Portal V10  »  Aktualności  »  Jaguar XKR-S GT - jubileuszowa edycja specjalna
Jaguar XKR-S GT

Jaguar XKR-S GT - jubileuszowa edycja specjalna

2013-03-27 - A. Ruciński     Tagi: Jaguar, Supersamochody, Jaguar XK-R, Jaguar XKR-S
Jaguar pochwalił się właśnie nową, ekstremalną edycją specjalną modelu XKR-S. To wariant GT, który powstanie w ilości zaledwie 30 sztuk. Od serii różni się on zdecydowanie wyścigowym charakterem.

GT poznamy przede wszystkim po agresywnym ospojlerowaniu, dyfuzorze i dokładkach zderzaków wykonanych z włókna węglowego zapewniających dodatkowe 145 kg docisku. Pod maską drzemie pięciolitrowe V8 przekazujące 550 KM na tylne koła. Dzięki odelżonemu nadwoziu i zmienionemu układowi wydechowemu, udało się poprawić osiągi.

Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje teraz 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 280 km/h (ograniczone elektronicznie). Dodatkową atrakcją odmiany GT jest w pełni regulowane zawieszenie i ceramiczne hamulce, które z pewnością sprawdzą się na torze. Topowa odmiana XKR-S`a przeznaczona jest wyłącznie na rynek USA. Ceny nadal pozostają tajemnicą.



źródło: worldcarfans

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
5

Komentarze do:

Jaguar XKR-S GT - jubileuszowa edycja specjalna

Jaguar XKR-S GT - jubileuszowa edycja specjalna
Piter46 2013-03-28 10:49
Wszystko fajnie, tylko dlaczego automat....
Jaguar XKR-S GT - jubileuszowa edycja specjalna
PiotreW 2013-03-28 13:12
A kto chciałby kupić taką furę w manualu?? Poza tym dostępność tego Jaguara tylko w USA.
Jaguar XKR-S GT - jubileuszowa edycja specjalna
czarko52 2013-03-29 08:23
ja i cała rzesza innych kierowców.
Jaguar XKR-S GT - jubileuszowa edycja specjalna
PiotreW 2013-03-29 09:13
ja i cała rzesza innych kierowców. Przypuszczam, że wielu by chciało, ale tylko w marzeniach, bo trzeba jeszcze dysponować odpowiednimi pieniędzmi. Przecież nie chodzi o to, żeby ten samochód odpowiadał ludziom, którzy chcieliby go mieć, tylko tym, którzy mogą go kupić. A ludzie dysponujący pieniędzmi na taki samochód nie są zainteresowani manualem. Lamboghini przestało oferować manuala, bo sprzedaż była na poziomie 2%. Poza tym ten Jaguar jest oferowany tylko w USA, które przecież uwielbia automaty, a manuali nie cierpi.
Jaguar XKR-S GT - jubileuszowa edycja specjalna
czarko52 2013-03-30 22:08
Z tym wszystkim masz w większości racje.Ale ja sądzę że większą frajdą (a zwłaszcza w takim samochodzie) jest mieć pod ręką manual dzięki któremu możesz wykorzystać potencjał tego samochodu w przeciwieństwie do automatu.