Portal V10 » Aktualności » Mercedes klasy S po liftingu - wersje S 63 AMG i S 65 AMG oficjalnie ujawnione
Mercedes klasy S po liftingu - wersje S 63 AMG i S 65 AMG oficjalnie ujawnione
2009-04-23 - K. Spychalski Tagi: Mercedes, AMG, Face lifting, Mercedes S, Sedan
Mercedesy S 63 AMG i S 65 AMG, dysponujące największą mocą modele Klasy S w wersjach na rok 2010, urzekają teraz jeszcze bardziej. Dzięki subtelnym acz niezwykle efektywnym zmianom, te sportowe limuzyny zapewniają większą dynamikę jazdy oraz optymalny poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego.
Luksus i dynamika, połączone z poczuciem przynależności do elity - te cechy uosabiają topowe modele Klasy S od Mercedes-AMG. S 63 AMG dzięki mocy 386 kW/525 KM i silnikowi V8 AMG o pojemności 6.2 litra rozwijającemu 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego jest w stanie osiągnąć prędkość 100 km/h już po 4.6 sekundy. S 65 AMG imponuje jeszcze bardziej. Dzieje się tak m.in. za sprawą sześciolitrowego, dwunastocylindrowej jednostki AMG biturbo pod maską S 65 AMG, rozwijającej moc maksymalną 450 kW/612 KM.
Silnik, który dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 1000 niutonometrów, pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,4 sekundy. Prędkość maksymalną obu limuzyn ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Pomimo zachowania parametrów technicznych i osiągów auta, udało się ograniczyć spalanie paliwa i emisję CO2 nawet do 3 procent.
Status auta podkreśla nowa, bardziej wysunięta w przód, ukształtowana na podobieństwo grota strzały, przednia atrapa z bliźniaczymi, chromowanymi listwami wlotu powietrza. W nowy panel przedni wkomponowano przykuwające oczy światła AMG do jazdy dziennej, wykonane w technologii LED (diod świecących), a także dwa poprzeczne wloty powietrza na obu bokach. Inne wpadające w oko element to napisy „6.3 AMG” lub „V12 Biturbo” na przednim błotniku i zmodyfikowane lusterka zewnętrzne.Dolne panele boczne podkreślają elegancką linię auta, biegnącą ku tyłowi samochodu. W jego tylnej części dostrzeżemy jeszcze jedną charakterystyczną cechę: środkowa część wstawki dyfuzora jest teraz pomalowana na ten sam kolor, co nadwozie auta. Nowe lampy tylne, wyposażone w 52 diody elektroluminescencyjne ułożone w kształt podwójnej litery „C”, również nadają Klasie S niepowtarzalny wygląd. Charakterystycznym elementem podkreślającym charakter auta jest jego sportowy wydech z dwoma podwójnymi, chromowanymi końcówkami, w stylu V12.Model S 63 AMG jest wyposażony w dziewiętnastocalowe felgi, natomiast S 65 AMG może się pochwalić dwudziestocalowymi kołami AMG z kutego stopu lekkich metali, w stylistyce podwójnych szprych, pokrytymi lustrzanym lakierem w kolorze tytanowej szarości, „obutymi” w opony o rozmiarze 255/35 R 20 (przód) i 275/30 R 20 (tył).Zawieszenie sportowe AMG, oparte na układzie aktywnej kontroli nadwozia (Active Body Control, ABC), posiada - po raz pierwszy w wyposażeniu standardowym - funkcję stabilizującą pojazd, która rekompensuje wpływ bocznego wiatru bądź też, w przypadku silniejszych podmuchów, do minimum ogranicza jego działanie. System ABC, wykorzystując czujniki nachylenia kąta kół i przyspieszenia bocznego wchodzące w skład układu stabilizacji toru jazdy ESP®, różnicuje rozkład obciążeń koła w zależności od kierunku i siły wiatru; reakcja układu następuje w ułamku sekundy.W skład standardowego wyposażenia auta wchodzi także nowa funkcja pod nazwą hamulec momentu wektorowego (Torque Vectoring Brake): podczas jazdy na zakrętach na krótką chwilę uruchamia się hamulec tylnego, wewnętrznego koła, co umożliwia bardziej precyzyjne i kontrolowane pokonywanie zakrętów. Rozwiązanie to stanowi element układu stabilizacji toru jazdy ESP® i nie tylko poprawia reakcję auta na ruchy kierownicą, ale także przyczynia się do podniesienia poziomu bezpieczeństwa czynnego, co jest szczególnie widoczne w sytuacjach krytycznych.
