Portal V10  »  Aktualności  »  Kombi Test 2009 - porównanie 19 aut kombi, minivan i van
Kombi
Kombi Test 2009, zorganizowany przez Motoryzacyjną Agencję Sierpowski „MAS”, otwiera sezon testów porównawczych najnowszych modeli samochodów dostępnych na rynku. W tym roku na parkingu restauracji „U Witaszka” zgromadzono 19 aut kombi, minivan i van. Popularną ostatnio grupę samochodów typu kombivan reprezentowały modele Citroen Berlingo MSP, Citroen Nemo Kombi i Fiat Fiorino. Nie zabrakło też przystępnej cenowo Dacii Logan MCV czy „nieco” droższego Chryslera Grand Voyagera. Wszystkie te auta aspirują do miana pojazdów wielofunkcyjnych i praktycznych w codziennej eksploatacji, w czym pomagają przemyślane rozwiązania zastosowane w kabinie pasażerskiej, łącznie z pojemnymi schowkami i adaptowalnymi fotelami. Bardziej tradycyjne podejście do rodzinnego środka transportu przedstawiały kompaktowe samochody typu kombi. Spośród trzech udostępnionych do testów przedstawicieli segmentu C, czyli Skody Octavii Combi, Peugeota 308 SW oraz Forda Focusa Kombi, pozytywnie zaskoczyła nas Skoda wyposażona w niewielki silnik benzynowy TSI o pojemności zaledwie 1,4-litra i mocy 122 KM, który w połączeniu z szybką, dwusprzęgłową przekładnią DSG całkiem sprawnie rozpędzał to ważące blisko 1 300 kilogramów kombi.
Dobre właściwości jezdne i sprawna jednostka napędowa to także mocny punkt Seata Altea XL 2.0 TDI oraz Volkswagena Golfa + 2.0 TDI. W przypadku siostrzanych modeli górą jest jednak Golf wyposażony w nowoczesny silnik wysokoprężny z wtryskiem common rail dbającym o płynne i kulturalne rozwijanie mocy. Obydwie niemieckie konstrukcje można było porównać z Nissanem Qashqai +2.Najciekawszą grupę aut tworzyli przedstawiciele wyższych segmentów w postaci Audi A6 Avant, Hondy Accord Tourer, Toyoty Avensis Kombi, Volvo V50 Drive E i Volkswagena Passata Variant. Zgromadzone przez Wojciecha Sierpowskiego modele mieliśmy okazję porównać z Fordem Mondeo Kombi z wysokoprężnym silnikiem 2.2 TDCi o mocy 175 KM. Oprócz 3-litrowego Audi A6 TDI, do gustu przypadł nam świetnie wyposażony Passat w wersji Highline ze 170-konną jednostką wysokoprężną TDI CR oraz przekładnią DSG i to właśnie on zostaje zwycięzcą tegorocznego Kombi Testu.



źródło: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
4

Komentarze do:

Kombi Test 2009 - porównanie 19 aut kombi, minivan i van

Kombi Test 2009 - porównanie 19 aut kombi, minivan i van
Prix 2009-04-26 00:56
Amerykę odkryli z tym silnikiem 1.4TSI w Skodzie. Te silniki co roku zdobywają tytuł Engine Of the Year. Downsizing się kłania. Powoli inni producenci idą w ślady VW. Wcale nie dziwię się, że przypadłym im do gustu skrzynia DSG. Z różnych testów, opinii wynika, że to najlepiej dopracowana konstrukcja tego typu.
Kombi Test 2009 - porównanie 19 aut kombi, minivan i van
Toolbox 2009-04-26 08:47
Z tymi skrzyniami dwusprzęgłowymi to poza autami sportowymi typu Porsche czy BMW serii M tylko koncern volkswagena się przebił na rynku. Ford ma swojego power shifta i to tyle w temacie bo chyba nikt o tym nie wie i tego nie zamawia, Fiat miał zautomatyzowanego Dualogica, teraz wreszcie wypuszcza dwusprzęgłową przekładnie, a w tym czasie grupa VW sprzedaje tysiące DSG. Kto pierwszy ten lepszy ;-)
ARON
Kombi Test 2009 - porównanie 19 aut kombi, minivan i van
ARON 2009-04-26 10:17
Jestem ciekaw jak silniki TFSI na dłuższą metę pociągną - przecież nie ukrywajmy, że przy takiej pojemności i tej mocy muszą być z deka wyżyłowane... Czasami pojemności nie da się zastąpić, ale czas pokaże jak udana jest to konstrukcja!
Kombi Test 2009 - porównanie 19 aut kombi, minivan i van
ja21 2009-04-27 23:08
Ford ze swoją skrzynią Power Shift wypada bardzo słabo przy DSG VW. Podobno sprzedaję się ich mało, m. in dlatego że jest niedopracowana i szarpie przy zmianie biegów. DSG to najbardziej dopracowana skrzynia dwu sprzęgłowa, jak na razie VW jest liderem w tej kwestii i ciężko będzie mu dorównać...