Portal V10  »  Prezentacje / testy  »  Mini, Mini Clubman i Mini Cabrio - prezentacja modeli na rok 2010
Nowe Mini Cabrio 2010

Mini, Mini Clubman i Mini Cabrio - prezentacja modeli na rok 2010

2010-01-21 - K. Spychalski     Tagi: Mini, MINI Clubman, Kabriolet, Mini Cooper Cabrio, Kombi, Mini Cooper, Hatchback
Osiągi, wydajność i radość z jazdy - MINIMALISM oferuje ich jeszcze więcej. MINI, MINI Clubman oraz MINI Convertible wejdą do sprzedaży w roku 2010, wyposażone w gruntownie zmodernizowane jednostki benzynowe, co potwierdza nieustanne starania marki MINI o zachowanie pozycji lidera niezwykle inspirujących, usportowionych i wyjątkowo ekonomicznych małych aut z segmentu premium. Jednocześnie, od wiosny 2010 roku wszystkie modele benzynowe MINI będą spełniać normę EU5 w Europie oraz ULEV II w USA. Zupełnie nowym produktem w gamie modeli jest MINI One Convertible, napędzany oszczędnym, ekologicznym, czterocylindrowym silnikiem, który generuje 72 kW/98 KM. Nowy model oferuje typową dla marki MINI radość jazdy, ale po znacznie obniżonych kosztach.

Zobacz także: Mini Clubman Soho - galeria »
Modyfikacje benzynowego układu napędowego we wszystkich modelach MINI w jeszcze większy stopniu poprawiają stosunek osiągów do emisji CO2. Dobrym przykładem poprawy parametrów może tu być MINI Cooper S, którego nowa, czterocylindrowa jednostka o poj. 1,6-litra generuje 135 kW/184 KM (wzrost o 7 kW) i emituje zaledwie 136 gramów CO2 na kilometr w cyklu pomiarowym EU, czyli o 13 g/km mniej niż jego poprzednik. MINI Cooper oraz MINI One również dają ogromną radość z jady przy niewielkim stopniu emisji CO2.
Koncepcja MINIMALISM obejmuje wszystkie rozwiązania technologiczne, które znalazły zastosowanie w obecnych modelach MINI i dzięki którym typowa dla marki MINI przyjemność z jazdy jest jeszcze większa, a spalanie i poziom emisji CO2 ograniczone do minimum. W nowych, benzynowych układach napędowych MINI wprowadzono rozwiązania, które pozwalają obniżyć współczynnik tarcia oraz usprawnić gospodarkę energią cieplną już w podstawowej wersji silnika.Wszystko to przyczynia się do dalszej poprawy wydajności. Ponadto silniki wyposażono teraz w pompę olejową o elektronicznie regulowanym wydatku, która - podobnie jak elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy i udoskonalona pompa wodna - zapewnia zdecydowanie bardziej wydajne wykorzystanie energii.

MINI Cooper S - pełnozakresowy system kontroli zmiennych faz rozrządu zapewnia wydajność niespotykaną w tej klasie pojemności (1,6 litra).

Nowa jednostka o poj. 1,6-litra w modelu MINI Cooper S może się poszczycić jeszcze jedną cechą niespotykaną w segmencie małych aut. Po raz pierwszy wykorzystano tu bowiem razem dwukanałową sprężarkę Twin-scroll, bezpośredni układ wtryskowy oraz pełnozakresowy system kontroli zmiennych faz rozrządu.

Zbliżona do systemu VALVETRONIC z silników BMW, technologia ta pozwala wyeliminować konieczność montowania przepustnicy, optymalizuje dynamikę pracy silnika oraz umożliwia znaczne ograniczenie emisji substancji szkodliwych i zapotrzebowania na paliwo. System w ułamku sekundy dopasowuje skok i czas otwarcia zaworów ssących do obciążenia zadanego przez kierowcę.

Nowy silnik, montowany w modelach MINI Cooper S, MINI Cooper S Clubman oraz MINI Cooper S Convertible, to najwydajniejsza jednostka napędowa w tej klasie pojemnościowej na świecie. Generuje ona moc maksymalną na poziomie 135 kW/184 KM przy 5500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 240 Nm, dostępny już od zaledwie 1600 obr./min. Za sprawą funkcji Overboost,  chwilowo wartość ta może wzrastać nawet do  260 Nm.

