Portal V10 » Aktualności » Opony przyszłości będą wyższe i węższe. Tak przynajmniej twierdzi Pirelli

Opony przyszłości będą wyższe i węższe. Tak przynajmniej twierdzi Pirelli
2013-03-25 - A. Ruciński Tagi: Audi, Opony, Pirelli, Audi Urban Concept
Producenci stale dążą do ulepszenia koncepcji samochodu. Napęd, bezpieczeństwo i wyposażenie osiągnęły już niemal poziom doskonałości. Co więc można jeszcze poprawić? Unia Europejska twierdzi, że opony.
W ciągu kilku najbliższych lat, przepisy dotyczące ogumienia mają zostać zdecydowanie zaostrzone. Priorytetem będą niskie opory toczenia oraz droga hamowania. Pierwsze obostrzenia pojawią się w 2016 roku, a cztery lata później, UE jeszcze bardziej podniesie poprzeczkę. Sugeruje się, że nowe opony będą dużo wyższe i węższe od tego co znamy dotychczas. Przeciętna średnica wzrośnie z 16 do 21 cali. Po co? Tego jeszcze nie wiemy.
Aby zmniejszyć opory toczenia, należy też zmniejszyć szerokość opony. Mniej więcej o połowę. Czy to oznacza, że samochodowe koła już za kilka lat będą wyglądać jak te, w prezentowanym koncepcie Audi? Oby nie... Jedna kwestia nadal pozostaje nierozstrzygnięta. Jak nowe przepisy wpłyną na przyczepność w zakrętach? Czy UE w ogóle bierze pod uwagę takie kryterium? Mamy nadzieję, lecz nie możemy oprzeć się wrażeniu, że największy nacisk zostanie położony na "niskie opory toczenia".
W ciągu kilku najbliższych lat, przepisy dotyczące ogumienia mają zostać zdecydowanie zaostrzone. Priorytetem będą niskie opory toczenia oraz droga hamowania. Pierwsze obostrzenia pojawią się w 2016 roku, a cztery lata później, UE jeszcze bardziej podniesie poprzeczkę. Sugeruje się, że nowe opony będą dużo wyższe i węższe od tego co znamy dotychczas. Przeciętna średnica wzrośnie z 16 do 21 cali. Po co? Tego jeszcze nie wiemy.
Aby zmniejszyć opory toczenia, należy też zmniejszyć szerokość opony. Mniej więcej o połowę. Czy to oznacza, że samochodowe koła już za kilka lat będą wyglądać jak te, w prezentowanym koncepcie Audi? Oby nie... Jedna kwestia nadal pozostaje nierozstrzygnięta. Jak nowe przepisy wpłyną na przyczepność w zakrętach? Czy UE w ogóle bierze pod uwagę takie kryterium? Mamy nadzieję, lecz nie możemy oprzeć się wrażeniu, że największy nacisk zostanie położony na "niskie opory toczenia".
źródło: carscoops
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Opony przyszłości będą wyższe i węższe. Tak przynajmniej twierdzi Pirelli
Podobne: Opony przyszłości będą wyższe i węższe. Tak przynajmniej twierdzi Pirelli




Podobne galerie: Opony przyszłości będą wyższe i węższe. Tak przynajmniej twierdzi Pirelli


Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Audi
Galerie zdjęć
Newsletter