Portal V10  »  Aktualności  »  Mercedes-AMG Project One - silnik prosto z Formuły 1
Mercedes AMG Project One

Mercedes-AMG Project One - silnik prosto z Formuły 1

2017-03-16 - F. Michalak     Tagi: Mercedes, AMG Project One
Oddział AMG Mercedesa pracuje nad czymś co zachwieje obecną równowagą w świecie supersamochodów. Auto ma łączyć w sobie niewielki silniki o potężnej mocy, co z masą poniżej tony powinno dać niesamowite osiągi. 

Project One - tak nazywa się obecnie auto, które powinno zadebiutować we Frankfurcie jeszcze tej jesieni. Samochód będzie posiadał silnik wyjęty prosto z Formuły 1. Motor o pojemności 1.6-litra będzie produkował 1000KM przy 11 tys. obr/min. Niestety jest jedno ale... Żywotność silnika obliczono na 50 tys. km po czym trzeba będzie przeprowadzić generalny remont. 
Mercedes AMG Project OneMercedes AMG Project One
Auto ma kosztować w przybliżeniu 2,5 mln dolarów, więc naprawa jednostki napędowej nie powinna być problemem. Napęd ma być przekazywany na wszystkie koła, a pomagać w tym będzie silnik elektryczny umieszczony w okolicach przedniej osi. Jak będzie wyglądać? Na razie pozostaje to tajemnicą, ale pierwsze wizualizację zapowiadają z czym będziemy mieli do czynienia. 



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
6

Komentarze do:

Mercedes-AMG Project One - silnik prosto z Formuły 1

Mercedes-AMG Project One - silnik prosto z Formuły 1
ifURstraightbuyV8 2017-03-17 11:26
Osobom, które nie uważały w szkole na fizyce przypomnę, że 1000KM przy 11000rpm to dokładnie ta sama siła napędowa co 500KM przy 6500rpm. Więc aż takiego szału z mocą to nie ma :p
Mercedes-AMG Project One - silnik prosto z Formuły 1
Maly22 2017-03-17 12:07
ifURstraightbuyV8 >> super porównanie... To ty na fizyce nie uwazales chyba... A coś takiego jak obciążenie materiału, wydolność cieplna silnika słyszałeś o tym? Poczytaj sobie o wydajności cieplnej silników F1. Twoje 500KM i 6500rpm jest zazwyczaj z co najmniej 3litrowych jednostek tutaj masz 1,6litra która dostaje takie dmuchanie żeby mieć 1000km i jeszcze osiągać takie obroty że nie da się go porównać do żadnego innego silnika. Spasowanie, materialy beda wrecz kosmiczne wzgledem cywili nawet tych z hipersamochodow. Obstawiam że nawet tych 50k km nie wytrzyma silnik i wcześniej będzie do remontu.
Mercedes-AMG Project One - silnik prosto z Formuły 1
bolekwałęsa 2017-03-17 12:13
w dupe niech sobie to wsadzą 50kkm i remont a remont równa sie z wymiana silnika który kosztuje pewnie 1/3 auta plus skrzynia która wytrzyma 60kkm która kosztuje pewnie 2/3 auta o sprzegle nie wspominając + koszt robocizny i za 70kkm mamy koszt auta plus 50% za frajerstwo
Mercedes-AMG Project One - silnik prosto z Formuły 1
Myślisz,że 2017-03-17 15:10
jak golfem tdi do robot dojeżdżasz to wszyscy tak mają. Takie auta u ludzi których stać na to jak piszesz frajerstwo zrobią góra 1 tys rocznie gdzieś na torze. Jak bogacz będzie miał chęć pojeździć. A jak się silnik skończy to mu wstawią nowy. Mniej to poczuje niż przeciętny obywatel naprawę starego rzęcha. Co do liczby km i obrotów. Nie wiem po co te wywody o fizyce. Silnik mający 1 tys km jest szybszy od tego mającego 500 KM. Oczywiście gdy oba znajdą się w tym samym nadwoziu.
Mercedes-AMG Project One - silnik prosto z Formuły 1
Adrza1 2017-03-17 15:21
top fuel mają moc 8000KM przy obrotach 11000, lmp2 mają 500KM przy 11000, obroty to nie wszystko
Mercedes-AMG Project One - silnik prosto z Formuły 1
Turbodałny 2017-03-18 17:43
Tepe łby.. tym autem gosc zrobi max 3 tys km przez caly jego zywot. Debile co jezdza golfami i pisza wypociny o robociznie i remontach..