Portal V10  »  Prezentacje / testy  »  Nasz test: Honda S2000 - życie zaczyna się po 6000...
Honda S2000

Nasz test: Honda S2000 - życie zaczyna się po 6000...

2007-05-21 - K. Lewandowski     Tagi:

Masa własna: 1260 kg, zakres obrotów silnika: 9000rpm, 2 litry, 240 koni. Zgadza się - 120 KM z litra pojemności w silniku wolnossącym - to może być tylko Honda. Honda S2000.

Pierwsze wrażenie

Niska, ciasna, czerwona, stworzona dla kierowcy i z myślą tylko o nim. Pasażer ma przed sobą szarą, plastikową powierzchnię deski rozdzielczej. Ciekawie wygląda podłoga - przed siedzeniem w poprzek samochodu biegnie wzmocnienie, przypominające wręgi kadłuba drewnianego żaglowca. Wszystkie przełączniki i elementy sterujące są odwrócone w stronę kierowcy, radio ukryte jest pod klapką i to w zasadzie tyle.

Honda S2000Honda S2000
Pogoda sprzyja, opuszczamy dach - ręcznie zakładamy na niego pokrowiec (nie jest to wcale takie proste) i w drogę. Silnik pracuje, 1 bieg, puszczam sprzęgło i... auto gaśnie. Pan Łukasz, kierownik Salonu Hondy uśmiecha się - ale wiem, co myśli... Z wrażenia zapominam, że S2000 uruchamia się czerwonym przyciskiem "Engine start", Pan Łukasz ratuje kluczyk przed połamaniem, przypominając mi o tym. No tak, dwa razy się wygłupiłem, a jeszcze nawet nie ruszyłem.
Honda S2000Honda S2000
Jazda

Udało się - Hondą można ruszać płynnie, trzeba tylko pamiętać, żeby startować mając około 2000 - 2500 obrotów, poniżej auto może zgasnąć albo skoczyć do przodu jak kangur. Pedał sprzęgła pracuje lekko, ale ma bardzo mały skok. Podobnie pracuje dźwignia zmiany biegów - niesamowicie krótki skok - czuję, że gdyby go jeszcze zmniejszyć dźwignia nie miałaby położenia neutralnego. Wszelkie quickshifty, z którymi się dotąd spotkałem miały dłuższy skok dźwigni.
Jedynka, dwójka, pasek obrotomierza mija 4, zbliża się do 6 - odruchowo sięgam do dźwigni zmiany biegów, rzut oka na obrotomierz, do czerwonego pola została jeszcze 1/3 skali - wciskam gaz do końca. Pod maską 2 litrowy VTEC zmienia fazy rozrządu, basowy dźwięk z tylu zamienia się w gardłowy ryk, pasek obrotomierza zaczyna mknąć do czerwonego pola, trzeci bieg, obroty spadają do 6000 i zabawa zaczyna się od nowa, tuż przed czerwonym polem obrotomierza mam 140 km/h i jeszcze 3 biegi (z 6-biegowej skrzyni) do wykorzystania!
Honda S2000Honda S2000
Dźwięk silnika i przyspieszenie od 6 do 9 tyś obrotów działają bardzo uzależniająco, czy można tym autem jeździć inaczej? Zwalniam do 100 km/h i wrzucam 6 bieg. Czy Honda S2000 nadaje się do w miarę spokojnej, odprężającej jazdy bez dachu? Nie bardzo. Wszystko niby jest Ok, ale silnik przeszkadza w rozmowie, wiatr także dość mocno hałasuje w kabinie, mimo zakręconych szyb (S2000 nie ma typowego windshota, tylko niewielka szybkę pomiędzy wzmocnieniami za zagłówkami), układ kierowniczy dotąd precyzyjny jak skalpel w dłoni neurochirurga, robi się nieprzyjemnie wrażliwy. Wydaje się, że autko nie jest zachwycone takim traktowaniem - chyba nie do tego zostało stworzone.
Honda S2000Honda S2000
Redukcja do 3, gaz i Honda znów jest w swoim żywiole - obrotomierz pnie się w górę, cyfry zmieniają się na wyświetlaczu prędkości, a na twarzy pojawia się uśmiech - czysta przyjemność z jazdy. Po chwili zauważam, że praktycznie każde przyspieszenie kończę najwcześniej przy czerwonym polu na 3 biegu. No cóż, całe szczęście, że poruszam się po niemieckiej autostradzie...Honda S2000 prowadzi się jak gokart, nisko położony środek ciężkości, niewielka masa rozłożona w stosunku 50/50, bezpośredni układ kierowniczy. Powyżej 100 km/h obie ręce lepiej trzymać na niewielkiej kierownicy, nawet drobny ruch nadgarstka to zmiana kierunku jazdy. Każde ujęcie/dodanie gazu jest wyraźnie wyczuwalne, a japońscy inżynierowie nie wstawili pod czerwoną maskę S2000 całej armii elektronicznych pomocników o 3 literowych nazwach. Do pomocy mamy tylko ABS. Jednak możliwości S2000 wykraczają daleko poza próg rozsądku większości kierowców. Karoseria nie przechyla się w zakrętach, a 17-calowe opony (o rozmiarze 215/45 z przodu i 245/40 z tyłu) dają bardzo duży margines przyczepności na suchym, rozgrzanym asfalcie. Do tego dochodzi jeszcze mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu, który dba o prawidłowy rozkład mocy pomiędzy tylne koła w zakręcie.Powrót do rzeczywistości

