Portal V10  »  Aktualności  »  Nowy Opel Insignia ecoFLEX - 9,5 s do "setki" i 5,2 l/100 km
Opel

Nowy Opel Insignia ecoFLEX - 9,5 s do "setki" i 5,2 l/100 km

2009-04-21 - K. Spychalski     Tagi: Opel, Ekologia, Opel Insignia, Opel Insignia ecoFLEX, Sedan
Nowa wersja Opla Insigni, ecoFLEX, oferuje dynamikę jazdy i niski poziom emisji spalin za przystępną cenę. Przy emisji rzędu zaledwie 136 gram CO2, odpowiadającej zużyciu paliwa rzędu 5,2 l/100 km w cyklu MVEG/NEDC, Insignia ecoFLEX wykorzystuje mocny silnik wysokoprężny o pojemności skokowej 2 litry, mocy 118 kW/160 KM i maksymalnym momencie obrotowym rzędu 380 Nm przy zastosowaniu funkcji overboost. „Insignia ecoFLEX podkreśla inżynieryjne doświadczenie Opla, udowadniając jednocześnie, iż możliwe jest połączenie oszczędności i doskonałych parametrów technicznych w doskonale wyglądającym samochodzie oferowanym za przystępną cenę", mówi Hans Demant, dyrektor generalny Adam Opel GmbH. Podobnie jak pozostałe modele Insigni, nowy ecoFLEX posiada certyfikat EURO 5. Początkowo będzie on dostępny w wersjach nadwoziowych sedan i hatchback za cenę rozpoczynającą się od 30 105 euro. Dostawy dla klientów rozpoczną się na początku lata tego roku. Dzięki niskiemu poziomowi emisji CO2 klienci w wielu krajach będą mogli uzyskać ulgi podatkowe.
Projektanci udoskonalili model ecoFLEX poprzez dodanie poszycia pod zbiornikiem paliwa i obniżenie nadwozia o 10 mm, co spowodowało obniżenie wartości CD do 0,26 i uczyniło ten model jednym z najbardziej aerodynamicznych sedanów na świecie. Pozostałe udoskonalenia obejmują elastyczny przedni spoiler i zmniejszenie liczby górnych wlotów chłodzenia. Ponadto, konstruktorzy dokonali optymalizacji przełożenia przekładni głównej, sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów, zastosowali również zaprojektowane na zamówienie opony Michelin Primacy HP.

Innowacyjny proces spalania CleanTech zaprojektowany z myślą o silnikach wysokoprężnych zapewnia najniższy możliwy do uzyskania poziom emisji spalin i poprawia akustykę wnętrza dzięki kontroli spalania z wykorzystaniem elektronicznego układu zamkniętego, na bieżąco dostosowującego poziom wtrysku paliwa do poziomu spalania. Pozwala to na dynamiczną jazdę z maksymalnie niskim zużyciem paliwa. Najniższe zużycie paliwa osiągane jest przy przestrzeganiu zaleceń dotyczących przełożeń, oznaczonych symbolem strzałki na desce rozdzielczej. W praktyce kierowcy mogą wrzucić szósty bieg na niskich obrotach, a nadal zachować rezerwę na większe przyspieszenie - co stanowi idealne rozwiązanie przy dłuższych jazdach.

Insignia ecoFLEX przyspiesza od 0 do 100 km/godz. w ciągu 9,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkością 221 km/godz. Gwarantując doskonałą moc silnika nawet przy niskich obrotach, maksymalny moment obrotowy rzędu 350 Nm uzyskać można już przy 1 750 obr./min. i tymczasowo zwiększyć na 15 sekund do 380 Nm dzięki wykorzystaniu funkcji overboost.



źródło: Opel

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Nowy Opel Insignia ecoFLEX - 9,5 s do "setki" i 5,2 l/100 km