Portal V10  »  Aktualności  »  Volvo S80, V70 i XC60 z nowym silnikiem 2.0 GTDi/203 KM
Volvo - nowy silnik 2.0 GTDi

Volvo S80, V70 i XC60 z nowym silnikiem 2.0 GTDi/203 KM

2010-01-28 - K. Spychalski     Tagi: Volvo, SUV, Volvo XC60, Volvo V70, Volvo S80, Kombi, Sedan
Wkrótce pod maskami modeli Volvo S80, V70 i XC60 znajdzie się nowa, turbodoładowana jednostka 2.0 GTDi, która wbrew pozorom (oznaczenie silnika może bowiem kojarzyć się z nieśmiertelnymi konstrukcjami TDI) będzie zasilana benzyną, a nie olejem napędowym. W tym przypadku skrót GTDi oznacza układ z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa (ang. Gasoline Turbocharged Direct Injection). Warto jednocześnie zaznaczyć, iż system turbodoładowania został opracowany w ramach współpracy Volvo Cars z Borg-Warner Turbo oraz producentem komponentów stalowych firmą Benteler Automotive. Nowy silnik wykorzystuje także układ zmiennych faz rozrządu (VVT) dla obu wałków rozrządu. 2-litrowa jednostka legitymuje się mocą 203 KM i momentem obrotowym 300 Nm, który osiąga już przy 1750 obr./min. W przypadku modelu Volvo S80 wyposażonego w nowy silnik i automatyczną skrzynię biegów, zużycie paliwa wynosi zaledwie 8,3 l/100 km, przy czym przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,5 sekundy.
Jednostka 2.0 GTDi będzie oferowana zarówno z automatyczną  sześciostopniową skrzynią biegów Powershift, jak i manualną sześciobiegową przekładnią. Początkowo silnik zostanie wprowadzony w krajach, które promują posiadanie samochodów o pojemności skokowej poniżej 2.0 litrów w wybranych krajach europejskich i Azji Południowo-Wschodniej.



źródło: Volvo, Carscoop; informacja: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Volvo S80, V70 i XC60 z nowym silnikiem 2.0 GTDi/203 KM

Volvo S80, V70 i XC60 z nowym silnikiem 2.0 GTDi/203 KM
Prix 2010-01-29 21:17
Downsizing zatacza coraz to szersze kręgi. Kilka lat temu VW zaczął robić TSI, a teraz najwięksi gracze robią to samo.