Portal V10  »  Aktualności  »  Kia Venga EV i Ray Concept - prezentacja na targach genewskich
Nowa Kia Venga EV - Geneva Motor Show 2010

Kia Venga EV i Ray Concept - prezentacja na targach genewskich

2010-03-04 - K. Spychalski     Tagi: Kia, Auta hybrydowe, Minivan, Sedan, Samochody elektryczne, Kia Venga, Kia Ray
Nowy Sportage zajmuje czołowe miejsce w imponującej gamie pojazdów marki Kia prezentowanej na tegorocznym salonie genewskim obok przyjaznej środowisku naturalnemu submarki „Eco Dynamics” -  firmującej światowy debiut koncepcyjnej Kia Venga EV o napędzie elektrycznym oraz europejską premierę koncepcyjnego sedana Kia Ray o napędzie hybrydowym typu „plug-in’. „Filarami naszej tegorocznej obecności w Genewie są aż trzy premiery”, powiedział Hyoung-Keun Lee, prezes zarządu Kia Motors Corporation.

„Nawet w czasie obecnego kryzysu ekonomicznego utrzymaliśmy poważne zainteresowanie klientów produktami Kia, co pozwoliło nam zwiększyć udział rynkowy na wielu rynkach świata. W roku ubiegłym nasza sprzedaż wzrosła o 20% i przekroczyła 1,65 mln pojazdów. Jestem przekonany, że to właśnie nowy Sportage, nowa Venga i nowe Sorento oraz coraz bardziej popularna gama cee’da utorują nam drogę do sukcesu w Europie, również dzięki unikalnej w branży, 7-letniej gwarancji producenta” - dodał prezes H.K. Lee.

Samochód koncepcyjny Kia Venga EV z napędem elektrycznym
Zero-emisyjny samochód koncepcyjny Kia Venga EV, którego światowa premiera odbywa się na tegorocznym salonie w Genewie ma identyczne wymiary jak seryjna Venga, przestronny i dynamiczny  hatchback segmentu B. Venga EV, w przeciwieństwie do seryjnej, napędzana jest silnikiem elektrycznym rozwijającym moc 80 kW oraz moment obrotowy 280 Nm.


Promująca całą paletę pojazdów paliwo-oszczędnych Kia serii „Eco Dynamics” koncepcyjna Venga EV czerpie energię z baterii polimerowych akumulatorów litowo-jonowych (LiPoly) o pojemności 24 kWh, które charakteryzują się wieloma istotnymi zaletami w porównaniu z innymi rodzajami obecnie stosowanych akumulatorów energii elektrycznej, umożliwiając m.in. przejechanie 180 kilometrów za pojedynczym  naładowaniem z sieci energetycznej.Stosując szybki cykl ładowania (50 kW) baterie akumulatorów Vengi EV ładują się do 80% pojemności w ciągu 20 minut. Ładowanie 100% pojemności akumulatorów w normalnym cyklu ładowania (3,3 kW) trwa osiem godzin.

Elektryczna Venga EV ma napęd na koła przednie, silnik elektryczny zabudowany w miejsce jednostki spalinowej, a baterie akumulatorów umieszczone są pod podłogą bagażnika. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 11,8 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 140 km/h.Venga EV jest kolejnym wyrazem stałego zaangażowania Kia Motors Corporation na niwie globalnej działalności ekologicznej i wyznacza nowe otwarcie Kia w dziedzinie tworzenia pojazdów przyjaznych środowisku naturalnemu.

Europejska premiera koncepcji hybrydowego sedana Kia ‘Ray’Salon w Genewie jest doskonałą okazją dla europejskiego debiutu samochodu koncepcyjnego ‘Kia ‘Ray’ - po jego światowej premierze na Chicago Auto Show 2010 w USA. Ten super-smukły, czterodrzwiowy sedan o napędzie hybrydowym typu plug-in ma zasięg 80 kilometrów czerpiąc energię wyłącznie z własnych akumulatorów prądowych, a łącznie - około 1200 kilometrów „na jednym zbiorniku paliwa” dzięki zużyciu tylko około 1,398 l/100 km.Wystylizowany w Kalifornii ‘Kia Ray’ odznacza się futurystyczną linią nadwozia i opływową lecz funkcjonalną sylwetką, której ważnym elementem jest szklany panel dachowy z baterią heksagonalnych ogniw słonecznych, dostarczającą dodatkowej energii dla schładzania wnętrza na postoju pojazdu.


Wyrównane i gładkie powierzchnie, płynna linia maski silnika i dachu, zaznaczony zarys tylnych błotników, które przechodzą w podniesioną linię pokrywy bagażnika oraz dopracowane detale - pozwoliły obniżyć współczynnik oporu aerodynamicznego Cd do zaledwie 0,25.Pod maską koncepcyjnego Kia ‘Ray’ pracuje 115-konna jednostka  benzynowa Gamma GDI (Gasoline Direct Injection), współpracująca z  silnikiem elektrycznym o mocy 78 kW zamontowana przed skrzynią przekładniową. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 153 KM i zapewnia prędkość maksymalną 175 km/h.

Zobacz także: Kia Ray Concept - galeria »
Napędzane są koła przednie, a w zależności od warunków jazdy moc pochodzi z silnika spalinowego lub elektrycznego albo z obu silników jednocześnie. Polimerowe akumulatory litowo-jonowe (LiPoly) wraz z systemem chłodzenia, modułem ładowania i portem ‘plug-in’ umieszczone są w przestrzeni bagażowej pojazdu.



źródło: Kia, WorldCarFans; video: MotoTUBE

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Kia Venga EV i Ray Concept - prezentacja na targach genewskich

Kia Venga EV i Ray Concept - prezentacja na targach genewskich
Toolbox 2010-03-06 07:25
Nie chcę być złośliwy ale Venga miała być pogromcą Polo, potem okazało się że cennik zniechęca a teraz jeszcze porażka w testach zderzeniowych (tylko 4 gwiazdki) do najbezpieczniejszego w klasie Polo jeszcze daleka droga