Portal V10 » Aktualności » Mazda 3 MPS i i-stop oraz CX-7 po liftingu debiutują na Geneva Motor Show
Mazda 3 MPS i i-stop oraz CX-7 po liftingu debiutują na Geneva Motor Show
2009-03-03 - K. Spychalski Tagi: Mazda, Mazda 3 MPS, Mazda3 Hatchback, Mazda CX-7
Mazda Motor Corporation zaprezentuje premierowo trzy nowe samochody, o obniżonej emisji, ale wciąż zapewniające przyjemność z jazdy „Zoom- Zoom”. Centralne miejsce ekspozycji zajmuje rodzina Mazdy3, z nowymi wersjami: wersją o wysokich osiągach Mazda3 MPS oraz wersją z silnikiem benzynowym MZR 2,0 DISI i układem start/stop wyłączającym silnik w czasie postoju na biegu jałowym. Ważną premierą jest także pierwszy sportowy crossover SUV Mazdy, CX-7, po faceliftingu i po raz pierwszy z silnikiem wysokoprężnym, oszczędnym i spełniającym wymagania normy Euro V.
Nowa Mazda3 MPS, najmocniejszy model w rodzinie Mazdy3 Nowa Mazda3 MPS wyróżnia się rozwiązaniami stylizacyjnymi zastrzeżonymi dla tego modelu, jak wlot powietrza na pokrywie komory silnikowej, większy tylny spojler typu „lotka” i szersze opony, nadające bardziej wyrazisty wygląd zewnętrzny. Wnętrze zostało zmienione tak, by podkreślić wrażenie samochodu sportowego klasy wyższej. Mazda3 MPS przejmuje z dotychczasowego modelu benzynowy turbodoładowany silnik MZR 2,3 litra DISI o mocy 260 KM, unowocześniony tak, by zmniejszyć zużycie paliwa o ok. pół litra na 100 km. Emituje także mniej szkodliwych składników w spalinach dzięki pierwszemu na świecie katalizatorowi wykonanemu z użyciem nanotechnologii pojedynczych cząstek. Ten model ma sztywniejszą strukturę nadwozia, nowo opracowane opony i zmieniony układ kierowniczy, tak by prowadzić się jeszcze pewniej. Mazda3 + i-stop - ekologiczna technologia w nowej Mazdzie3
Premierę na stoisku Mazdy ma także nowy układ start/stop, i-stop, dostępny w standardzie z silnikiem benzynowym MZR 2,0 DISI, jedyny światowy układ start/stop używający energii spalania do ponownego rozruchu silnika. Po zatrzymaniu silnika na czerwonym świetle lub w „korku”, do rozruchu jest wykorzystywane połączenie technologii bezpośredniego wtrysku paliwa Mazdy, uchylenia zaworów, położenia tłoka i wału korbowego (z niewielką pomocą rozrusznika). W połączeniu z drobnymi zmianami np. aerodynamiki, Mazda3 z układem i-stop zużywa do 14% paliwa mniej (w cyklu mieszanym) w porównaniu z obecnym modelem. Poza tym, powtórny rozruch jest niemal 2-krotnie szybszy niż w wielu obecnych układach start-stop.
Mazda CX-7 Facelift - „czysty” turbodiesel na rynki europejskie
SUV Mazdy ma poprawioną stylizację, by podkreślić wyglądem zewnętrznym i wnętrzem jego pozycję modelu premium marki. Wprowadzono w nim także nowe technologie, dzięki którym jest jeszcze przyjemniejszy w prowadzeniu i daje więcej radości z jazdy. Nowością w tym modelu jest turbodiesel nowej generacji MZR-CD 2,2 z układem wtrysku common rail (średnie zużycie paliwa: 7,5 litra/100 km, emisja CO2 199 g/km) o mocy 173 KM i momencie obrotowym 400 Nm, z nowym układem oczyszczania spalin wykorzystującym selektywną redukcję katalityczną (SCR), po raz pierwszy w samochodzie Mazdy. Dołącza on do dotychczasowej wersji z uznanym benzynowym silnikiem turbodoładowanym MZR 2,3 DISI o mocy 260 KM i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm.W CX-7 Facelift zastosowano nowy układ nawigacyjny z monitorem o wysokiej rozdzielczości oraz układy Rear Vehicle Monitoring (monitoringu tylnej strefy pojazdu) i Emergency Stop Signal (ESS) - ostrzeżenie o awaryjnym hamowaniu - zwiększające bezpieczeństwo czynne. Wprowadzono także kilka ulepszeń w podwoziu, poprawiających prowadzenie, m.in. sztywniejszą strukturę i nowe amortyzatory. Zachowano układ przeniesienia napędu na wszystkie koła ze sterowaniem rozkładu momentu na osie, nadający mu doskonałe właściwości trakcyjne w każdych warunkach drogowych.