Nie będę pisał o jakości plastików, czy sprzętu audio. Nie interesuje mnie też ile i jakich toreb da się włożyć do niewielkiego bagażnika. Niestety nie podpowiem także, jakiej wielkości butlę na LPG można tam zainstalować. Od razu przyznam też, że nie wiem ile Honda pali przy prędkości 90 km/h i w cyklu miejskim. Nie próbowałem jeździć tym autem z założonym dachem, a już broń boże z założonym hardtopem. Starałem się "korzystać" z tego auta zgodnie z jego przeznaczeniem. Przy takim użytkowaniu radio do niczego nie jest potrzebne, hałas w kabinie nie przeszkadza, a przerwa na tankowanie jest miłą chwilą pozwalającą rozprostować kości.
Honda S2000Honda S2000
Podsumowanie

Honda S2000 na pewno nie jest:
- samochodem rodzinnym,
- samochodem, którym można pojechać na świąteczne zakupy,
- samochodem do nauki jazdy,

Czym w takim razie jest? Jeżdżącym wzorcem przyjemności, który z powodzeniem można umieścić w Sevres pod Paryżem. Jeździ jak sportowy motocykl, oferując tylko dwie możliwości - przyspieszanie, hamowanie. Nic pomiędzy, żadnych kompromisów. Jeżeli chcesz jeździć od knajpy do knajpy wybierz kabriolet Saaba, Honda nie pozwala na pisanie smsów podczas jazdy. Jeżeli chcesz kupić cabrio swojej dziewczynie, wybierz lepiej Peugeota 207 CC, w Hondzie może połamać sobie tipsy instalując osłonę dachu. Kup Hondę, jeżeli szukasz prawdziwego roadstera z jego wszystkimi zaletami, bo prawdziwy roadster ma tylko zalety!
Honda S2000Honda S2000
Dziękujemy firmie "Salon Honda Głuchy" z Gorzowa Wielkopolskiego za udostępnienie samochodu do testu.



Prezentacja Hondy S2000 Type V:

Honda S2000Honda S2000

Honda S2000 vs. Ferrari 360 Modena:

Honda S2000Honda S2000
Dane techniczne:
silnik 2.0 DOHC VTEC
skrzynia biegów MT6
cylindry 4
pojemność silnika [ccm] 1997
moc max [kW/KM] (przy obrotach) 177/240 (8300)
max. moment obrotowy [Nm] (przy obrotach) 208 (7500)
dług. całkowita [mm] 4135
szer. całkowita [mm] 1750
wys. całkowita [mm] 1285
rozstaw osi [mm] 2400
rozstaw kół przód [mm] 1470
rozstaw kół tył [mm] 1510
masa własna [kg] 1260
max. dopuszczalna masa własna [kg] 1535
poj. zbiornika paliwa [l] 50
poj. bagażnika VDA [l] 152
prędkość max. [km/h] 240
przyspieszenie 0-100km/h [s] 6,2
średnie zużycie paliwa [l/100km] 9,9
cena [pln] 169 000

 

Honda S2000Honda S2000
Honda S2000Honda S2000Honda S2000Honda S2000Honda S2000Honda S2000Honda S2000Honda S2000



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Nasz test: Honda S2000 - życie zaczyna się po 6000...

Nasz test: Honda S2000 - życie zaczyna się po 6000...
fmvvmioli 2011-11-05 11:44
To pierwszy test jaki przeczytałem na tym portalu i jestem zachwycony. Poczułem jakbym sam prowadził Honde i otrzymałem szerszy obraz autka który przyda mi się przy wyborze mojej następnej zabawki :-)
Nasz test: Honda S2000 - życie zaczyna się po 6000...
POSIADACZ S2000 2014-12-23 23:02
Jest to pierwsze auto w jakim zastanawiam się czy mam odwagę przebić kolejny bieg, VTEC robi robotę a za silnik daję 10/10 arcydzieło.Wizualnie Honda też powala z nóg