Portal V10 » Aktualności » K1 Attack Roadster, czyli co można zrobić w zaciszu własnego warsztatu

K1 Attack Roadster, czyli co można zrobić w zaciszu własnego warsztatu
Samochód, który widzicie na zdjęciach to K1 Attack Roadster - niesamowity pojazd skonstruowany przez Olivera Ashleya w zaciszu własnego warsztatu.
Ashley, pracujący na co dzień jako inżynier w Mercedesie, spędził ponad cztery tysiące godzin, aby efekt końcowy wyglądał tak, jak wygląda. Pod oryginalną karoserią K1 kryje się 2-litrowy silnik z Hondy Civic Type R, rozwijający około 250 KM mocy. „Oryginalną koncepcję auta miałem zawsze w pamięci, a design oraz parametry techniczne powstały poprzez budowę samochodu, dopasowanie każdej nowej części oraz wielokrotne wprowadzanie zmian” - powiedział Oliver, zadowolony ze swojego dzieła.
Poza 2-litrową jednostką Hondy, w modelu K1 znalazły się takie elementy jak 6-biegowa skrzynia biegów, wloty powietrza HKS czy elementy nadwozia wykonane z włókna węglowego. Całość została oparta na stalowej ramie rurowej. Jak nietrudno się domyślić, skonstruowanie takiego „cacka” wiązało się ze sporymi wydatkami na części. „Na przykład, wybrałem amerykańskie felgi Asanti za 2000 funtów [za sztukę], ponieważ są po prostu fantastyczne” - powiedział Ashley.
„Wydałem wiele tysięcy funtów na wystylizowanie nadwozia, ręczne wykonanie wnętrza, montaż zawieszenia i oświetlenia, dopasowanie auta do ruchu prawostronnego, a także zastosowanie setek chromowanych śrub i nakrętek… ta lista nie ma końca.”
„Po jego sprzedaży dostałbym bardzo dużo pieniędzy, ale mam zamiar cieszyć się z niego przez rok lub dłuższy okres czasu. A co później? Cóż, budowa od podstaw łodzi motorowej może być niezłą zabawą.” - podsumował konstruktor K1.
Ashley, pracujący na co dzień jako inżynier w Mercedesie, spędził ponad cztery tysiące godzin, aby efekt końcowy wyglądał tak, jak wygląda. Pod oryginalną karoserią K1 kryje się 2-litrowy silnik z Hondy Civic Type R, rozwijający około 250 KM mocy. „Oryginalną koncepcję auta miałem zawsze w pamięci, a design oraz parametry techniczne powstały poprzez budowę samochodu, dopasowanie każdej nowej części oraz wielokrotne wprowadzanie zmian” - powiedział Oliver, zadowolony ze swojego dzieła.
Poza 2-litrową jednostką Hondy, w modelu K1 znalazły się takie elementy jak 6-biegowa skrzynia biegów, wloty powietrza HKS czy elementy nadwozia wykonane z włókna węglowego. Całość została oparta na stalowej ramie rurowej. Jak nietrudno się domyślić, skonstruowanie takiego „cacka” wiązało się ze sporymi wydatkami na części. „Na przykład, wybrałem amerykańskie felgi Asanti za 2000 funtów [za sztukę], ponieważ są po prostu fantastyczne” - powiedział Ashley.
„Wydałem wiele tysięcy funtów na wystylizowanie nadwozia, ręczne wykonanie wnętrza, montaż zawieszenia i oświetlenia, dopasowanie auta do ruchu prawostronnego, a także zastosowanie setek chromowanych śrub i nakrętek… ta lista nie ma końca.”
źródło: autoevolution
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
K1 Attack Roadster, czyli co można zrobić w zaciszu własnego warsztatu
Podobne: K1 Attack Roadster, czyli co można zrobić w zaciszu własnego warsztatu




Podobne galerie: K1 Attack Roadster, czyli co można zrobić w zaciszu własnego warsztatu



Najczęściej czytane w tym miesiącu


Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć