Portal V10  »  Aktualności  »  Saab Klub Polska - akcja "Save Saab Convoy" 17 stycznia w Warszawie
Saab 9-3

Saab Klub Polska - akcja "Save Saab Convoy" 17 stycznia w Warszawie

2010-01-08 - K. Spychalski     Tagi: Saab, Raporty
Saab Klub Polska  istniejący od 2001 roku postanowił dołączyć do ogólnoświatowej akcji  "Save Our Saab"  i organizuje w dniu 17 stycznia 2010 r. w Warszawie "Save Saab Convoy". Lista zgłoszeń jest otwarta i ciągle napływają nowe zgłoszenia.

"Światowa społeczność właścicieli aut marki Saab nie tylko uważnie śledzi wiadomości, dotyczące postępu negocjacji pomiędzy GM a potencjalnymi nabywcami Saaba - stara się także, aby jej głos został wysłuchany! O ile przy sprzedaży innych spółek zależnych koncernu GM, główną kwestią było utrzymanie zatrudnienia miejscowych pracowników, w przypadku Saaba lojalni miłośnicy oraz dumni właściciele tych samochodów chcą utrzymać przy życiu tę markę - ikonę rynku motoryzacji. Oczywiście, chcemy także zapewnić wsparcie dla tysięcy pracowników Saaba w Szwecji. Przez ponad 60 lat istnienia Saabów, szwedzcy inżynierowie opracowali wiele technicznych innowacji, tworząc trendy w branży oraz wyznaczając nowe standardy bezpieczeństwa oraz ekonomicznej jazdy (technologii zapewniających mniejsze zużycie paliwa). Nie chcemy, aby dziedzictwo marki zostało podzielone i zaprzepaszczone, nie chcemy, aby zespoły doskonałych inżynierów zostały rozbite, nie chcemy, aby najnowocześniejsze linie produkcyjne zostały rozmontowane i sprzedane na złom! Obawiamy się, że GM nie jest skłonny do sprzedaży Saaba jako działającego przedsiębiorstwa, ze strachu przed stworzeniem przyszłej konkurencji dla własnych marek. Naszym zdaniem, nie ma takiego ryzyka, ponieważ właściciele Saabów to bardzo specyficzny gatunek kierowców. Saab budował wyjątkowe samochody, atrakcyjne dla wielbicieli marki. Samochody z charakterem, uparte i twarde. Samochody dla ludzi, którzy czerpią przyjemność z jazdy - nie z łagodnego sunięcia nad gładką powierzchnią amerykańskiej autostrady, lecz prawdziwej jazdy na wąskich i krętych europejskich szosach, we mgle, deszczu, śniegu i lodzie.
Niestety, wygląda na to, że GM nie rozumie, iż to właśnie szczególny charakter marki decydował o atrakcyjności Saabów. Ten wielki producent starał się zmienić charakter Saaba, pozycjonując go jako bardziej luksusową markę, skierowaną dla klientów z klasy średniej, o standardowych oczekiwaniach wobec samochodów - chciał w ten sposób zwiększyć wielkość produkcji. Strategia ta nie powiodła się.Tak jak w przypadku dobrego jedzenia i dobrego wina, niewielka skala produkcji zapewnia najlepszą jakość, dzięki uwadze poświęconej produktom, odpowiedniej kontroli jakości oraz dzięki ich szczególnemu smakowi. Takie produkty można pokochać lub znienawidzić - lecz nie można po prostu przełknąć ich bez zastanowienia. Mimo chłodnego, skandynawskiego wizerunku marki, właściciele Saabów żywią wobec niej bardzo gorące uczucia. Nie pozwólcie Saabowi umrzeć! Oddajcie go tym ludziom, którzy go kochają i będą o niego dbać, i którzy piją Aquavit bez Coca-Coli.”



źródło: Saab Klub Polska

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Saab Klub Polska - akcja "Save Saab Convoy" 17 stycznia w Warszawie