Kierujący ma wówczas do dyspozycji dodatkowy „zastrzyk” mocy, który może przydać się w ekstremalnych sytuacjach. MINI Cooper S do setki rozpędza się w zaledwie 7 sekund, a mknąć może nawet z prędkością 228 km/h. Te znakomite osiągi idą w parze z równie imponującą oszczędnością. W cyklu testowym EU pojazd uzyskał wynik 5,8 litra na 100 km, czyli 0,4 litra mniej niż jego poprzednik, oraz współczynnik emisji CO2 na poziomie 136 g/km.

Nowy MINI Cooper S Clubman potrzebuje obecnie zaledwie 7,5 sekundy by na prędkościomierzu pojawiła się pierwsza setka i może rozpędzić się do 227 km/h, przy średnim spalaniu na poziomie 5,9 litra na 100 km i emisji CO2 o wartości 137 g/km. Tymczasem, nowy MINI Cooper S Convertible rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,3 sekundy i może mknąć z prędkością maksymalną 225 km/h. Jednocześnie pojazd potrzebuje średnio 6 litrów benzyny na 100 km i emituje do atmosfery 139 g CO2 na kilometr.

MINI Cooper S, MINI Cooper S Clubman oraz MINI Cooper S Convertible wyposażono w standardzie w sześciostopniową przekładnię manualną. Na zamówienie dostępna będzie również sześciostopniowa skrzynia automatyczna oraz manetki zmiany przełożeń przy kole kierownicy dla wszystkich modeli. W przyszłości wersje MINI Cooper S z przekładnią manualną dostępne będą z nowym sprzęgłem samoregulującym. Funkcja ta sprawia, iż w ciągu całego cyklu eksploatacji pojazdu skok sprzęgła będzie taki, jakiego oczekuje się o samochodu z logo marki MINI.

Ponadto lepszą synchronizację przełożeń zapewni również powłoka węglowa okładzin ciernych sprzęgła. Przekładnia automatyczna, dostępna z modelami MINI Cooper, MINI One oraz MINI Cooper S, wyróżnia się fabrycznym ustawieniem obliczonym na najwyższą wydajność. Pozwala to na dalszą, znaczną redukcję zapotrzebowania na paliwo oraz wyraźne zmniejszenie poziomu emisji CO2 we wszystkich modelach.

MINI Cooper - więcej mocy, mniej CO2.

Wzrost mocy o 2 kW sprawia, iż MINI Cooper z silnikiem o poj. 1,6-litra i mocy 90 kW/122 KM zapewnia jeszcze mocniejsze, sportowe doznania. Czterocylindrowa jednostka, która posiada pełnozakresowy system kontroli zmiennych faz rozrządu oraz inne rozwiązania technologiczne optymalizujące jej pracę, generuje maksymalną moc przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowym 160 Nm przy 4250 obr./min.

Aby rozpędzić się do 100 km/h MINI Cooper potrzebuje 9,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 203 km/h. Te imponujące osiągi kontrastują z niskim zapotrzebowaniem na paliwo (5,4 litra na 100 km w cyklu EU) oraz ograniczonym poziomem emisji CO2 (zaledwie 127 g/km).

Nowy MINI Cooper Clubman potrzebuje 9,8 sekundy aby rozpędzić się do 100 km/h i osiąga prędkość maksymalną 201 km/h. Pojazd zużywa średnio 5,5 litra na 100 km i emituje 129 g CO2 na kilometr. Tymczasem, nowy MINI Cooper Convertible również potrzebuje 9,8 sekundy by na liczniku pojawiła się pierwsza setka i może mknąć z maksymalną prędkością 198 km/h. Zużywa przy tym średnio 5,7 litra benzyny na 100 km i emituje 133 g CO2 na każdy przejechany kilometr.

MINI One 72 kW - lepsze przyśpieszenie, niższy poziom emisji.

Większa pojemność ( z 1,4 do 1,6 litra) oraz moc (o 2 kW do 72 kW/98 KM) sprawiają, że nowy MINI One 72 kW jest teraz jeszcze żwawszy i zwinniejszy na drodze. Ponadto gruntownie zmodyfikowana jednostka napędowa pozwala na dalsze ograniczenie emisji CO2. Czterocylindrowy silnik wykorzystuje pełnozakresowy system kontroli faz rozrządu i generuje maksimum mocy przy 6000 obr./min. Wartość maksymalna momentu obrotowego wzrosła o 13 Nm, do 153 Nm i dostępna jest już od 3000 obr./min.

