Portal V10  »  Aktualności  »  Sprzedaż nowych aut sięga dna - najgorsze wyniki od 19 lat
Hyundai i30

Sprzedaż nowych aut sięga dna - najgorsze wyniki od 19 lat

2012-12-16 - A. Ruciński     Tagi: Hyundai, Europa
Europejski rynek motoryzacyjny ma się coraz gorzej. Z miesiąca na miesiąc sprzedaż drastycznie spada. W listopadzie 2012 roku niemal każdy producent zanotował znaczące straty. Jedyną marką, której udało się osiągnąć niewielki wzrost jest Hyundai.

Koreańczycy sprzedali o 7% więcej aut niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Mimo to bratnia Kia zanotowała 3,6% spadku. Największym przegranym tego roku są francuskie koncerny. Hity takie jak nowe Clio, Duster i Lodgy nie podźwignęły Renault i Dacii z kryzysu. Koncern zanotował aż 27% spadku sprzedaży.

Podobnie wygląda sytuacja PSA (Peugeot-Citroen), które kończy rok z 16% straty. Następni w kolejce są: GM/Opel/Chevrolet notujący stratę 13%, Fiat z wynikiem 12% i Volkswagen, który stracił niewiele, bo tylko 2,5%. Nie zmienia to jednak faktu, że sytuacja jest dramatyczna. Łączna sprzedaż aut w Europie spadła w 2012 roku do poziomu 11,7 mln. To najgorszy wynik od 19 lat...



źródło: worldcarfans

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Sprzedaż nowych aut sięga dna - najgorsze wyniki od 19 lat