Portal V10  »  Aktualności  »  International Engine of the Year - silnik 1.4 TSI Volkswagena zwycięzcą
Volkswagen

International Engine of the Year - silnik 1.4 TSI Volkswagena zwycięzcą

2009-06-18 - K. Spychalski     Tagi: Seat, Volkswagen, Plebiscyty
Turbodoładowana jednostka benzynowa 1.4 TSI koncernu Volkswagen otrzymała tytuł silnika roku 2009.

Czterocylindrowy silnik, który pracuje pod maskami wielu modeli koncernu Volkswagen, otrzymał także tytuł Green Engine of the Year („zielony” silnik roku), pokonując hybrydowe układy napędowe Toyoty i Hondy, a także najwyższe wyróżnienie w kategorii jednostek o pojemności od 1.0- do 1.4-litra. Tegoroczną galę International Engine of the Year 2009 zdominowali niemieccy producenci, którzy „zgarnęli” 11 spośród 12 nagród. Sześciocylindrowy silnik Porsche o pojemności 3.8-litra otrzymał tytuł Best New Engine of 2009 (najlepszy nowy silnik roku 2009), natomiast jednostka 6.2-litra V8 AMG napędzająca najszybsze Mercedesy została okrzyknięta najlepszym silnikiem o wysokich osiągach roku (Performance Engine of the Year) i zajęła pierwsze miejsce w kategorii jednostek napędowych powyżej 4.0 litrów.

Zeszłoroczny zwycięzca, BMW, zdobył trzy nagrody, które panel 65 jurorów z 32 krajów - w tym z Polski - przyznał jednostce V8 o pojemności 4 litrów (M3), 3-litrowemu sześciocylindrowemu silnikowi twinturbo oraz benzynowemu motorowi 1.6 Turbo opracowanemu wspólnie z koncernem PSA Citroen-Peugeot.
Lista zwycięzców konkursu International Engine of the Year 2009

Intenational Engine of the Year 2009

1. Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (podwójne doładowanie - turbina i kompresor, samochody: VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 354 pkt
2. BMW 3 l Twin Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa (135, 335, X6, Z4 (306 KM) i 730 (326 KM)) 350 pkt
3. Audi 2.0 TFSI nowej generacji (Audi A4, A5 (180 KM), VW Scirocco (200 KM), Golf GTI, Audi A4, A5, Q5 (211KM)) 220 pkt
4. Mercedes-Benz diesel 2,1 l (C-Klasa BlueEfficiency, E-Klasa BlueEfficiency) 203 pkt 5. BMW 4 l V8 (M3) 203 pkt
6. Mercedes-AMG 6,2 l (CLK (481 KM), S, SL, CL (525 KM) oraz CLS, ML (510 KM)) 114 pkt
7. BMW-PSA 1,6 l Turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308, Mini Jon Cooper Works) 107 pkt 8. Toyota 1 l (3 cylindry, modele: Aygo, IQ (68 KM) i Yaris/Vitz (69 KM), a ponadto Citroen C1 (68 KM), Peugeot 107 (68 KM) i Subaru Justy (70 KM)) 74 pkt

Best New Engine of the Year 2009 (Najlepszy nowy silnik roku 2009)
1. Porsche 3,8 l 6-cylindrowy boxer z bezpośrednim wtryskiem paliwa (911) 144 pkt
2. BMW diesel 3 l (330d, 730d, 530d, X3, X5) 122 pkt
3. BMW 4,4 l Turbo (nowe „50i", bezpośredni wtrysk paliwa, modele: 750i, X6) 120 pkt
4. Jaguar 5 l V8 Supercharged (XF, XK) 112 pkt
5. Mercedes-Benz 2,1 l diesel (C-klasa BlueEfficiency, E-klasa BlueEfficiency) 107 pkt
6. Audi 2.0 TFSI (nowa generacja, Audi A4, A5, Q7, VW Scirocco, Golf GTI) 107 pkt

