Portal V10  »  Aktualności  »  International Engine of the Year - silnik 1.4 TSI Volkswagena zwycięzcą
Volkswagen

International Engine of the Year - silnik 1.4 TSI Volkswagena zwycięzcą

2009-06-18 - K. Spychalski     Tagi: Seat, Volkswagen, Plebiscyty
Turbodoładowana jednostka benzynowa 1.4 TSI koncernu Volkswagen otrzymała tytuł silnika roku 2009.

Czterocylindrowy silnik, który pracuje pod maskami wielu modeli koncernu Volkswagen, otrzymał także tytuł Green Engine of the Year („zielony” silnik roku), pokonując hybrydowe układy napędowe Toyoty i Hondy, a także najwyższe wyróżnienie w kategorii jednostek o pojemności od 1.0- do 1.4-litra. Tegoroczną galę International Engine of the Year 2009 zdominowali niemieccy producenci, którzy „zgarnęli” 11 spośród 12 nagród. Sześciocylindrowy silnik Porsche o pojemności 3.8-litra otrzymał tytuł Best New Engine of 2009 (najlepszy nowy silnik roku 2009), natomiast jednostka 6.2-litra V8 AMG napędzająca najszybsze Mercedesy została okrzyknięta najlepszym silnikiem o wysokich osiągach roku (Performance Engine of the Year) i zajęła pierwsze miejsce w kategorii jednostek napędowych powyżej 4.0 litrów.

Zeszłoroczny zwycięzca, BMW, zdobył trzy nagrody, które panel 65 jurorów z 32 krajów - w tym z Polski - przyznał jednostce V8 o pojemności 4 litrów (M3), 3-litrowemu sześciocylindrowemu silnikowi twinturbo oraz benzynowemu motorowi 1.6 Turbo opracowanemu wspólnie z koncernem PSA Citroen-Peugeot.
Lista zwycięzców konkursu International Engine of the Year 2009

Intenational Engine of the Year 2009

1. Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (podwójne doładowanie - turbina i kompresor, samochody: VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 354 pkt
2. BMW 3 l Twin Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa (135, 335, X6, Z4 (306 KM) i 730 (326 KM)) 350 pkt
3. Audi 2.0 TFSI nowej generacji (Audi A4, A5 (180 KM), VW Scirocco (200 KM), Golf GTI, Audi A4, A5, Q5 (211KM)) 220 pkt
4. Mercedes-Benz diesel 2,1 l (C-Klasa BlueEfficiency, E-Klasa BlueEfficiency) 203 pkt 5. BMW 4 l V8 (M3) 203 pkt
6. Mercedes-AMG 6,2 l (CLK (481 KM), S, SL, CL (525 KM) oraz CLS, ML (510 KM)) 114 pkt
7. BMW-PSA 1,6 l Turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308, Mini Jon Cooper Works) 107 pkt 8. Toyota 1 l (3 cylindry, modele: Aygo, IQ (68 KM) i Yaris/Vitz (69 KM), a ponadto Citroen C1 (68 KM), Peugeot 107 (68 KM) i Subaru Justy (70 KM)) 74 pkt

Best New Engine of the Year 2009 (Najlepszy nowy silnik roku 2009)
1. Porsche 3,8 l 6-cylindrowy boxer z bezpośrednim wtryskiem paliwa (911) 144 pkt
2. BMW diesel 3 l (330d, 730d, 530d, X3, X5) 122 pkt
3. BMW 4,4 l Turbo (nowe „50i", bezpośredni wtrysk paliwa, modele: 750i, X6) 120 pkt
4. Jaguar 5 l V8 Supercharged (XF, XK) 112 pkt
5. Mercedes-Benz 2,1 l diesel (C-klasa BlueEfficiency, E-klasa BlueEfficiency) 107 pkt
6. Audi 2.0 TFSI (nowa generacja, Audi A4, A5, Q7, VW Scirocco, Golf GTI) 107 pkt

Green Engine of the Year 2009 (Zielony silnik roku 2009)

