Portal V10 » Aktualności » Porsche Cayman Clubsport - lżejszy i szybszy

Porsche Cayman Clubsport - lżejszy i szybszy
2009-01-26 - K. Spychalski Tagi: Porsche, Porsche Cayman, Porsche Cayman Clubsport, Coupe
Już pod koniec roku do sprzedaży trafi specjalna, odchudzona wersja Porsche Caymana o nazwie Clubsport.
Porsche Cayman Clubsport ma być ekstremalną wersją modelu Cayman S, przygotowaną dla ludzi, którzy od czasu do czasu, podczas powrotu z zakupów w hipermarkecie, lubią podjąć wyzwanie rywalizacji z innymi kierowcami na torze wyścigowym w trakcie tzw. track days. Główne zmiany w samochodzie mają dotyczyć przede wszystkim obniżenia jego masy. Dlatego wnętrze samochodu zostanie pozbawione zbędnych w tym przypadku elementów wyposażenia, a część paneli nadwoziowych zostanie wykonana z lżejszych materiałów (prawdopodobnie m.in. z włókna węglowego). Redukcji zostanie poddane również oświetlenie auta (prawdopodobnie likwidacji ulegną przednie światła przeciwmgielne, a lampy ksenonowe z układem spryskiwaczy zostaną zastąpione żarówkami halogenowymi), z kolei na kołach zamontowane zostaną lżejsze felgi aluminiowe. Wszystko to zapewni spadek masy Caymana Clubsport o ok. 100 kg w porównaniu do modelu S. Wbrew pozorom skrzynia biegów i jednostka napędowa z Caymana S nie ulegną zmianom. Standardowo montowana ręczna, 6-stopniowa skrzynia biegów będzie współpracować z dobrze już znanym silnikiem typu bokser o pojemności 3.4-litra, który generuje moc 320 KM. Jednak biorąc pod uwagę niższą masę wersji Clubsport, można przypuszczać, iż jej osiągi będą lepsze niż te w pierwowzorze. To może oznaczać, że czas potrzebny na przyspieszenie do 100 km/h w będzie krótszy niż 4,9 s, a prędkość maksymalna wyższa od 275 km/h. By zapewnić lepsze właściwości trakcyjne, każdy Cayman Clubsport będzie standardowo wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu. Samo nadwozie auta ulegnie zmianom mającym na celu zapewnienie lepszego docisku wersji Clubsport do nawierzchni. Modyfikacjom poddane zostaną przedni i tylny zderzak, a tylny ruchomy spoiler zastąpi nowe, na stałe zamontowane skrzydło. Ponadto, klienci będą mogli wybrać jedną z dwóch wersji wyposażenia, zwykłą lub ze specyfikacją wyścigową, w której dodatkowo znajdą się 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, klatka bezpieczeństwa i gaśnica.
Niewykluczone także, że debiut Caymana Clubsport zachęci Porsche do uruchomienia nowego serialu wyścigowego przeznaczonego wyłącznie dla tego auta, tak jak ma to miejsce w przypadku modelu 911.
Porsche Cayman Clubsport ma być ekstremalną wersją modelu Cayman S, przygotowaną dla ludzi, którzy od czasu do czasu, podczas powrotu z zakupów w hipermarkecie, lubią podjąć wyzwanie rywalizacji z innymi kierowcami na torze wyścigowym w trakcie tzw. track days. Główne zmiany w samochodzie mają dotyczyć przede wszystkim obniżenia jego masy. Dlatego wnętrze samochodu zostanie pozbawione zbędnych w tym przypadku elementów wyposażenia, a część paneli nadwoziowych zostanie wykonana z lżejszych materiałów (prawdopodobnie m.in. z włókna węglowego). Redukcji zostanie poddane również oświetlenie auta (prawdopodobnie likwidacji ulegną przednie światła przeciwmgielne, a lampy ksenonowe z układem spryskiwaczy zostaną zastąpione żarówkami halogenowymi), z kolei na kołach zamontowane zostaną lżejsze felgi aluminiowe. Wszystko to zapewni spadek masy Caymana Clubsport o ok. 100 kg w porównaniu do modelu S. Wbrew pozorom skrzynia biegów i jednostka napędowa z Caymana S nie ulegną zmianom. Standardowo montowana ręczna, 6-stopniowa skrzynia biegów będzie współpracować z dobrze już znanym silnikiem typu bokser o pojemności 3.4-litra, który generuje moc 320 KM. Jednak biorąc pod uwagę niższą masę wersji Clubsport, można przypuszczać, iż jej osiągi będą lepsze niż te w pierwowzorze. To może oznaczać, że czas potrzebny na przyspieszenie do 100 km/h w będzie krótszy niż 4,9 s, a prędkość maksymalna wyższa od 275 km/h. By zapewnić lepsze właściwości trakcyjne, każdy Cayman Clubsport będzie standardowo wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu. Samo nadwozie auta ulegnie zmianom mającym na celu zapewnienie lepszego docisku wersji Clubsport do nawierzchni. Modyfikacjom poddane zostaną przedni i tylny zderzak, a tylny ruchomy spoiler zastąpi nowe, na stałe zamontowane skrzydło. Ponadto, klienci będą mogli wybrać jedną z dwóch wersji wyposażenia, zwykłą lub ze specyfikacją wyścigową, w której dodatkowo znajdą się 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, klatka bezpieczeństwa i gaśnica.
źródło: Autocar; informacja: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Porsche Cayman Clubsport - lżejszy i szybszy
Podobne: Porsche Cayman Clubsport - lżejszy i szybszy




Podobne galerie: Porsche Cayman Clubsport - lżejszy i szybszy


Najczęściej czytane w tym miesiącu


Tapety na pulpit Porsche
Newsletter
Galerie zdjęć