Green Engine of the Year 2009 (Zielony silnik roku 2009)

1. Volkswagen 1.4 TSI Twincharger, czyli z podwójnym doładowaniem o mocy 140-178 KM (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, SEAT Ibiza Cupra) 205 pkt
2. Honda Hybrid 1,3 l (Insight, Civic) 203 pkt
3. BMW Diesel 2 l Twin Turbo (123d) 147 pkt
4. BMW Diesel 3 l Twin Turbo (335d, 535d, 635d, X3, X5, X6) 133 pkt
5. Mercedes-Benz Diesel 2,1 l (C-klasa BlueEfficiency, E-klasa BlueEfficiency) 115 pkt
6. Ford Hybrid 2,5 l (Ford Fusion Hybrid, Mercury Milan) 82 pkt

Best Performance Engine 2009 (Silnik o najlepszych osiągach/Najlepiej pracujący silnik)

1. Mercedes-AMG 6,2 l (CLK, S, SL, CL, CLS, ML) 109 pkt
2. BMW 5 l V10 (M5, M6) 90 pkt
3. Jaguar 5 l V8 Supercharged (XF, XK) 90 pkt
4. Porsche 3,8 l 6-cylindrowy boxer (GT3) 78 pkt
5. BMW 4 l V8 (M3) 78 pkt
6. Ferrari 6 l V12 (599 GTB) 77 pkt

Do 1 litra pojemności

1. Toyota 1 l (3 cylindry, modele: Aygo, IQ (68 KM) i Yaris/Vitz (69 KM), a ponadto Citroen C1 (68 KM), Peugeot 107 (68 KM) i Subaru Justy (70 KM)) 318 pkt
2. Smart Diesel 799 cm3 (Smart Fortwo) 216 pkt
3. Mitsubishi 999cc turbo (Smart Fortwo) 214 pkt
4. Opel 1 l (3 cylindry, twinport, Opel Agila, Corsa, Suzuki Splash) 149 pkt
5. Mitsubishi 999 cm3 (3 cylindry, Smart Fortwo) 82 pkt
6. Kia 1 l (4 cylindry, Picanto) 73 pkt

1-1,4 litra

1. Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (podwójne doładowanie - turbina i kompresor, samochody: VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 293 pkt
2. Volkswagen 1.4 TSI Turbo (pojedyncze doładowanie - tylko turbina, samochody: VW Golf, Golf Plus, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Passat, Skoda Octavia, Audi A3, Seat Leon, Altea, Skoda Superb) 154 pkt
3. Fiat 1,4 l Turbo tzw. T-Jet (Abarth 500, Abarth Grande Punto, Fiat Grande Punto, Linea, Bravo, Lancia Delta, Alfa Romeo Mito) 147 pkt
4. Honda Hybrid 1,3 l (Insight, Civic) 136 pkt
5. BMW-PSA 1,4 l stop/start (Mini One, One Clubman) 83 pkt
6. Fiat-GM Diesel 1,3 l (Ford Ka, Fiat 500, Panda, Grande Punto, Qubo, Linea, Doblo. Musa, Lancia Ypsilon, Opel Agila/Suzuki Splash, Opel Meriva, Tigra, Combo, Corsa, Astra, Suzuki Ignis) 75 pkt

1,4-1,8 litra
1. BMW-PSA 1,6 l Turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308) 253 pkt
2. Toyota Hybrid 1,8 l (Prius) 198 pkt
3. Audi 1,8 l TFSI (Audi A4, A3, A5, TT, Seat León, Altea, Toledo, Skoda Octavia, Superb, VW Passat) 184 pkt
4. Mercedes-Benz 1,8 l (E-klasa BlueEfficiency) 135 pkt
5. Opel 1,6 l Turbo (Corsa, Astra, Insignia) 59 pkt
6. Fiat Diesel 1,6 l JTD (Alfa Romeo Mito, Fiat Bravo, Lancia Delta) 56 pkt