1. Volkswagen 1.4 TSI Twincharger, czyli z podwójnym doładowaniem o mocy 140-178 KM (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, SEAT Ibiza Cupra) 205 pkt
2. Honda Hybrid 1,3 l (Insight, Civic) 203 pkt
3. BMW Diesel 2 l Twin Turbo (123d) 147 pkt
4. BMW Diesel 3 l Twin Turbo (335d, 535d, 635d, X3, X5, X6) 133 pkt
5. Mercedes-Benz Diesel 2,1 l (C-klasa BlueEfficiency, E-klasa BlueEfficiency) 115 pkt
6. Ford Hybrid 2,5 l (Ford Fusion Hybrid, Mercury Milan) 82 pkt

Best Performance Engine 2009 (Silnik o najlepszych osiągach/Najlepiej pracujący silnik)

1. Mercedes-AMG 6,2 l (CLK, S, SL, CL, CLS, ML) 109 pkt
2. BMW 5 l V10 (M5, M6) 90 pkt
3. Jaguar 5 l V8 Supercharged (XF, XK) 90 pkt
4. Porsche 3,8 l 6-cylindrowy boxer (GT3) 78 pkt
5. BMW 4 l V8 (M3) 78 pkt
6. Ferrari 6 l V12 (599 GTB) 77 pkt

Do 1 litra pojemności

1. Toyota 1 l (3 cylindry, modele: Aygo, IQ (68 KM) i Yaris/Vitz (69 KM), a ponadto Citroen C1 (68 KM), Peugeot 107 (68 KM) i Subaru Justy (70 KM)) 318 pkt
2. Smart Diesel 799 cm3 (Smart Fortwo) 216 pkt
3. Mitsubishi 999cc turbo (Smart Fortwo) 214 pkt
4. Opel 1 l (3 cylindry, twinport, Opel Agila, Corsa, Suzuki Splash) 149 pkt
5. Mitsubishi 999 cm3 (3 cylindry, Smart Fortwo) 82 pkt
6. Kia 1 l (4 cylindry, Picanto) 73 pkt

1-1,4 litra

1. Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (podwójne doładowanie - turbina i kompresor, samochody: VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 293 pkt
2. Volkswagen 1.4 TSI Turbo (pojedyncze doładowanie - tylko turbina, samochody: VW Golf, Golf Plus, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Passat, Skoda Octavia, Audi A3, Seat Leon, Altea, Skoda Superb) 154 pkt
3. Fiat 1,4 l Turbo tzw. T-Jet (Abarth 500, Abarth Grande Punto, Fiat Grande Punto, Linea, Bravo, Lancia Delta, Alfa Romeo Mito) 147 pkt
4. Honda Hybrid 1,3 l (Insight, Civic) 136 pkt
5. BMW-PSA 1,4 l stop/start (Mini One, One Clubman) 83 pkt
6. Fiat-GM Diesel 1,3 l (Ford Ka, Fiat 500, Panda, Grande Punto, Qubo, Linea, Doblo. Musa, Lancia Ypsilon, Opel Agila/Suzuki Splash, Opel Meriva, Tigra, Combo, Corsa, Astra, Suzuki Ignis) 75 pkt

1,4-1,8 litra
1. BMW-PSA 1,6 l Turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308) 253 pkt
2. Toyota Hybrid 1,8 l (Prius) 198 pkt
3. Audi 1,8 l TFSI (Audi A4, A3, A5, TT, Seat León, Altea, Toledo, Skoda Octavia, Superb, VW Passat) 184 pkt
4. Mercedes-Benz 1,8 l (E-klasa BlueEfficiency) 135 pkt
5. Opel 1,6 l Turbo (Corsa, Astra, Insignia) 59 pkt
6. Fiat Diesel 1,6 l JTD (Alfa Romeo Mito, Fiat Bravo, Lancia Delta) 56 pkt

1,8-2,0 litra
1. Audi 2.0 TFSI nowej generacji (Audi A4, A5 (180 KM), VW Scirocco (200 KM), Golf GTI, Audi A4, A5, Q5 (211KM)) 220 pkt
2. BMW Diesel 2 l Twin Turbo (123d) 190 pkt
3. Audi 2.0 TFSI (Audi A6, A3, TT, VW Tiguan, Eos, Jetta, Tiguan, Škoda Octavia, Seat Altea, León, Exeo) 98 pkt
4. Mercedes-Benz 1,8 l BlueEfficiency (E-Klasa) 96 pkt
5. Honda 2 l (S2000) 92 pkt
6. Subaru Boxer Diesel (Impreza, Legacy, Outback, Forester) 91 pkt

