Portal V10  »  Aktualności  »  Porsche 911 Turbo Cabrio - od września w salonach
Porsche 911 Turbo Cabrio

Porsche 911 Turbo Cabrio - od września w salonach

2007-07-06 - K. Lewandowski     Tagi:
Od 8 września koncern Porsche rozpocznie sprzedaż nowego 911 Turbo Cabriolet. Otwarty najmocniejszy model serii 911 kontynuuje już dwudziestoletnią tradycję 911 Turbo z klasycznym miękkim dachem. Z jednej strony to otwarte auto 2+2 oferuje osiągi wyczynowego samochodu sportowego przy jednoczesnej typowej dla kabrioletów przyjemności jazdy. Z drugiej strony 911 Turbo Cabriolet dzięki konsekwentnej lekkiej konstrukcji, doskonałej aerodynamice oraz nowoczesnemu silnikowi zużywa mniej paliwa, niż konkurencyjne samochody tej klasy. Podobnie jak 911 Turbo Coupé, także kabriolet jest napędzany sześciocylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności 3,6 litra z doładowaniem biturbo i ze zmienną geometrią turbiny. Jednostka napędowa ma moc 480 KM (353 kW) i moment obrotowy 620 Nm już od 1.950 obrotów na minutę. Z opcjonalnym „Sport Chrono Paket Turbo”, obejmującym funkcję „overboost”, możliwe jest uzyskanie przez krótki czas nawet 680 Nm. Wersja z przekładnią manualną potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h tylko cztery sekundy. Z Tiptronic S czas ten skraca się do 3,8 sekundy. Obie wersje osiągają prędkość maksymalną 310 kilometrów na godzinę. Zużycie paliwa 911 Turbo Cabriolet wynosi 12,9 litra na 100 km, co jest bardzo dobrą wartością w porównaniu z samochodami konkurencyjnymi. Mimo typowych dla kabrioletów wzmocnień nadwozia i automatycznie wysuwającego się zza tylnych foteli pałąka ochronnego otwarta wersja 911 Turbo waży tylko 70 kg więcej, niż coupé. Lekki, trzywarstwowy dach otwierający i zamykający się całkowicie automatycznie w ciągu 20 sekund, pozwala na uzyskanie niskiego położenia punktu ciężkości.
Razem z zawieszeniem dostosowanym do wymagań kabrioletu, które obejmuje seryjnie aktywny system tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM), nowy 911 Turbo Cabriolet gwarantuje typowe dla Porsche 911 Turbo sportowe zachowanie się podczas jazdy oraz doskonały poziom bezpieczeństwa przy robiących wrażenie osiągach. Te właściwości zostały uzyskane także dzięki układowi kontroli stabilności jazdy Porsche Stability Management (PSM) oraz sterowanemu napędowi na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). System ten z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym może rozdzielać siłę silnika na przednią i tylną oś, zależnie od potrzeb i ze swoimi czasami reakcji poniżej 100 milisekund jest szybszy, niż reakcja silnika na zmianę obciążenia.
Porsche 911 Turbo CabrioPorsche 911 Turbo Cabrio
Ze współczynnikiem oporu powietrza 0,31 911 Turbo Cabriolet plasuje się na poziomie modeli coupé. W połączeniu z wysuwającym się automatycznie przy prędkości 120 km/h spojlerem, który przy kabriolecie jest o 30 milimetrów wyższy, niż w coupé, jako jedyny seryjny kabriolet auto to uzyskuje spadek siły nośnej na tylnej osi. Z systemami bezpieczeństwa pasywnego z seryjnymi sześcioma poduszkami powietrznymi oraz bogatym systemem zabezpieczającym przed skutkami dachowania z rurami stalowymi wbudowanymi w ramę przedniej szyby oraz z automatycznie wysuwającymi się zza tylnych siedzeń pałąkami, 911 Turbo Cabriolet spełnia wymagania wszystkich norm dotyczących bezpieczeństwa pasywnego, obowiązujących w krajach, w których będzie on sprzedawany. Ponadto auto to posiada bardzo skuteczny układ hamulcowy. Sześciotłokowe zaciski hamulców z przodu pochodzą z Porsche Carrera GT. Na życzenie 911 Turbo Cabriolet może być wyposażony w sprawdzone w wyścigach lekkie hamulce ceramiczne Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Do bogatego wyposażenia seryjnego 911 Turbo Cabriolet należą między innymi reflektory bi-ksenonowe, 19-calowe kute, dwukolorowe obręcze kół, automatyczna klimatyzacja, osłona przeciwwiatrowa, Porsche Communication Management (PCM) wraz z modułem nawigacji i kolorowym monitorem 5,8 cala oraz system nagłośnieniowy Bose Surround.



źródło: Porsche

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Porsche 911 Turbo Cabrio - od września w salonach