Portal V10  »  Prezentacje / testy  »  Nissan Micra 0.9 IG-T - Zwinna i stylowa - nasz test
Nissan Micra 0.9 IG-T - test

Nissan Micra 0.9 IG-T - Zwinna i stylowa - nasz test

2017-11-09 - P. Mokwiński     Tagi: Test, Nissan, Nissan Micra
Aż trudno uwierzyć, że Micra ma 34 lata. 4 generacje długo utrzymywano w produkcji, gdyż sprzedaż rosła. Łącznie do klientów trafiło ponad 7 milionów egzemplarzy, a połowa została w Europie. Piąte wcielenie zrywa ze stylem poprzedników i idzie własną drogą. Do tego przekonuje praktycznym wnętrzem i niezłą dynamiką 3-cylindrowego silnika benzynowego.
Nissan Micra 0.9 IG-T - testNissan Micra 0.9 IG-T - test
Nowy model zadebiutował wiosną tego roku. Na tle dość konserwatywnie zaprojektowanych rywali, wyróżnia się przede wszystkim designem. Nadwozie mierzy blisko 400 centymetrów długości, 174 szerokości i 145,5 wysokości. Można je wyposażyć w pełni LED-owe światła (2000 zł) i personalizować za pomocą lakierów (metalizowanych i perłowych) oraz naklejek na dach, maskę i boki karoserii. Z tonacjami i dekorami wnętrza, producent przewidział aż 125 różnorodnych konfiguracji.
Nissan Micra 0.9 IG-T - testNissan Micra 0.9 IG-T - test
Sporo ciekawych akcentów znajdziemy też wewnątrz Nissana. W testowanym egzemplarzy zastosowano trójkolorową tapicerkę materiałową. Jasnymi tkaninami wykończono też boczki drzwiowe, środkową część kokpitu centralnego i panel wokół lewarka zmiany biegów. Dzięki temu, temperatura wnętrza jest zdecydowanie wyższa. Producent przewidział też niebieski, pomarańczowy (1250 zł) i bordowy pakiet kolorystyczny (3900 zł). Projekt deski rozdzielczej utrzymano w stylu zbliżonym do nieco większych modeli japońskiego koncernu.
7-calowy ekran ma dotykową obsługę i współpracuje z nawigacją, kamerą cofania oraz zewnętrznymi nośnikami pamięci. Ma przejrzyste menu i dość ładną, choć niezbyt nowoczesną szatę graficzną. Działa za to szybko i łatwo się do niego przyzwyczaić. Pod nim umieszczono panel automatycznej klimatyzacji regulowanej w jednej strefie. Zegary są analogowe i z dużymi oznaczeniami. Pośrodku wpisano 5-calowy wyświetlacz przekazujący podstawowe parametry pracy silnika i multimediów. Obita skórą, wielofunkcyjna kierownica dobrze leży w dłoniach. Natłok przycisków wymaga dłuższej aklimatyzacji.
Nissan Micra 0.9 IG-T - testNissan Micra 0.9 IG-T - test
Jakość materiałów wykończeniowych to mocna strona Micry. Znaczna część tworzyw jest miękka i przyjemna w dotyku. Twarde plastiki zlokalizowano poniżej linii kolan. Względem poprzednika, w tej kwestii Japończycy zanotowali wyraźną poprawę. Podobnie ma się rzecz z przestrzenią. Użytkownicy czwartej generacji narzekali na ciasnotę w drugim rzędzie. Producent odrobił lekcję, dzięki czemu pasażerowie o wzroście około 180 centymetrów nie powinni odczuwać dyskomfortu związanego z niedoborem miejsca przed kolanami, nad głowami i na wysokości barków.
Nissan Micra 0.9 IG-T - testNissan Micra 0.9 IG-T - test
Z przodu jest wygodnie, choć fotelom przydałoby się lepsze wyprofilowanie. Bagażnik o pojemności 300 litrów zmieści dwie spore walizki. To jeden z lepszych wyników w segmencie B. Warto też wspomnieć o nagłośnieniu sygnowanym przez firmę Bose. W pakiecie z systemem kamer 360 stopni kosztuje 3900 złotych. Gra naprawdę dobrze, a jego wyróżnik stanowią głośniki umieszczone w zagłówkach.
Nissan Micra 0.9 IG-T - testNissan Micra 0.9 IG-T - test
3 cylindry i tylko 898 centymetrów sześciennych pojemności. Dzięki doładowaniu, benzynowa jednostka generuje 90 koni mechanicznych i 150 Nm. Współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną, dla której nie przewidziano alternatywy. Droga lewarka jest nieco za długa, ale poszczególne przełożenia wchodzą z przyjemnym oporem. W trasie brakuje 6 biegu, który pozwoliłby ograniczyć hałas i zmniejszyć zużycie paliwa. W tej ostatniej kwestii Nissan wypada bardzo przyzwoicie - 6,5 litra w mieście i niecałe 5 w trasie. Autostradowa jazda z prędkościami rzędu 140-150 km/h owocuje konsumpcją na poziomie 7 litrów. Dość mocnym punktem jest też wyważenie silnika. Jak na R3, pracuje harmonijnie i dopiero przy 4-5 tysiącach obr./min słychać, z czym mamy do czynienia.
Nissan Micra 0.9 IG-T - testNissan Micra 0.9 IG-T - test
Na papierze Nissan nie należy do demonów prędkości. Sprint do pierwszej setki zajmuje mu 12,1 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zapędza się do 175 km/h. Ma jednak wyraźne problemy powyżej 140 km/h, gdy brakuje niutonometrów i większej pojemności. Niemniej, w mieście odwdzięcza się szybką reakcją na dociskanie gazu i dobrą zwinnością. Układ kierowniczy funkcjonuje całkiem precyzyjnie, a zawieszenie pozwala ostrzej pokonać ciasny łuk. Sprężyste nastawy nie radzą sobie natomiast z poprzecznymi przeszkodami, na których samochodem nieprzyjemnie zatrzęsie, a spod podłogi dobiegnie głuchy dźwięk.
Nissan Micra 0.9 IG-T - testNissan Micra 0.9 IG-T - test
Nissan zerwał z przeszłością i przedstawił samochód, który można swobodnie personalizować. Mimo, że najmocniejszy silnik ma zaledwie 90 koni mechanicznych, daje sobie radę w mieście i spokojnej trasie. Zużywa przy tym akceptowalne ilości paliwa. Nieźle się prowadzi, oferuje przyzwoitą przestrzeń i wiele elektronicznych udogodnień. Skromnie wyposażona wersja Visia+ kosztuje 50 490 złotych.
Nissan Micra 0.9 IG-T - testNissan Micra 0.9 IG-T - test
Do najbogatszej specyfikacji Tekna trzeba dopłacić 7500 zł. Po dołożeniu LED-ów, elementów ozdobnych nadwozia, systemu multimedialnego z kamerami 360 stopni i skórzanej tapicerki, cena wzrośnie do 70 tysięcy. Sporo? Porównywalnie skonfigurowana Ibiza, Polo lub Corsa, znajduje się na zbliżonym poziomie cenowym. Z drugiej strony, za tę kwotę można znaleźć auto kompaktowe z mocniejszą jednostką napędową.

Podstawowe dane techniczne:

Nissan Micra 0.9 IG-T
Silnik: 898 cm3
Moc: 90 KM (95 z funkcją overboost) przy 5500 obr./min
Moment obrotowy:  140 Nm (150 z funkcją overboost) przy 2250 obr./min
Skrzynia biegów: manualna, 5-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 3, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 3999/1743/1455 mm
Rozstaw osi: 2525 mm
Masa własna: 1047 kg
Średnia emisja CO2: 99 g/km
Nissan Micra 0.9 IG-T - testNissan Micra 0.9 IG-T - test
Osiągi:
0-100 km/h: 12,1 sekundy
Prędkość maksymalna: 175 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 6,5 (7,7 w teście)
Trasa: 3,7 (5,6 w teście)
Cykl mieszany: 5,6 (6,8 w teście)
Nissan Micra 0.9 IG-T - test



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Nissan Micra 0.9 IG-T - Zwinna i stylowa - nasz test