2,0-2,5 litra
1. Mercedes-Benz Diesel 2,1 l (E-klasa BlueEfficiency, C-klasa BlueEfficiency) 225 pkt
2. Audi 2,5 l Turbo (5 cylindrów, Audi TT RS) 180 pkt
3. Subaru 2,5 l Turbo boxer/4 (Forester, Impreza, Legacy) 144 pkt
4. Peugeot-Citroen-Ford Diesel 2,2 l (Citroen C5, C6, C8, Peugeot 407, 607, 807, Citroen C-Crosser, Land Rover Freelander, Mitsubishi Outlander, Peugeot 4007, Ford Mondeo, S-Max, Galaxy, Jaguar X-Type) 131pkt
5. BMW 2,5 l (6 cylindrów, bezpośredni wtrysk paliwa, model Z4) 121 pkt
6. Honda 2,4 l (4 cylindry, modele: Element, CR-V, Edix, Elysion, Odyssey, Accord/Acura TSX, Accord USA) 84 pkt

2,5-3,0 litra
1. BMW 3 l Twin Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa (135, 335, X6, Z4 (306 KM) i 730 (326 KM)) 345 pkt
2. BMW Diesel 3 l Twin Turbo (335d, 535d, 635d, X3, X5, X6) 250 pkt
3. Audi 3 l Supercharged z bezpośrednim wtryskiem paliwa (S4) 125 pkt
4. Porsche 2,9 l boxer/6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Boxster, Cayman) 103 pkt
5. Audi/VW Diesel 3 l V6 (A4, A5, A6, A6 allroad, A8, Q7, VW Touareg, Phaeton, Porsche Cayenne) 88 pkt
6. Jaguar/Ford/PSA Diesel 3 l (XF) 83 pkt

3,0-4,0 litra

1. BMW 4 l V8 (M3) 319 pkt
2. Porsche 3,8 l boxer/6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (911) 156 pkt
3. Porsche 3,8 l boxer/6 (GT3) 148 pkt
4. Nissan 3,8 l Twin Turbo (GT-R) 130 pkt
5. Porsche 3,4 l boxer/6 (Boxster, Cayman S) 83 pkt
6. Toyota Hybrid 3,5 l V6 (Lexus GS450h, RX400h, Toyota Crown) 70 pkt

Powyżej 4 litrów
1. Mercedes-AMG 6,2 l (CLK (481 KM), S, SL, CL (525 KM) oraz CLS, ML (510 KM)) 162 KM)
2. BMW 5 l V10 (M5, M6) 133 pkt
3. Jaguar 5 l V8 Supercharged (XF, XK) 120 pkt
4. BMW 4,4 l Turbo (nowe „50i", bezpośredni wtrysk paliwa, modele: 750i, X6) 114 pkt
5. Cadillac 6,2 l V8 Supercharged (CTS-V) 70 pkt
6. Lexus Hybrid V8 (LS600h) 62 pkt



źródło: UKIP Media & Events Ltd, Carscoop; informacja: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
7

Komentarze do:

International Engine of the Year - silnik 1.4 TSI Volkswagena zwycięzcą

International Engine of the Year - silnik 1.4 TSI Volkswagena zwycięzcą
ja21 2009-06-20 16:25
Docenili jednostkę VW, myślę że w pełni zasłużenie. Sam miałem przyjemność jechać Sirocco z tym silnikiem i powiem że to naprawdę dobra jednostka. Niewielka pojemność przy zachowaniu odpowiedniej mocy. Chociaż wiadomo że nie którym może to nie odpowiadać. Ja jechałem jednostką z 140 konnym silnikiem - w zupełności mi to wystarczyło :-) Naprawdę godny polecenia silnik...
International Engine of the Year - silnik 1.4 TSI Volkswagena zwycięzcą
Toolbox 2009-06-21 07:51
W swojej klasie TSI zwycięża już od 2006 roku natomiast po raz pierwszy w generalce. Widać, że japończycy całkiem odpuścili zabawę w silniki bo ich ostatnie propozycje to śmiech na sali ;-)
ARON
International Engine of the Year - silnik 1.4 TSI Volkswagena zwycięzcą
ARON 2009-06-21 11:27
Praktycznie żadnej jednostki produkcji amerykańskiej - a gdyby szanowni sędziowie byli mniej krótkowzroczni, to by wiedzieli, że takie jednostki są cholernie solidne i może nie powalają osiągami (maja duży zapas), to pod względem dźwięku oraz przede wszystkim wytrzymałości przebijają większość tych tu z listy... Czasami potrzeba czasu, by niektórzy ludzie przejrzeli na oczy... A ten 1.4 (turbo, kompresor i czym tam jeszcze go dopingują!:-)) z koncernu VW to śmiech na sali - powyżej Polo to bym go w życiu nie wpakował! PEACE
International Engine of the Year - silnik 1.4 TSI Volkswagena zwycięzcą
Toolbox 2009-06-22 08:31
ARON nie pogrążaj się miałem Cię za partnera do pisania postów! Problem z amerykańskimi jednostkami jest zauważalny nawet w USA gdzie większość koncernów kupuje juz jednostki z europy. Cała grupa Chryslera jeździ z dieslami 2,0 TDI PD z VW dla przykładu. Amerykańskie jednostki nie spoełniają nawet normy Euro 4 (w europie jest juz Euro 5 a od 2015 będzie Euro 6 którą spełniaja juz niektóre diesle z VW) Więc jak tu wystawiać do takiego konkursu przestarzałe i niedopuszczone do sprzedaży w EU silniki? z uwagi na ich dźwięk? ;-)
ARON
International Engine of the Year - silnik 1.4 TSI Volkswagena zwycięzcą
ARON 2009-06-22 09:27
Miło mi to słyszeć Toolbox, ale małe sprostowanie: cała grupa Chrysler'a nie jeździ na dieslach VW - tylko jeden jest montowany w mniejszych modelach np. Dodge Caliber i jest to (przesadnie) gloryfikowany 2.0 tdi (w zamian za to VW Group wciska Amerykanom także Grand Voyager'a jako VW), natomiast zdecydowana reszta opiera się na przekonstruowanych, poprawionych jednostkach VM Motori (bo od MB okazały się delikatne jak pudelek) ew. niektóre modele w USA praktycznie niezniszczalnych Cummins. Problem z dieslami w USA jest m.in. dlatego, że wbrew naszym nieświadomym pozorom oni też mają bardzo mocno wygórowane normy co do czystości spalin (filtr cząstek stałych wprowadzili, jak u nas jeszcze nt. debatowali) i dlatego też nawet naszych diesli tam by się nawet nie zakwalifikowała... Poza tym już tak bardziej osobiście dodając: fakt, że konstrukcja jest przestarzała (nie archaiczna) wcale nie musi jej dyskwalifikować, bo np. jest wytrzymała (dużo już 'nowatorskich' firm europ. na swoich innowacjach się przejechała np MB!), ew. zdecydowanie tańsza w naprawie i last but not least wcale nie paliwożerna... Wiem, niektórym (zwłaszcza u nas) jakoś strasznie ciężko to pojąć, ale Amerykanie podają wiarygodne wyniki spalania w specyfikacjach, natomiast w EU przeginają, a poza tym pod względem pojemności podobne silniki EU wcale nie są tak bardzo oszczędne od tych "przestarzałych" amerykańskich... Oni do dziś w wielu konstrukcjach używają łańcuchy do rozrządu itp. a u nas na tych cienkich paskach dalej ciągną, więc gdzie tu tak naprawdę ten "postęp"? NIGDY nie spotkałem się, by (sprawne) amerykańskie jednostki nie były dopuszczone w Europie - nowe bez pardonu się kwalifikują! Mało tego UE uznaje amerykańskie katalizatory i takie auta (i nie tylko) np. bez problemu dostają np. tą durnowatą "segregującą" zieloną plakietkę, a u nas co - kilkuletni diesel już g***o wart jest, bo ekologiczna bomba? Z całym szacunkiem dla Ciebie i innych użytkowników, ale ja tego "postępu" dalej nie mogę dostrzec...
International Engine of the Year - silnik 1.4 TSI Volkswagena zwycięzcą
Toolbox 2009-06-26 09:04
No to chociaż doceń, że TSI ma łańcuszek rozrządu ;-) i nowy 1,6 TDI także! Pozdrawiam ;-)
ARON
International Engine of the Year - silnik 1.4 TSI Volkswagena zwycięzcą
ARON 2009-06-26 11:13
Wow, a jednak coś ruszyło...widocznie sami doszli do wniosku, że lipa była...jestem pod wrażeniem!:-D