Portal V10  »  Aktualności  »  Skoda - zdjęcia prezentujące design w 100-letniej historii marki

Skoda - zdjęcia prezentujące design w 100-letniej historii marki

2009-09-11 - K. Spychalski     Tagi: Skoda
Przedstawiamy Państwu unikatową kolekcję fotografii prezentujących design i stylistykę Škody w ponad 100-letniej historii marki. Zdjęcia wykonano w Muzeum Motoryzacji w Mladá Boleslav, w którym wystawione są modele Škody z różnych okresów rozwoju czeskiej firmy.

Laurin&Klement Škoda 110

Laurin & Klement - Škoda 110 - model samochodu osobowego wytwarzanego w latach 1925 - 1929 przez przejęte przez firmę Škoda zakłady Laurin & Klement w Mladá Boleslav. Laurin & Klement - Škoda 110 jako pierwszy pojazd wytwarzany w ówczesnym czechosłowackim Mladá Boleslav, przekroczył granicę 1000 wyprodukowanych egzemplarzy.

Laurin&Klement 200

Model 200 L&K to czteroosobowy samochód bez dachu, przeznaczony dla klasy średniej, następca popularnej wcześniej linii samochodów typu S.
Laurin&Klement Landaulet Sg
Model S to jeden z najprostszych i najbardziej niezawodnych samochodów produkowanych masowo na początku XX wieku.

Laurin&Klement Voiturette A
Pierwszy samochód 2-osobowy wyprodukowany w 1906 roku. Voiturette z francuskiego znaczy „mały samochód”, a litera A oznaczała nazwę modelu - następne modele oznaczane były kolejnymi literami alfabetu. W zależności od wersji, 2-cylindrowy silnik o mocy 7 KM napędzał tylną oś łańcuchem lub wałem korbowym Kardana.  Jesienią 1906 roku inżynier Emil Reler wygrywa Golden Automobile Wreath (złoty wieniec), prowadząc Voiturette na torze Niemieckiego Auto Klubu.
Škoda 1000 MB
Model samochodu osobowego, który był produkowany w Mladá Boleslav od roku 1964 do 1969, pierwszy z serii samochodów Škody z silnikiem umieszczonym z tyłu nadwozia. Samochód ten dał początek zupełnie nowej generacji Skód. Prawie do końca lat 80-tych wszystkie kolejne modele bazowały na tym właśnie aucie.
Škoda 130 RS 735
Sportowe coupé produkowane przez czechosłowackie zakłady Škoda w latach 1977 - 1982. Škoda 130 RS posiadała wzmocnioną konstrukcję tylnosilnikową modelu 110 R, do której dla zmniejszenia ciężaru auta mocowano elementy wykonane z laminatu. Konstrukcja i karoseria tego modelu stała się bazą dla wyczynowych modeli Škody. Kolejna Škoda oznaczona literami RS pojawiła się dopiero w 2000 roku.

Škoda 130 RS 739

Wzmocniona wersja modelu Skoda 130 RS 735
Škoda 1100 OHC 968
Dwumiejscowy pojazd zbudowany przez Škodę w roku 1957 z myślą o udziale w wyścigach. Samochód posiadał umieszczony z przodu zmodyfikowany rzędowy silnik Škody 440 typu 2xOHC z dwoma gaźnikami Jikov napędzający tylne koła. Łącznie od roku 1957 do 1960 skonstruowano trzy odkryte pojazdy typu spider z karoserią wykonaną z laminatu - zaprojektowaną przez Jaroslava Kindla i dwa w wersji coupé z aluminiową karoserią.
Škoda Felicia 994
Model samochodu osobowego z nadwoziem typu kabriolet, produkowany w latach 1959 - 1964 przez ówczesną czechosłowacką fabrykę Škoda w zakładach w miejscowości Kvasiny, następca modelu 450.
Škodę Felicia zaczęto produkować równolegle z Octavią i Octavią Super. Był to jedyny w tych czasach socjalistyczny samochód bez dachu.
Škoda Popular 418
Mały, czteromiejscowy kabriolet z silnikiem o pojemności 903 cm3 i mocy 18 KM produkowany w latach 1934 - 1937. Karoseria osadzona była na ramie nośnej. Wszystkie cztery koła były od siebie niezależnie zawieszone. Ogółem wyprodukowano 200 egzemplarzy tych samochodów.

Škoda Popular 420

Niewielki samochód produkcji Škody wytwarzany w latach 1934 - 1938. Napędzany był czterocylindrowym silnikiem o pojemności 995 ccm i mocy 22 KM, umieszczonym podłużnie nad przednią osią, z gaźnikiem Zenith albo Solex, który napędzał tylne koła. Škoda 420 Popular była wytwarzana w następujących wersjach nadwoziowych: dwu- i czterodrzwiowy sedan, coupé, roadster, coupé-kabriolet, kabriolet, furgon. Na bazie Škody 420 Popular powstał także samochód wojskowy. W 1935 roku model przeszedł modernizację, powiększono rozstaw osi do 2430 mm. Ogółem wyprodukowano 4220 tych samochodów, z czego 20 sztuk w wersji coupé miało aluminiową karoserię (typ 908).
Škoda Popular 995
Samochód osobowy produkowany w latach 1939 - 1946. Kolejna wersja rozwojowa z serii modeli Popular. Oprócz podstawowej wersji nadwozia - dwudrzwiowy sedan (tzw. tudor), model produkowano także w wersjach dostawczej i sanitarnej. Wytworzono 1 500 egzemplarzy tych pojazdów. Škoda Popular Sport “Monte Carlo” 909
Sportowy samochód z napędem na tylne koła wytwarzany przez czechosłowackie zakłady Škoda w latach 1936 - 1938 dla uczczenia drugiego miejsca Škoda 420 Popular w swojej klasie w Rajdzie Monte Carlo. Wyprodukowano 70 egzemplarzy tej ekskluzywnej serii pojazdów.

Škoda Rapid 901
Samochód osobowy produkowany w Mladá Boleslav w latach 1935 - 1938. Łącznie powstało 4 500 sztuk Škody Rapid tej generacji (tzn. typu 901, 914 i 914/OHV) w następujących wersjach nadwoziowych: czterodrzwiowy sedan oraz kabriolet, dwudrzwiowy sedan oraz kabriolet, a także w wersji dostawczej.



źródło: Skoda

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Skoda - zdjęcia prezentujące design w 100-letniej historii marki