Wrażenia z jazdy dodatkowo potęguje system Direct-Steer: oferując zmienny, uzależniony od kąta skrętu kierownicy, stopnień przełożenia układu kierowniczego, zapewnia bardziej bezpośrednią rekcję układu jezdnego podczas pokonywania zakrętów, co z kolei przekłada się na bardziej precyzyjne prowadzenie auta - a co za tym idzie, większą przyjemność z jazdy za kółkiem Klasy S Mercedes-AMG.
Wysokowydajny układ hamulcowy, oparty na układzie ADAPTIVE BRAKE, gwarantuje odpowiednią siłę i drogę hamowania, a także czas reakcji. Oś przednią wyposażono w podwójne zaciski pływające. Ta unikalna technologia łączy w sobie zalety tarczy hamulcowej z zaciskiem ślizgowym - mniejszą ilość energii cieplnej przekazywanej do płynu hamulcowego i niezaprzeczalne korzyści jeśli chodzi o poziom komfortu wynikający z zastosowania mechanizmu prowadnicy okładziny hamulcowej - ze skutecznością hamulca wyposażonego w stały zacisk dużych rozmiarów.
Szeroka gama wyposażenia standardowego spod szyldu stylowego luksusu
Wyposażenie wnętrza w niczym nie ustępuje luksusem pakietowi technologicznemu: z chwilą otwarcia drzwi, S 65 AMG wita kierowcę dużym, animowanym napisem "AMG V12 BITURBO" na centralnym ekranie zespołu przyrządów. Menu główne informuje użytkownika o temperaturze oleju silnikowego, bieżącym przełożeniu skrzyni biegów i stanie ładowania akumulatora, zaś funkcja RACETIMER pokazuje czasy okrążeń podczas jazdy na torze wyścigowym. Luksusowa tapicerka skórzana typu PASSION, stanowiąca wyposażenie modelu S 65 AMG, ze wzorem opartym na figurze rombu, w stylu AMG V12, przydaje wnętrzu atmosfery wyrafinowania.
Szczodre zastosowanie elementów z drzewa orzechowego oraz analogowy zegar AMG projektu IWC to standard. Pięciostopniową automatyczną skrzynia biegów SPEEDSHIFT w modelu S 65 AMG wyposażono w funkcję bezpośredniego wyboru przełożenia DIRECT SELECT. Biegi zmienia się przy pomocy aluminiowych manetek umieszczonych przy nowej sportowej kierownicy AMG. S 63 AMG jest wyposażony w skrzynię 7G-TRONIC SPEEDSHIFT.
Nowe standardy bezpieczeństwa czynnego i biernego
Najbardziej ekskluzywny model Klasy S to wzór dla świata motoryzacji jeśli chodzi o poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego. Zawdzięcza to połączeniu nowatorskich systemów wspomagających pracę kierowcy opartych na technologii wideo i radiolokacyjnej. Są wśród nich: układ rozpoznawania stanu senności u kierowcy (ATTENTION ASSIST), adaptacyjny układ wspomagania świateł drogowych (Adaptive Highbeam Assist), układ utrzymujący pojazd na wyznaczonym pasie ruchu (Lane Keeping Assist) oraz hamulce typu PRE-SAFE®, połączone z radiolokatorem kontrolującym odległość od poprzedzającego pojazdu. Każdy z nich reaguje niezależnie od innych w sytuacji zagrożenia wypadkiem, działając tym samym na podobieństwo „elektronicznej strefy kontrolowanego zgniotu”.
