Portal V10 » Aktualności » Nowy Volkswagen Golf VI GTD debiutuje w Lipsku

Nowy Volkswagen Golf VI GTD debiutuje w Lipsku
2009-03-27 - K. Spychalski Tagi: Volkswagen, Volkswagen Golf, Volkswagen Golf GTD, Hatchback
Na rozpoczętych dzisiaj targach AMI (Auto Mobil International) w Lipsku Volkswagen po raz pierwszy przedstawił sportowego, a jednocześnie niezwykle oszczędnego nowego Golfa GTD.
Skrót GTD ma długą tradycję: już w 1982 roku pojawił się pierwszy Golf GTD - wysokoprężny odpowiednik GTI. Nowy Golf GTD skierowany jest do wszystkich miłośników silników diesla, którzy cenią sobie dużą dynamikę. Najważniejszym elementem seryjnego wyposażenia GTD jest zastosowany po raz pierwszy w Golfie nowy silnik 2.0 TDI o mocy 125 kW/170 KM. Silnik ten zużywa zaledwie 5,3 litra paliwa na 100 kilometrów. Odpowiada to emisji dwutlenku węgla na poziomie 139 g/km. Prędkość maksymalna wynosi 222 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje tylko 8,1 sekundy. Golf GTD, wyposażony seryjnie w sportowe zawieszenie i obręcze kół ze stopu metali lekkich, zdradza swoje pokrewieństwo z GTI, z jednej strony przez wyjątkową dynamikę, z drugiej - przez podobieństwo w wyglądzie i wyposażeniu. Obok Golfa GTD, po raz pierwszy w Niemczech, prezentowane jest nowe Polo. Perfekcyjna pod względem komfortu, jakości i bezpieczeństwa piąta generacja tego małego samochodu zachwyciła specjalistów już na Genewskim Salonie Samochodowym, który odbył się na początku marca.
W pierwszym roku produkcji, dzięki wprowadzeniu nowych silników TDI i TSI, nowe Polo będzie dostępne z siedmioma jednostkami napędowymi - czterema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi.
Skrót GTD ma długą tradycję: już w 1982 roku pojawił się pierwszy Golf GTD - wysokoprężny odpowiednik GTI. Nowy Golf GTD skierowany jest do wszystkich miłośników silników diesla, którzy cenią sobie dużą dynamikę. Najważniejszym elementem seryjnego wyposażenia GTD jest zastosowany po raz pierwszy w Golfie nowy silnik 2.0 TDI o mocy 125 kW/170 KM. Silnik ten zużywa zaledwie 5,3 litra paliwa na 100 kilometrów. Odpowiada to emisji dwutlenku węgla na poziomie 139 g/km. Prędkość maksymalna wynosi 222 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje tylko 8,1 sekundy. Golf GTD, wyposażony seryjnie w sportowe zawieszenie i obręcze kół ze stopu metali lekkich, zdradza swoje pokrewieństwo z GTI, z jednej strony przez wyjątkową dynamikę, z drugiej - przez podobieństwo w wyglądzie i wyposażeniu. Obok Golfa GTD, po raz pierwszy w Niemczech, prezentowane jest nowe Polo. Perfekcyjna pod względem komfortu, jakości i bezpieczeństwa piąta generacja tego małego samochodu zachwyciła specjalistów już na Genewskim Salonie Samochodowym, który odbył się na początku marca.
W pierwszym roku produkcji, dzięki wprowadzeniu nowych silników TDI i TSI, nowe Polo będzie dostępne z siedmioma jednostkami napędowymi - czterema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi.
źródło: Volkswagen
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowy Volkswagen Golf VI GTD debiutuje w Lipsku
Podobne: Nowy Volkswagen Golf VI GTD debiutuje w Lipsku




Podobne galerie: Nowy Volkswagen Golf VI GTD debiutuje w Lipsku
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Volkswagen
Galerie zdjęć
Newsletter