Portal V10  »  Aktualności  »  Od 0 do 300 i od 300 do 0 km/h - superauta w teście przyspieszenia i hamowania
Aktion 0 - 300 - 0 km/h

Od 0 do 300 i od 300 do 0 km/h - superauta w teście przyspieszenia i hamowania

Niesamowite osiągi gwarantowane przez oszałamiająco mocny układ napędowy są tym, co w supersamochodach kochamy chyba najbardziej. Nie należy jednak zapominać, że oprócz wartości przyspieszeń, ważne jest również to, jak dany model hamuje.



Wiedzą o tym także sami producenci supersamochodów, którzy instalują w swoich produktach najświeższe dzieła motoryzacyjnych inżynierów. W rezultacie, ceramiczne hamulce, podzespoły wykonane z włókna węglowego czy kilku-tłoczkowe zaciski to w tym segmencie żaden rarytas. Jeśli chcielibyście dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego, jak superauta hamują, to z pewnością zainteresują Was rezultaty ciekawego testu przeprowadzonego przez niemiecki magazyn Sport Auto. Dlaczego ciekawego?Załoga niemieckiego programu z zawodowymi kierowcami na czele postanowiła sprawdzić, jak najnowsi przedstawiciele grupy supersportowych bolidów radzą sobie przy rozpędzeniu się od 0 do 300 i zahamowaniu od 300 do 0 km/h. Wyniki badań prezentujemy poniżej.
Samochody fabryczne
Model0-100
0-200
0-300
300-0
0-300-0
Bugatti Veyron 16.4
3,1 s
8,5 s
20,7 s
7,1 s
27,8 s
Porsche 911 GT2 RS
3,4 s
9,8 s
28,6 s
6,6 s
35,2 s
Lamborghini Gallardo
LP570-4 Superleggera
3,6 s
10,7 s
32,2 s
7,0 s
39,3 s
Corvette ZR1
4,0 s
11,5 s
35,4 s
7,3 s
42,8 s
Mercedes SLS AMG
3,9 s
11,7 s
42,2 s
7,3 s
49,5 s
Lexus LFA
4,1 s
12,0 s
50,6 s
7,0 s
57,6 s
Bentley Continenal GT
Speed Cabrio
5,0 s
16,7 s
59,4 s
9,2 s
68,6 s
BMW M3 GTS
4,2 s
14,1 s 54,3 s*
6,4 s*
-
*BMW M3 GTS rozpędziło się do maksymalnej prędkości na poziomie 280 km/h
Samochody po tuningu
Model0-100
0-200
0-300
300-0
0-300-0
9ff BT1000 4WD
3,7 s
8,7 s
17,3 s
7,2 s
24,5 s
Hohenester HS 650 RR
3,6 s
10,2 s
28,8 s
8,5 s
37,3 s
MTM Audi RS6 Clubsport
3,7 s
11,5 s
33,5 s
8,1 s
41,6 s
Importracing
Nissan GT-R
3,7 s
11,2 s
36,0 s
7,3 s
43,3 s
Vath V60 RS
4,5 s
13,7 s
41,7 s
8,0 s
49,7 s
Wimmer Mercedes
C63 AMG
4,8 s
13,5 s
51,9 s
8,3 s
60,2 s
SpeedArt Porsche
Panamera Turbo
4,0 s
13,2 s
52,8 s
7,8 s
60,6 s
AC Schnitzer ACS6
4,7 s
16,2 s 54,4 s*
6,9 s*
-
*AC Schnitzer ACS6 rozpędził się do maksymalnej prędkości na poziomie 270 km/h



źródło: Axis Of Oversteer, zdjęcia: Sport Auto; video: MotoTUBE

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
4

Komentarze do:

Od 0 do 300 i od 300 do 0 km/h - superauta w teście przyspieszenia i hamowania

Od 0 do 300 i od 300 do 0 km/h - superauta w teście przyspieszenia i hamowania
Toolbox 2010-09-20 07:20
Czyli Volkswagenowski napęd Veyrona jest jednak nie do pobicia ;-)
Od 0 do 300 i od 300 do 0 km/h - superauta w teście przyspieszenia i hamowania
matuff 2010-09-20 15:27
Cóż, jego głównych konkurentów nie widzę w tym teście...
ARON
Od 0 do 300 i od 300 do 0 km/h - superauta w teście przyspieszenia i hamowania
ARON 2010-09-21 21:16
Przecież to koło VW nawet nie stało :-D ponadto żadne inne auto seryjne nie ma takiego silnika/ tej mocy, więc nie mówcie mi, że ten wynik was zaskoczył, bo nie uwierzę?
Tanie-Ubezpieczenie
Od 0 do 300 i od 300 do 0 km/h - superauta w teście przyspieszenia i hamowania
Tanie-Ubezpieczenie 2011-02-17 14:40
Ja też nie widze póki co żadnego godnego konkurenta. Mimo wszystko wynik bardzo mnie zaskoczył,bo nie spodziewałem się takiej mocy w "praktyce". Pozdrawiam spam nieudany, link wyciety, admin