Układ wspomagający widzenie w warunkach jazdy nocą (Night View Assist), z pracującą w podczerwieni kamerą, posiada nową funkcję rozpoznawania obecności pieszego na drodze. Obraz z kamery umieszczonej na przedniej szybie jest także wykorzystywany przez nowy system kontroli dopuszczalnej prędkości jazdy, dostępny jako opcja. Układy Brake Assist PLUS i kontroli odległości od poprzedzającego pojazdu (DISTRONIC PLUS) wspierają kierowcę na wypadek konieczności wykonania manewru hamowania awaryjnego. Dbający o optymalne położenie ciała użytkownika w obliczu wypadku system PRE-SAFE® oraz luksusowe zagłówki foteli w technologii NECK-PRO także stanowią teraz wyposażenie standardowe auta.
Nowe systemy komunikacyjno-rozrywkowe, w tym COMAND APS z nowatorskim ekranem SPLITVIEW, umożliwiającym oglądanie przez kierowcę i pasażera dwóch różnych obrazów jednocześnie, jeszcze bardziej podnoszą poziom wygody jazdy odczuwany przez osoby podróżujące modelem S 65 AMG.
W opcji dostępne są także dodatki przeznaczone wyłącznie do aut sygnowanych logo AMG, a oferowane przez wyspecjalizowaną komórkę w ramach firmy Mercedes-AMG - PERFORMANCE STUDIO:
• dwudziestocalowe koła AMG z kutego stopu lekkich metali, w stylistyce podwójnych szprych, pokryte lustrzanym lakierem w kolorze tytanowej szarości, wyposażone w opony o rozmiarze 255/35 R 20 na przodzie i 275/30 R 20 z tyłu
• elementy wykładziny AMG wykończone włóknem węglowym/lakierem fortepianowym
• dywaniki AMG
S 63 AMG jest produkowany w wersji z normalnym i przedłużonym rozstawem osi. S 65 AMG jest dostępny wyłącznie w wersji o przedłużonym rozstawie osi. Oba modele znajdą się w sprzedaży w czerwcu 2009 r. Samochody można już jednak zamawiać w polskich salonach. Model S 63 AMG kosztuje 596.500,00 zł, a S 65 L AMG kosztuje 957.500,00 zł.
Wrażenia z jazdy dodatkowo potęguje system Direct-Steer: oferując zmienny, uzależniony od kąta skrętu kierownicy, stopnień przełożenia układu kierowniczego, zapewnia bardziej bezpośrednią rekcję układu jezdnego podczas pokonywania zakrętów, co z kolei przekłada się na bardziej precyzyjne prowadzenie auta - a co za tym idzie, większą przyjemność z jazdy za kółkiem Klasy S Mercedes-AMG.
Wysokowydajny układ hamulcowy, oparty na układzie ADAPTIVE BRAKE, gwarantuje odpowiednią siłę i drogę hamowania, a także czas reakcji. Oś przednią wyposażono w podwójne zaciski pływające. Ta unikalna technologia łączy w sobie zalety tarczy hamulcowej z zaciskiem ślizgowym - mniejszą ilość energii cieplnej przekazywanej do płynu hamulcowego i niezaprzeczalne korzyści jeśli chodzi o poziom komfortu wynikający z zastosowania mechanizmu prowadnicy okładziny hamulcowej - ze skutecznością hamulca wyposażonego w stały zacisk dużych rozmiarów.
Szeroka gama wyposażenia standardowego spod szyldu stylowego luksusu
Wyposażenie wnętrza w niczym nie ustępuje luksusem pakietowi technologicznemu: z chwilą otwarcia drzwi, S 65 AMG wita kierowcę dużym, animowanym napisem "AMG V12 BITURBO" na centralnym ekranie zespołu przyrządów. Menu główne informuje użytkownika o temperaturze oleju silnikowego, bieżącym przełożeniu skrzyni biegów i stanie ładowania akumulatora, zaś funkcja RACETIMER pokazuje czasy okrążeń podczas jazdy na torze wyścigowym. Luksusowa tapicerka skórzana typu PASSION, stanowiąca wyposażenie modelu S 65 AMG, ze wzorem opartym na figurze rombu, w stylu AMG V12, przydaje wnętrzu atmosfery wyrafinowania.
Szczodre zastosowanie elementów z drzewa orzechowego oraz analogowy zegar AMG projektu IWC to standard. Pięciostopniową automatyczną skrzynia biegów SPEEDSHIFT w modelu S 65 AMG wyposażono w funkcję bezpośredniego wyboru przełożenia DIRECT SELECT. Biegi zmienia się przy pomocy aluminiowych manetek umieszczonych przy nowej sportowej kierownicy AMG. S 63 AMG jest wyposażony w skrzynię 7G-TRONIC SPEEDSHIFT.
