale wielu nieprawdziwych informacji, w szczególności w okresie bezpośrednio przed terminem ewentualnego podjęcia przez Zarząd GPW uchwały w sprawie wprowadzenia akcji Spółka Arrinera Automotive S.A. do obrotu na rynku NewConnect, Spółka zleciła w dniu 16 maja 2012 roku kancelarii prawnej podjecie działań niezbędnych do (1) uzyskania sprostowania nieprawdziwych informacji podanych w komentowanym materiale; (2) podjęcia działań prawnych niezbędnych do ochrony dóbr osobistych Spółki Arrinera Automotive S.A. i interesów jej akcjonariuszy.

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
SRO E-Sport GT - zapowiedź serii e-sportowej


źródło: Arrinera Automotive S.A.

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
12

Komentarze do:

Wyjaśnienia Zarządu Arrinera Automotive S.A w związku z materiałem "Arrinera, czyli ściema po polsku"

Wyjaśnienia Zarządu Arrinera Automotive S.A w związku z materiałem "Arrinera, czyli ściema po polsku"
ObSyDiAn 2012-05-18 14:23
Lepiej niech nie robią tego samochodu bo już się ośmieszyli. Porażka
Wyjaśnienia Zarządu Arrinera Automotive S.A w związku z materiałem "Arrinera, czyli ściema po polsku"
PS_STI 2012-05-18 18:44
Nie "z przed", a "sprzed". Jeśli ten samochód jest tak samo dopracowany, jak oświadczenia zarządu, to ja dziękuję :-)
Wyjaśnienia Zarządu Arrinera Automotive S.A w związku z materiałem "Arrinera, czyli ściema po polsku"
srt8 2012-05-30 20:58
"Zarząd Arrinera Automotive S.A postanowił odnieść się do materiału Jacka Balkana, o którym pisaliśmy dwa dni temu," - wy pisaliście o tym ??? NIE, wy bezkrytycznie powtórzyliście bzdury tego ignoranta motoryzacyjnego, opatrując je głupawą "grafiką" przekreślonej na czerwono arrinery ( gratuluję grafika, pewnie właśnie nauczył się obsługi MS Painta). Wstydźcie się! Skompromitowaliście równie mocna jak pseudodziennikarz balkan.
Wyjaśnienia Zarządu Arrinera Automotive S.A w związku z materiałem "Arrinera, czyli ściema po polsku"
matek22 2012-05-30 22:05
Jesteś przedstawicielem zarządu Arrinery? A może kupiłeś jej akcje, które teraz są gów... warte że się tak spinasz? Sprawa póki co nie wyjasniła się, a Arrinera poza pisemnym odpieraniem zarzutów nie przedstawiła niczego co mogłoby udowodnić, że Balkan kłamie. Jesli Arrinera jednak powstanie i wszystko będzie tak jak twierdzą jej szefowie, jestem pewien ze Balkan przeprosi i wszyscy inni, którzy powolali sie na jego informacje równiez. Tyle ze nikt nie będzei musial tego robic bo zarząd Arrinery wszystkich wydymał a to auto jest ściemą.
Wyjaśnienia Zarządu Arrinera Automotive S.A w związku z materiałem "Arrinera, czyli ściema po polsku"
srt8 2012-05-31 21:22
@matek22 - a jakie dowody przedstawił Balkan? On samodzielnie niczego nie sprawdził tylko niechlujnie pokleił stare materiały, teraz nawet link z google maps do siedziby firmy Noble'a ktoś mu musiał podesłać, jakiś internauta. Podobno Balkan dzwonił do GM - podobno, bo kto to potwierdzi i podobno tam nic nie wiedzą o zakupie silników. A szefowie AA twierdzą, że wiedzą. I dlaczego mam akurat wierzyć ignorantowi nazywającemu się "dziennikarzem" dla którego replika, SAM i kitcar to jedno? Dlaczego to AA ma przedstawiać dowody niewinności, może najpierw niech balkan przedstawi dowody oskarżenia.
Wyjaśnienia Zarządu Arrinera Automotive S.A w związku z materiałem "Arrinera, czyli ściema po polsku"
jajaja ale sie zbałaźił 2013-05-29 10:46
ZNÓw jakiś zakompleksine bolączki i bóle jakiegoś rodaka niby speca od czegoś tam. co ma za złe że w POLSCE powstaje coś WSpaNIAŁEGO i ze chemy pokazac światu ze jesteśmy też nie gorsi od innych !!!! tak juz jest że zawsze sie znajdą NIBY-spece NIBY-znawcy co WSZYYyystko wiedzą najepie a prezentują mierny poziom wiedzy !!!!!! KRYTYKUJĄ że inni Poalcy robią super ciekawą i trudną robotę , najchetniej by woleli by Polska tylko ZIEMNIAKI chodowała i wódkę i zboże . WSZYSTKO widzą w złych i jak tu widać chyba mocno skrajnie nieprawdziwych kolorach!!!! typowy kiepskiej klasy drugorzędnej zakomplesiony i ZAZDROSNY bezintersownie rodem z Misia (no chyba ze go boli że sam nic takiego nigdy nie stworzy ani nie stworzył........bo nie potrafi !!!! Jak słucham jego miernych dennych NIC a nIC sensowengo nie mówiących programików gdzie NIC ciekawego nie potrafi powiedzieć tylko bryluje rzucając NON STOP wyuczone na pamieć symbole aut i roczników do znudzenia symbole autek , to ręce załamuję........ mialem takiego w szkole, nudził wszysktich do wkadratu i całą klasa lała ze smiechu z niego , bo uważał ze wszystkie rozumy zjadł i ze wszystko wie najlepiej , tu mamy podobny chyba przykład. smutne to. Polskie podwóreczko i polski kociołek zawiści pełen i złości brrochydne to . brrrr tak swoja drogą braow Arinerra tak trzymać !!!!!!!!!!!!!
Wyjaśnienia Zarządu Arrinera Automotive S.A w związku z materiałem "Arrinera, czyli ściema po polsku"
OlaOlajna 2013-09-11 09:54
Up = WOW Są jakieś nowe informacje? Pewnie trwa postępowanie...ciekawe jak ta sprawa się zakończy, szczególnie że chłopaki z Motodziennika też pewnie nie odpuszczą.
Wyjaśnienia Zarządu Arrinera Automotive S.A w związku z materiałem "Arrinera, czyli ściema po polsku"
Wygrana 2014-06-25 09:47
Oddalenie apelacji przez Sąd Apelacyjny w Warszawie i przyznanie racji spółce Arrinera Automotive S.A.
Wyjaśnienia Zarządu Arrinera Automotive S.A w związku z materiałem "Arrinera, czyli ściema po polsku"
m.adamczyk2412@gmail.com 2014-10-08 19:46
cwaniaki ile zescie dostali z funduszu eupopejskiego na ten bzdurny pomysl ? Poskadaliscie koponeny z wielu samochodow poskladaliscie do kupy i to ma byc polski super samochod ? To tylko polska megalomania Ci polacy co zrobili duza kase napewno nie kupia tego gowna morze jakis szach postawi wasz samochod wsrod setek innych Ostatnie pytanie ile sprzedaliscie tych samochodowdo dzisiaj ? Z powarzaniem Marian Adamczyk mojtelefon 224 725 0966 USA Czekam
Wyjaśnienia Zarządu Arrinera Automotive S.A w związku z materiałem "Arrinera, czyli ściema po polsku"
arri 2015-07-31 12:50
Zarząd Arrinera S.A. z siedzibą w Warszawie informuje, iż w dniu 29 lipca 2015 roku otrzymał informacje od spółki zależnej Arrinery Automotive S.A. z siedzibą w Warszawie, iż wyrokiem Sądu Okręgowego w Warszawie, a następnie wyrokiem Sądu Apelacyjnego w Warszawie, redaktor naczelna radia TOK FM -Kamila Ceran została zobowiązana do opublikowania sprostowania nieprawdziwych informacji podanych przez redaktorów Jacka Balkana i Sławomira Paruszewskiego w audycji Codzienny Magazyn Informacyjny, wyemitowanej w radiu TOK FM w dniu 16 maja 2012 roku, poprzez odczytanie sprostowania w trakcie wskazanej wyżej audycji radiowej oraz udostępnienie zapisu odczytu na stronie internetowej pod adresem: http://www.tok.fm/TOKFM/0,94257.html. Stanowisko Sądu I i II instancji zostało podzielone także przez Sąd Najwyższy, który postanowieniem z dnia 30 czerwca 2015 roku (sygn. akt: I CSK 941/14) odmówił przyjęcia do rozpoznania skargi kasacyjnej wniesionej przez pozwaną rozgłośnię radiową. Przedmiotowe sprostowanie zostało odczytane na antenie radia TOK.FM w dniu 20 lipca 2015 roku Z uwagi na to, że realizacja projektu supersamochodu Arrinera ma istotny wpływ na sytuację gospodarczą, majątkową i finansową Emitenta oraz w związku z faktem, że w ocenie Emitenta wykonanie rozstrzygnięcia zapadłego w sprawie o opublikowanie sprostowania może w sposób znaczący wpłynąć na cenę lub wartość notowanych instrumentów finansowych, Zarząd Arrinery S.A., postanowił opublikować niniejszy raport. http://biznes.pl/gielda/komunikaty-espi-ebi/informacja-dotyczaca-spolki-zaleznej-arrinera-auto,290577,komunikaty-detal.html
Wyjaśnienia Zarządu Arrinera Automotive S.A w związku z materiałem "Arrinera, czyli ściema po polsku"
qq 2016-07-25 12:43
mamy już połowę 2016roku, a oni nadal ściemniają z tym "autem" - żenada!!
Wyjaśnienia Zarządu Arrinera Automotive S.A w związku z materiałem "Arrinera, czyli ściema po polsku"
qlopek999 2016-07-29 17:30
Ciekawe ciekawe. Nie wiedzialem tego wszystkiego o tej firmie. Ale samochod ładny zrobili. Mi sie podoba :-) ale czy to kiedys sie sprzeda???