Nowa Mazda3 MPS, najmocniejszy model w rodzinie Mazdy3 Nowa Mazda3 MPS wyróżnia się rozwiązaniami stylizacyjnymi zastrzeżonymi dla tego modelu, jak wlot powietrza na pokrywie komory silnikowej, większy tylny spojler typu „lotka” i szersze opony, nadające bardziej wyrazisty wygląd zewnętrzny. Wnętrze zostało zmienione tak, by podkreślić wrażenie samochodu sportowego klasy wyższej. Mazda3 MPS przejmuje z dotychczasowego modelu benzynowy turbodoładowany silnik MZR 2,3 litra DISI o mocy 260 KM, unowocześniony tak, by zmniejszyć zużycie paliwa o ok. pół litra na 100 km. Emituje także mniej szkodliwych składników w spalinach dzięki pierwszemu na świecie katalizatorowi wykonanemu z użyciem nanotechnologii pojedynczych cząstek. Ten model ma sztywniejszą strukturę nadwozia, nowo opracowane opony i zmieniony układ kierowniczy, tak by prowadzić się jeszcze pewniej. Mazda3 + i-stop - ekologiczna technologia w nowej Mazdzie3
Premierę na stoisku Mazdy ma także nowy układ start/stop, i-stop, dostępny w standardzie z silnikiem benzynowym MZR 2,0 DISI, jedyny światowy układ start/stop używający energii spalania do ponownego rozruchu silnika. Po zatrzymaniu silnika na czerwonym świetle lub w „korku”, do rozruchu jest wykorzystywane połączenie technologii bezpośredniego wtrysku paliwa Mazdy, uchylenia zaworów, położenia tłoka i wału korbowego (z niewielką pomocą rozrusznika). W połączeniu z drobnymi zmianami np. aerodynamiki, Mazda3 z układem i-stop zużywa do 14% paliwa mniej (w cyklu mieszanym) w porównaniu z obecnym modelem. Poza tym, powtórny rozruch jest niemal 2-krotnie szybszy niż w wielu obecnych układach start-stop.
SUV Mazdy ma poprawioną stylizację, by podkreślić wyglądem zewnętrznym i wnętrzem jego pozycję modelu premium marki. Wprowadzono w nim także nowe technologie, dzięki którym jest jeszcze przyjemniejszy w prowadzeniu i daje więcej radości z jazdy. Nowością w tym modelu jest turbodiesel nowej generacji MZR-CD 2,2 z układem wtrysku common rail (średnie zużycie paliwa: 7,5 litra/100 km, emisja CO2 199 g/km) o mocy 173 KM i momencie obrotowym 400 Nm, z nowym układem oczyszczania spalin wykorzystującym selektywną redukcję katalityczną (SCR), po raz pierwszy w samochodzie Mazdy. Dołącza on do dotychczasowej wersji z uznanym benzynowym silnikiem turbodoładowanym MZR 2,3 DISI o mocy 260 KM i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm.W CX-7 Facelift zastosowano nowy układ nawigacyjny z monitorem o wysokiej rozdzielczości oraz układy Rear Vehicle Monitoring (monitoringu tylnej strefy pojazdu) i Emergency Stop Signal (ESS) - ostrzeżenie o awaryjnym hamowaniu - zwiększające bezpieczeństwo czynne. Wprowadzono także kilka ulepszeń w podwoziu, poprawiających prowadzenie, m.in. sztywniejszą strukturę i nowe amortyzatory. Zachowano układ przeniesienia napędu na wszystkie koła ze sterowaniem rozkładu momentu na osie, nadający mu doskonałe właściwości trakcyjne w każdych warunkach drogowych.
źródło: Mazda
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mazda 3 MPS i i-stop oraz CX-7 po liftingu debiutują na Geneva Motor Show
Podobne: Mazda 3 MPS i i-stop oraz CX-7 po liftingu debiutują na Geneva Motor Show
Mazda 3 MPS - 260-konny kompakt za 116.900 zł »
Nowa Mazda 3 MPS - zapowiedź video »
Mazda 3 - wersje MPS i i-stop zadebiutują w Genewie »
Nowa Mazda 3 MPS - światowa premiera w Genewie »
Podobne galerie: Mazda 3 MPS i i-stop oraz CX-7 po liftingu debiutują na Geneva Motor Show
Nowa Mazda 3 Hatchback »
Mazda CX-30 - japoński SUV pokazany w Genewie »
Mazda 3 - rzut okiem na wersję europejską »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Mazda
Galerie zdjęć
Newsletter