Portal V10 » Aktualności » Peugeot SR1 - hybrydowy roadster zapowiada nowy design marki

Peugeot SR1 - hybrydowy roadster zapowiada nowy design marki
2010-01-08 - K. Spychalski Tagi: Peugeot, Auta hybrydowe, Concept car, Kabriolet
Na salon samochodowy w Genewie Peugeot szykuje przełomowy model - prototypowy roadster o oznaczeniu SR1 będzie zapowiedzią nowego trendu stylizacyjnego francuskiej marki.
Krótko mówiąc, nowy język projektowania będzie oznaczał rezygnację z masywnych kształtów i charakterystycznego, „uśmiechniętego” grilla na rzecz lżejszych i bardziej wyrafinowanych linii. Peugeot zapowiada ponadto zmianę emblematu. W stylistyce samego SR1 nietrudno dopatrzyć się nawiązań do Astona Martina Vantage V8. Pod karoserią francuskiego roadstera ukryto hybrydowy układ napędowy oraz ciekawie zaprojektowane wnętrze. Większość cech stylistycznych zastosowanej deski rozdzielczej znajdziemy zapewne w nowych, seryjnych modelach Peugeota. Nie należy za to spodziewać się auta produkcyjnego z układem siedzeń 2+1.
Za napędzanie SR1 odpowiada układ korzystający z technologii HYbrid4 znanej z hybrydowego crossovera 3008 (który trafi na rynek w przyszłym roku). 1,6-litrowy, 218-konny silnik benzynowy zamontowany z przodu połączono z tylną jednostką elektryczną o mocy 95 KM.
Moment napędowy generowany przez układ hybrydowy trafia na wszystkie koła. Auto może pochwalić się średnim spalaniem na poziomie 4,9 l/100 km oraz emisją CO2 wynoszącą zaledwie 119 g/km.
W koncepcyjnym SR1 znajdziemy ponadto zawieszenie umożliwiające skręt wszystkich czterech kół. Kąt skrętu danego koła uzależniony jest od aktualnej prędkości.
Krótko mówiąc, nowy język projektowania będzie oznaczał rezygnację z masywnych kształtów i charakterystycznego, „uśmiechniętego” grilla na rzecz lżejszych i bardziej wyrafinowanych linii. Peugeot zapowiada ponadto zmianę emblematu. W stylistyce samego SR1 nietrudno dopatrzyć się nawiązań do Astona Martina Vantage V8. Pod karoserią francuskiego roadstera ukryto hybrydowy układ napędowy oraz ciekawie zaprojektowane wnętrze. Większość cech stylistycznych zastosowanej deski rozdzielczej znajdziemy zapewne w nowych, seryjnych modelach Peugeota. Nie należy za to spodziewać się auta produkcyjnego z układem siedzeń 2+1.
Za napędzanie SR1 odpowiada układ korzystający z technologii HYbrid4 znanej z hybrydowego crossovera 3008 (który trafi na rynek w przyszłym roku). 1,6-litrowy, 218-konny silnik benzynowy zamontowany z przodu połączono z tylną jednostką elektryczną o mocy 95 KM.
W koncepcyjnym SR1 znajdziemy ponadto zawieszenie umożliwiające skręt wszystkich czterech kół. Kąt skrętu danego koła uzależniony jest od aktualnej prędkości.
źródło: Carscoop
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Peugeot SR1 - hybrydowy roadster zapowiada nowy design marki
Podobne: Peugeot SR1 - hybrydowy roadster zapowiada nowy design marki



Podobne galerie: Peugeot SR1 - hybrydowy roadster zapowiada nowy design marki
Najczęściej czytane w tym miesiącu


Tapety na pulpit Peugeot
Galerie zdjęć
Newsletter