Nowe standardy bezpieczeństwa czynnego i biernego
Najbardziej ekskluzywny model Klasy S to wzór dla świata motoryzacji jeśli chodzi o poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego. Zawdzięcza to połączeniu nowatorskich systemów wspomagających pracę kierowcy opartych na technologii wideo i radiolokacyjnej. Są wśród nich: układ rozpoznawania stanu senności u kierowcy (ATTENTION ASSIST), adaptacyjny układ wspomagania świateł drogowych (Adaptive Highbeam Assist), układ utrzymujący pojazd na wyznaczonym pasie ruchu (Lane Keeping Assist) oraz hamulce typu PRE-SAFE®, połączone z radiolokatorem kontrolującym odległość od poprzedzającego pojazdu. Każdy z nich reaguje niezależnie od innych w sytuacji zagrożenia wypadkiem, działając tym samym na podobieństwo „elektronicznej strefy kontrolowanego zgniotu”.
Układ wspomagający widzenie w warunkach jazdy nocą (Night View Assist), z pracującą w podczerwieni kamerą, posiada nową funkcję rozpoznawania obecności pieszego na drodze. Obraz z kamery umieszczonej na przedniej szybie jest także wykorzystywany przez nowy system kontroli dopuszczalnej prędkości jazdy, dostępny jako opcja. Układy Brake Assist PLUS i kontroli odległości od poprzedzającego pojazdu (DISTRONIC PLUS) wspierają kierowcę na wypadek konieczności wykonania manewru hamowania awaryjnego. Dbający o optymalne położenie ciała użytkownika w obliczu wypadku system PRE-SAFE® oraz luksusowe zagłówki foteli w technologii NECK-PRO także stanowią teraz wyposażenie standardowe auta.
Nowe systemy komunikacyjno-rozrywkowe, w tym COMAND APS z nowatorskim ekranem SPLITVIEW, umożliwiającym oglądanie przez kierowcę i pasażera dwóch różnych obrazów jednocześnie, jeszcze bardziej podnoszą poziom wygody jazdy odczuwany przez osoby podróżujące modelem S 65 AMG.
W opcji dostępne są także dodatki przeznaczone wyłącznie do aut sygnowanych logo AMG, a oferowane przez wyspecjalizowaną komórkę w ramach firmy Mercedes-AMG - PERFORMANCE STUDIO:
• dwudziestocalowe koła AMG z kutego stopu lekkich metali, w stylistyce podwójnych szprych, pokryte lustrzanym lakierem w kolorze tytanowej szarości, wyposażone w opony o rozmiarze 255/35 R 20 na przodzie i 275/30 R 20 z tyłu
• elementy wykładziny AMG wykończone włóknem węglowym/lakierem fortepianowym
• dywaniki AMG
S 63 AMG jest produkowany w wersji z normalnym i przedłużonym rozstawem osi. S 65 AMG jest dostępny wyłącznie w wersji o przedłużonym rozstawie osi. Oba modele znajdą się w sprzedaży w czerwcu 2009 r. Samochody można już jednak zamawiać w polskich salonach. Model S 63 AMG kosztuje 596.500,00 zł, a S 65 L AMG kosztuje 957.500,00 zł.
źródło: Mercedes
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mercedes klasy S po liftingu - wersje S 63 AMG i S 65 AMG oficjalnie ujawnione
Podobne: Mercedes klasy S po liftingu - wersje S 63 AMG i S 65 AMG oficjalnie ujawnione
Volkswagen Passat 2011 debiutuje w Paryżu - nowe informacje, zdjęcia i filmiki »
Nowy Mercedes S63 AMG oficjalnie ujawniony - fakty, zdjęcia i video »
Volkswagen Phaeton po liftingu debiutuje w Pekinie »
Mercedes klasy S z nowym silnikiem AMG 5.5 V8 Bi-Turbo »
Podobne galerie: Mercedes klasy S po liftingu - wersje S 63 AMG i S 65 AMG oficjalnie ujawnione
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Mercedes
Galerie zdjęć
Newsletter