1,8-2,0 litra
1. Audi 2.0 TFSI nowej generacji (Audi A4, A5 (180 KM), VW Scirocco (200 KM), Golf GTI, Audi A4, A5, Q5 (211KM)) 220 pkt
2. BMW Diesel 2 l Twin Turbo (123d) 190 pkt
3. Audi 2.0 TFSI (Audi A6, A3, TT, VW Tiguan, Eos, Jetta, Tiguan, Škoda Octavia, Seat Altea, León, Exeo) 98 pkt
4. Mercedes-Benz 1,8 l BlueEfficiency (E-Klasa) 96 pkt
5. Honda 2 l (S2000) 92 pkt
6. Subaru Boxer Diesel (Impreza, Legacy, Outback, Forester) 91 pkt

2,0-2,5 litra
1. Mercedes-Benz Diesel 2,1 l (E-klasa BlueEfficiency, C-klasa BlueEfficiency) 225 pkt
2. Audi 2,5 l Turbo (5 cylindrów, Audi TT RS) 180 pkt
3. Subaru 2,5 l Turbo boxer/4 (Forester, Impreza, Legacy) 144 pkt
4. Peugeot-Citroen-Ford Diesel 2,2 l (Citroen C5, C6, C8, Peugeot 407, 607, 807, Citroen C-Crosser, Land Rover Freelander, Mitsubishi Outlander, Peugeot 4007, Ford Mondeo, S-Max, Galaxy, Jaguar X-Type) 131pkt
5. BMW 2,5 l (6 cylindrów, bezpośredni wtrysk paliwa, model Z4) 121 pkt
6. Honda 2,4 l (4 cylindry, modele: Element, CR-V, Edix, Elysion, Odyssey, Accord/Acura TSX, Accord USA) 84 pkt

2,5-3,0 litra
1. BMW 3 l Twin Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa (135, 335, X6, Z4 (306 KM) i 730 (326 KM)) 345 pkt
2. BMW Diesel 3 l Twin Turbo (335d, 535d, 635d, X3, X5, X6) 250 pkt
3. Audi 3 l Supercharged z bezpośrednim wtryskiem paliwa (S4) 125 pkt
4. Porsche 2,9 l boxer/6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Boxster, Cayman) 103 pkt
5. Audi/VW Diesel 3 l V6 (A4, A5, A6, A6 allroad, A8, Q7, VW Touareg, Phaeton, Porsche Cayenne) 88 pkt
6. Jaguar/Ford/PSA Diesel 3 l (XF) 83 pkt

3,0-4,0 litra

1. BMW 4 l V8 (M3) 319 pkt
2. Porsche 3,8 l boxer/6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (911) 156 pkt
3. Porsche 3,8 l boxer/6 (GT3) 148 pkt
4. Nissan 3,8 l Twin Turbo (GT-R) 130 pkt
5. Porsche 3,4 l boxer/6 (Boxster, Cayman S) 83 pkt
6. Toyota Hybrid 3,5 l V6 (Lexus GS450h, RX400h, Toyota Crown) 70 pkt

Powyżej 4 litrów
1. Mercedes-AMG 6,2 l (CLK (481 KM), S, SL, CL (525 KM) oraz CLS, ML (510 KM)) 162 KM)
2. BMW 5 l V10 (M5, M6) 133 pkt
3. Jaguar 5 l V8 Supercharged (XF, XK) 120 pkt
4. BMW 4,4 l Turbo (nowe „50i", bezpośredni wtrysk paliwa, modele: 750i, X6) 114 pkt
5. Cadillac 6,2 l V8 Supercharged (CTS-V) 70 pkt
6. Lexus Hybrid V8 (LS600h) 62 pkt



źródło: UKIP Media & Events Ltd, Carscoop; informacja: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

International Engine of the Year - silnik 1.4 TSI Volkswagena zwycięzcą