MINI One 72 kW przekłada te parametry na niezwykle dynamiczne i szybkie przyśpieszanie. Pojazd potrzebuje 10,5 sekundy by rozpędzić się od 0 do 100 km/h, czyli o 0,4 sekundy mniej niż jego poprzednik, i rozwija prędkość maksymalną 186 km/h. MINI One 72 kW łączy sportowe osiągi z przykładnym zapotrzebowaniem na paliwo. Pojazd potrzebuje zaledwie 5,4 litra na 100 km w cyklu testowym EU oraz emituje tylko 127 g CO2 na kilometr.

Nowy MINI One Clubman również korzysta ze zoptymalizowanej technologii napędowej. Auto rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 11,1 sekundy i może osiągać prędkość 185 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu testowym EU utrzymuje się na poziomie 5,5 litra na 100 km, a pojazd emituje przy tym 129 g CO2 na kilometr.

Powiew świeżego powietrza - nowy MINI One Convertible.

Nowy silnik o mocy 72 kW/98 KM sprawdza się również znakomicie w nadwoziu w wersji kabrio. Czterocylindrowa jednostka nowego MINI One Convertible sprawia, iż pojazd jest równie żwawy i daje tą samą, typową dla wszystkich MINI przyjemność z jazdy, gdy zdecydujemy się podróżować bez dachu. Nowy MINI One Convertible od 0 do 100 km/h przyśpiesza w 11,3 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 181 km/h. Mimo otwartej konstrukcji nadwozia czteromiejscowy pojazd spala zaledwie 5,7 litra na 100 km (EU) i emituje 133 g CO2 na kilometr.

Nowy MINI One Convertible to najbardziej ekonomiczna opcja pozwalająca cieszyć się jazdą z otwartym dachem w klasie premium. Jest to podstawowy model, który wzbogaci gamę wersji kabrio dołączając do MINI Coopera S Convertible oraz MINI Coopera Convertible. Nowy MINI One Convertible posiada wszystkie cechy, które charakteryzują unikalny styl czteromiejscowych kabrioletów marki MINI. Pięknie wyprofilowana linia nadwozia, sportowy design, krótki zwis przedni i tylny oraz duże koła budują niepowtarzalną stylistykę auta.

Typowe dla MINI proporcje podkreśla stylowy, materiałowy dach ze standardowym elektrohydraulicznym układem składania i rozkładania. Podwozie również kryje najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, np. elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy EPS, i sprawia, iż pojazd prowadzi się niczym gokart. Jednocześnie, dostępny w standardzie układ stabilizacji toru jazdy DSC zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa aktywnego. Podróżnych chronią m.in. cztery poduszki powietrzne oraz jednoczęściowy pałąk ochronny, który w razie potrzeby wysuwa się automatycznie zza tylnych foteli.

Kolejną cechą, która wyróżnia ten jedyny kabriolet klasy premium w segmencie małych samochodów jest szeroka gama modyfikacji pozwalających wydobyć z niego bardzie j indywidualny charakter. Mowa tu m.in. o dostępnej na życzenie klienta kolorystyce elementów nadwozia, dachu oraz wnętrza, a także o szerokim wachlarzu wyposażenia dodatkowego i akcesoriów. Jedną ze specjalnych opcji dostępnych z MINI One Convertible jest urządzenie zwane Openometer, które mierzy czas, gdy pojazd porusza się z otwartym dachem.

Nowe standardy wydajności -  MINI One 55kW.

Silnik podstawowej wersji w ofercie MINI, czyli MINI One 55 kW, również został zmodyfikowany. Czterocylindrowa jednostka ma teraz pojemność 1,6 litra. Zmianie nie uległa moc maksymalna 55 kW/75 KM, dostępna przy 6000 obr./min., ale wzrosła wartość maksymalna momentu obrotowego - ze 120 do 140 Nm - który dostępny jest teraz już od zaledwie 2250 obr./min. Parametry te sprawiają, iż nowy MINI One 55 kW przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 13,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 175 km/h. Średnie zużycie paliwa to 5,4 litra na 100 km (cykl EU), a poziom emisji CO2 spadł do 127 g/km.



źródło: BMW

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Mini, Mini Clubman i Mini Cabrio - prezentacja modeli na rok 2010